ook een mach3 vraagje

Discussie in 'CNC' gestart door helihans, 12 mei 2010.

  1. helihans

    helihans

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    88
    Locatie:
    harlingen
    met de installatie van mach3 op de pc die naar de hobbieschuur gaat loop ik tegen vreemd probleempje aan, de shift key heeft geen invloed op de snelheid van verplaatsing ( handmatig)
    Nu heb ik dit probleem ook op de pc die voor de testfase heeft gediend maar aangezien mach daar op meerdere schijven staat is er 1 versie die wel normaal werkt en dus de verplaatsing versnelt bij indrukken schift.
    Alle instellingen vergeleken maar ik kan het niet vinden.
    In de helpfile vind ik dat de dro-waarde moet/kan worden ingesteld naar bv 50% en ik begrijp dat bij indrukken schift dan 100% de sneheid is.
    Weet iemand waar deze in te stellen is?
    En wel vreemd dat ik u dus 3 maal het zelde geinstalleerd heb en 2 keer dit probleem.
    Het moet iets kleins zijn en hopelijk weet iemand raad
    bvd
     
  2. Gert-Jan

    Gert-Jan

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Ureterp
    Hans ik weet niet of dit al is opgelost maar verplaatst de as zich ook niet een heeeeeeeel klein beetje je hoort dan de moter tikken. Zo ja dan verplaatst deze zich per stap

    Er zit aan de linker kant van het blad handmatig twee icoontjes boven elkaar met per stap of continu (of zoals bij mij cont, schritt) dan deze omzetten.

    Gert-Jan
     
  3. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    druk eens op je tab toets dan verschint er een ander schermpje daar kan je dat in stellen .

    of begrijp ik je vraag niet goed.
     

Deel Deze Pagina