Ongebruikte lipo word bol??? En 1 die +/- 20 x gebruikt is?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tadango, 7 apr 2004.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Andere 350 pack is ook bol :( Nog nooit gebruikt, 1 x geladen dus het moet de spanning zijn. Even gemeten : 12.71V per pack :( Niet leuk. Meteen even ontladen tot 11.5V De lader is omgebouw tot 12.3V nu ;) Dat moet veiliger zijn. Het 720 pack is weer super strak? Die had ik leeg weg gelegd. Mmh, ze herstellen dus als de spanning weer optijd verminderd word? Ik heb de 720 pack's getest vandaag. Na de 1e vlucht : 14.59 Sec. Nog best te doen :) 2e vlucht / pack : 29.58 Exact de zelfde tijd?? 29.58 / 2 = 14.59 :) Fun. De accu's zijn gelijk. Dus die bolling is niet meteen schadelijk. Phew. Toch maar eens aan mijn eigen lader ontwerp beginnen. Als je het goed wilt doen moet je het zelf doen ;)
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Nee gewoon een Apache lipo lader kopen, met deze lader tot nu toe nog steeds geen problemen. Ook blijven de cellen netjes gelijk en heb ik ze nog niet los van elkaar hoeven opladen. En voor 45 euro krijg je dan nu een lader die 1-4 cellen in serie kan laden met een maximale laadstroom van 2,5 Ampere.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    45 euro is nog te doen :) En 4 cellen gewoon vanaf 12V? Waar kan je die het beste kopen :)
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    bij een van de sponsors van dit forum. RC.Jepe.biz ik zie net dat hij daar uitverkocht is. Ook bij aircraft world is deze lader te verkrijgen aan een vergelijkbare prijs.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    k, effe shoppen :)
     
  6. Ik heb vanavond mijn BEL lader gecontroleerd , via mijn X-PEAK 3 .
    Volgens deze jamara lader zijn de lipo,s op een BEL lader overladen , ik krijg gelijk een overvoltage error . Deze lader gaat dus bepaalt niet voorzichtig om met de lipo,s . misschien heeft RR electronics een oplossing die levert ze .
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Oplossing : 5MOhm weerstandje solderen ;) Mijn laadspanning is nu 12.23V ;) Dat is dus lekker veilig. En ik heb getest : Nauwelijks vermogen verlies en capasiteits vermindering. Kortom, dan maar minder voltage :)
     
  8. Ik heb het vermoeden dat de bovenlaadgrens bij lipo,s verschilt per partij en per fabrikant , ik heb voor dat mijn x-paek 3 had altijd met de BEL geladen , mijn eerste generatie cellen kon daar wel tegen , mijn laatste pakket [geschikt voor een grotere ontlading ] niet , deze zijn beschadigd . Lipo,s hebben kennelijk geen vaste bovengrens wat betreft voltage .
    Heeft iemand soms de zelfde ervaring ?
     
  9. moos

    moos

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    446
    Locatie:
    Gelderland
    @ Didier

    Welke stand/programma gebruik jij voor LiPo's
    bij de Ultra Duo Plus 30?
    Li-Io of Li-Mn ?

    Groet
    Moos
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Li-Io zou het moeten zijn :) Mangaan accu's zijn anders.

    Mijn lipo's zijn weer helemaal plat en strak :) Spanning omlaag is dus goed voor de cellen. Capasiteit zit er ook goed in.
     
  11. moos

    moos

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    446
    Locatie:
    Gelderland
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zou ze toch niet onbeheerd opladen en zeker op een brandveilige plek bewaren.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik ben er altijd bij als ik ze oplaad. En veilig weg leggen is er niet bij. Ze liggen gewoon in de kamer. Maar daar ligt wel meer wat goed fout kan gaan........
     

Deel Deze Pagina