|onboard video| easystar

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Acropilot, 18 mrt 2006.

  1. Acropilot

    Acropilot Guest

    vandaag gaan vliegen en nog eens een kans genomen om een aanboord video te maken, was veel wind dus wat schokjes.
    maar deze keer ben ik wel hoger geweest dan men vorige uitdaging.
    ben zelf zodanig hoog gegaan dat ik totaal niet meer zag hoe men vleugels stonden.

    ik heb gevlogen en gefilmd, freakazoid heeft er weer iets moois van gemaakt.


    http://airtoimedia.nl/web/upload/Freakazoid/Easy Star - Onboard Camera 2.wmv


    groeten, commentaar welkom.
     
  2. atfreds

    atfreds

    Lid geworden:
    20 jun 2003
    Berichten:
    211
    Locatie:
    M.V.V. DELTA OSS, Frankenbeemdweg 5, 5346JJ Oss
    onscherp!! en wild vlieger!!! :evil:
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    opzich een mooi filmpje.
    maar je zegt dat het door wind zo schokerig is.
    maar van de filmpjes onboard die ik al heb gezien is dit meer het niet vloeiend sturen.
    ook oversturen.

    atfreds
    begin niet over "wild" vliegen
    hoe wel deze persoon wel wild stuurde maar beslist niet fout bezig was.
    hij vliegt gewoon zonder club
     
  4. Acropilot

    Acropilot Guest

    sorry hoor ik heb geprobeerd goed te doen :(
    je hoeft niet zo aggresief te doen.

    groeten
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik vind dat ook kort door de bocht, hoor Atfreds..

    Je kunt geen Hollywood film verwachten van een chinees cameratje, en voor zijn leeftijd vliegt ie prima. Met de locatie is trouwens ook niks mis zie ik.
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Lache filmpje en prachtige locatie! wat een ruimte. Dan wil je niet weten hoe "wild" ik vlieg ;). Soms ff op een pleintje tussen de lantarenpalen door slalommen met een shocky :D
    Gezeik over "wildvliegen" altijd....

    Laatst nog aangehouden toen ik op een niet al te groot veldje een paramoteur met speed600 aan het testen was (flink ding dus). Kwam de politie eraan! Nou, die wilden dus eigenlijk alleen weten hoe het werkte. 1tje opperde nog wel voor de grap het idee om het spul in te vorderen zodat ze zelf ff konden spelen.... LOL
     
  7. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    hij vliegt lang niet gek dat ben ik met je eens sven maar samuel je leert met de tijd wel rustiger sturen. tip is alleen probeer gedult te hebben met die rudder gestuurde easy star alle puur staart gestuurde kistjes reageren nu eenmaal iets later dan als je kunt sturen op alle assen.
    als je gedult leerd hebben met die dingen dan gaat het sturen van zelf minder wild.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat was idd wildgevlogen, die stuurknuppel(s) heeft(hebben) geen seconde in de middenstand doorgebracht. En wat betrefd die hoogte, zo hoog was dat nog niet. laat eens een vriend van je met het model weglopen van je totdat je het model op het formaat van die vlucht ziet. ik ben bang dat je dan schrikt van de afstand.
     
  9. Acropilot

    Acropilot Guest

    ok bedankt voor de tip! :lol:

    @sietse: dit was nog een klein veldje, beetje verder rijden met men fiets heb ik een veld dat zeker 5 keer groter is als dat maar dat vald ligt juist op een heuvelkam en als er wind is dan is dat heel veel daar.
    dus morgen daar eens gaan vliegen + filmen.

    groeten
     
  10. Acropilot

    Acropilot Guest

    ik wel heb geprobeerd men knuppels in het midden te houden maar dan zit ik weeral veel verder en boven huizen en van men ouders mag ik niet boven huizen vliegen maja zal het de volgende keer meer proberen recht te vliegen theo! beloofd!

    groeten
     
  11. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ideaal vlieggebied dus!

    En idd, in het begin moet je zo rustig mogelijk proberen te sturen. Zet rustig (met een kleine knuppeluitslag) een bocht in, het vliegtuig heeft meestal heel ff nodig om echt de bocht in te gaan. Als je denk dat ie niet wil en extra stuurt, gaat ie daarna 4x zo hard de bocht om.
     
  12. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Hier mijn all-time favourite on-board ...

    Vehikel van dienst is een soort grote zware gele plastic versie van een Easystar ( aerobird X-treme ) ...

    Weet nog dat ik toen dacht van " you lucky sod, zo effe lekker vliegen op je werk tussen de middagpauze , hoe fantastisch ! " :p

    http://users.skynet.be/fa299121/images/bwav600.wmv
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Zo, als dat al een 600mw systeem is, ben ik benieuwd hoe ver ik kan met mijn 800mW systeem. :p inderdaad wel hele mooie onboard video. Die vent moet alleen nog even leren landen. ;)

    Het is nu alleen nog wachten op de eerste moraalridders die dit absoluut verschrikkelijk vinden.
     
  14. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    tja , hij maakt het zichzelf niet makkelijk .... heb zelf zo'n ding en het BLIJFT maar zweven, ondanks z'n gewicht ... als je dan nog eens zoals hij met een duikvlucht van-heb-ik-jou-daar je approach verzorgt, dan lukt het niet om airspeed af te bleeden en heb je geheid een koprol als je op gras landt ....
     
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Inplaats van een duik kan die beter een wijde helix in zetten. :p Doe ik ook altijd met zweverige modellen.
     
  16. athvdk

    athvdk

    Lid geworden:
    26 sep 2005
    Berichten:
    426
    Samuel

    Ik vind het wel een leuk filmpje en ze worden in de loop der tijd vast beter en minder schokkerig.
    Tip: probeer voor je weer gaat filmen eens aan het lensje te draaien om de camera scherper te stellen.

    Groeten, Aad
     
  17. Leo C.

    Leo C. Guest

    Daar ben ik het helemaal mee eens. 15 jaar en dit soort filmpjes maken. Ik vind ´t super. Vooral doorgaan.
    :D
     
  18. Acropilot

    Acropilot Guest

    bedankt mensen! vandaag weer gaan vliegen maar deze keer andere locatie, wie wil dat ik weer film?
    ik zit er over te twijfelen... 8)
    maar ga wachten tot er wat minder zon is, die schijnt hier enorm hard :lol:

    groeten, samuel
     
  19. athvdk

    athvdk

    Lid geworden:
    26 sep 2005
    Berichten:
    426
    Voor het filmen is een beetje zon niet verkeerd!

    Groeten, Aad
     
  20. nike-o

    nike-o Guest

    Laat u niet kisten door zulke laaghartige kritiek !!! Ik zou zeggen filmen zoveel je kan en posten maar !! :wink: Grts Nico
     

Deel Deze Pagina