Paar vragen over de bixler met een naze32

Discussie in 'Beginners' gestart door dutchronnie, 31 jul 2015.

  1. dutchronnie

    dutchronnie

    Lid geworden:
    6 mei 2012
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Assen
    Ik heb een bixler opgebouwd met daarin een Naze32 flightcontroller.
    Dit omdat ik alleen de beschiking had over een 8 kanaals PPM receiver.
    Kan ik gelijk de Naze32 gebruiken als stabelizer:)

    Vraag 1: ik kan de Naze32 alleen monteren met de pijl die de voorwaartse richting aangeeft, naar de achterzijde.
    Anders kon ik de stekers niet goed kwijt.
    Wele setting moet ik in Baseflight veranderen om die verandering aan te geven, naar mijn mening is dat de setting onder control board, Pitch en die op 180 graden zetten, is dit goed gedacht?

    Vraag 2:
    Klopt het dat als de flight stabilisation is ingeschakeld, dat het hoogteroer naar beneden gaat als ik de neus naar beneden doe, en omhoog als ik de neus omhoog beweeg.
    Dat komt bij mij vreemd over.
    Maar als ik op de zender de stick naar voren druk, dan gaat het hoogteroer naar beneden, en dat lijkt mij juist.

    Vraag 3:
    Zijn er bepaalde instellingen voor de zender die geschikt zijn voor beginners?
    In mijn geval een Taranis, en dan bedoel ik dat de uitslag van de diverse controls op bijvoorbeeld 60% zetten om niet gelijk de voledige roer uitslag te hebben.

    Typische beginnersvragen, maar dat ben ik dan ook.;)
     
  2. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    1. Volgens mij moet je onder Configuration -> Board Alignment "Yaw Adjustment = 180" instellen. "Pitch" moet je alleen instellen als je het bordje naar voren of naar achteren kantelt. "Roll" alleen als je zijdelings kantelt.
    2. Dat is inderdaad vreemd. Het hoogteroer moet omhoog bewegen als je de neus naar beneden kantelt.

    Ik zou eerst 1. oplossen, dan is 2. misschien ook gelijk opgelost.

    Martin
     
  3. dutchronnie

    dutchronnie

    Lid geworden:
    6 mei 2012
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Assen
    inderdaad, bedankt,
    het was de yaw op 180 en 2 was ook opgelost
     

Deel Deze Pagina