oproep vliegers! geschikte vlieglokatie voormalig Hontenisse

Discussie in 'Verenigingen' gestart door drestar, 23 jun 2009.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    nog een filmpje vanuit ossenisse

    vanmiddag in ossenisse nog een filmpje gemaakt van de extra.het vliegen is niet al te snel zodat de camera het goed kon volgen.helaas begon het na het opstijgen gelijk al te regenen.en na 5 minuten werd het serieus.dus snel weer geland en ingepakt en in tien minuten was ik weer thuis..:)


    PHqKtJSY1AU[/media] - extra in de regen op vliegveld ossenisse
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    veel geluk op jouw nieuw veld,
    voor vele oude piloten is het te ver
     
  3. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    was vandaag in de buurt van Hontenisse, spijtig dat ik de plek niet weet .
    wel mooie partijen gras gezien langs de W. Schelde
     
  4. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Wie heeft je dat verteld?
     
  5. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Sorry Nico een fout van mij, ik bedoel Alpha. Ik heb het gelijk aangepast.:oops:
     
  6. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Ik stond daar nl versteld van, was mij ook niet bekend, maar is nu dus duidelijk.

    gr, Nico
     
  7. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Vandaar dat ik eerder bovenstaand had geschreven :D
     
  8. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    ik heb een bedrag gehoord voor het huren van het veld , deze zou 900 euro bedragen
    valt eigenlijk mee , natuurlijk komen er nog andere kosten bij zoals het maaien , enz.
    zullen zeker 10 leden moeten vinden
     
  9. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Koopje!!
    Zo'n veld zoek ik ook!!
     
  10. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    er zal zo een haast meer achterzitten, Andre ( DRESTAR ) laat niets meer horen,
    zou hij de statuten aan het opstellen zijn msh .
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Simen, ik vind dat je wel genoeg steken onder water naar André hebt gegeven in deze discussie. Niet rapporteringswaardig, dat niet, maar het valt echt op.
     
  12. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    beste Ron, ik geef nooit steken onder, maar BOVEN water .
    als je een nieuwe club in de lucht wil brengen, laat je zekers nie na om iets in een week van jouw te laten horen,
    eerst 100 mails per dag versturen, en dan niets meer van jouw laten horen .
    en het inderdaad het KAN OPVALLEN .
    Ik ben ieman van woorden, maar OOK DADEN .
    SIMEN
     
  13. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Even wat recht zetten. Als je, je huiswerk had gedaan had je kunnen lezen dat het juist niét de bedoeling is om een club op te richten. En niet Andre is de drijveer achter deze nieuw op te zetten vliegplek, maar ik. We zijn ( ja Andre en ik) nog wat voorzichtig met informatie tot we er zeker van zijn dat we een eigen vliegstek hebben.
    ROEP GEEN MOSSELS ALS JE NOG NIET BIJ DE HUIZEN BENT.
     
  14. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    beste, waarom mailde Andre dan iedere dag naar de oud vliegers van Terneuzen ,
    wat willen Jullie dan ,
     
  15. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    :confused: ^^ Dat zal wel iets lokaals zijn ? :D

    Het is inderdaad dat wat Pascall schrijft niet het idee van een vereniging als ik het zo lees.
    Ongeacht wat er in dit topic wordt geschreven (een x-aantal mensen die betalen om te mogen vliegen) is het niet zo dat je zoiets zondermeer een vereniging mag noemen.
    Feit blijft dat een vereniging een rechtspersoon is en blijft.
    Nadeel van dit is dat je dan altijd 'wildvliegers' blijft ongeacht wie er toestemming geeft.
    Het is evenmin van belang om te spreken over 'illegaal gebruik' van de grond. Heb je toestemming van de eigenaar, dus geeft hij het genotsrecht van het stuk grond over aan een huurder dan spreek je niet over illegaal gebruik.
    Echter is en blijft het zo dat het overdragen van het genotsrecht niet in strijd mag zijn met de wet.
    In Jip&Janneke-taal, je mag mijn pistool best lenen/huren maar dat betekend dan niet dat jij er dan iemand mee dood mag schieten.
    Dan zou je het op een andere manier wel over een illegale toepassing kunnen hebben.
    Tja, en de gemeente die volgens zijn GV de toestemming moet geven om het 'legaal' te maken kan en zal dat niet doen omdat het niet strookt met bijv. de Wro en Wm ;)
    Dus hoe je het ook wendt of keert, gedogen kunnen en mogen ze niet en toestaan idem dito.

    Maar goed, laten we weer niet verzanden in een onderwerp waarmee dit forum al redelijk vol staat.




     
  16. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Tja wat een gedoe allemaal. Vrij vliegen mag tot een bepaald gewicht. Het is alleen de vraag wanneer is het geen vrij vliegen meer (het gewicht niet mee gerekend), wordt dat dan bepaald daar het aantal "vliegers"? O jé, daar gaan we weer. :agrue: ps ik dacht dat jij dat spreekwoord als zeeuw wel zou kennen.
     
  17. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    even voor Beerke alles op een rijtje te zetten,

    1.we willen vliegen zoals het in Zuidzande was.dus geen officiele club,en gewoon met een man of 10

    2.ik heb alleen regelmatig mail kontakt gehad met Rinus erover omdat we al langer samen voor terneuzen bezig waren om er iets van de grond te kunnen krijgen,wat steeds maar niet lukte.

    3.ik mail niet iedere dag zoals jij het hier schrijft en ook niet naar meerdere oud vliegers van terneuzen.

    Rinus heeft juist geprobeerd om via een oude ledenlijst in kontakt te komen met hun,maar omdat Rinus ook bij jou in Eeklo vliegt heeft hij ook gevraagt of er daar geinteresseerden zijn om ook in ossenisse te komen vliegen.ik heb van hem begrepen dat er een aantal zijn die dat wel zien zitten omdat er in Eeklo alleen maar op donderdag en het weekend gevlogen mag worden.schijnbaar ben jij daar ook van op de hoogte en mogelijk zelf een geinteresseerde.maar als je ergens mee zit of je wilt iets meer weten kun je beter gewoon om uitleg vragen of een pb of mail sturen zonder al die drukte eromheen te maken.
     
  18. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    als we met een man of 10 zijn, is dit een club in mijn ogen.
    mischien wel niet al te officieel , maar toch ook niet meer wildvliegen.
    in Zuidzande hadden we vroeger toch ook een bestuur.
    en gisteren vertelde Rinus mij, dat Hij al een week niets meer van jouw hoorde .
    ik maak me niet druk hoor, ik vlieg op Woensdag - Donderdag Zaterdag en Zondag
     
  19. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    is dat zo'n ramp dan:confused: we mailen wel vaker weken niet.
     
  20. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    OK, Dan hebben wij dan toch een andere werkwijze in Belgie, als we iets uit de grond willen stampen, ik bedoel iets in de lucht te krijgen , spreken we wel eens iedere dag tegen elkaar
    zo werk ik niet, bedankt voor de vraag
     

Deel Deze Pagina