Panther Watercar

Discussie in 'Speedboten' gestart door Lex Verkuijl, 24 apr 2017.

1. Marco_Polo

Marco_Polo

Lid geworden:
    20 aug 2010
    Een geslaagde maiden.
    En niet te vergeten hoe soepeltjes hij in en het water gaat.
    Mooi resultaat.
    Gefeliciteerd.

2. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Ongelooflijk cool dit! Prachtwerk. Valt niets op aan te merken.
    Hoe zijn de controls nu exact van jet naar rijden en omgekeerd? Zo vlot dat die overgang gaat...

3. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Heren, dank voor alle complimenten!

De transities gaan als volgt

- Land-water; met een mixer op de zender schakel ik de jet erbij. Met een tweede schakelaar op de zender trek ik de wielen in, en die beweging schakelt dan automatisch de rij-regelaar uit zodat de achterwielen stil gaan staan, en stil blijven staan. De kleppen onder de draagarmen sluiten automatisch door trekveertjes.

- Water-land; wielen met de eerder genoemde schakelaar weer naar beneden, dan schakelt de rij-regelaar er weer automatisch bij zodat de achterwielen gaan draaien. De stuwdruk van de jet druk het model op de helling (eventueel een dotje gas geven), en zodra de achterwielen pakken kan de jet via de mixer weer uit en rijd het model de kant op.

Beide regelaars zitten op één kanaal, beide stuurservo's ook.

Laatst bewerkt: 15 mei 2018
    MikeMohawk en Unusual RC vinden dit leuk.
  4. NQDtransformer

NQDtransformer

Lid geworden:
    2 okt 2017
    Ok dan!!! Dit gaat idd heel erg mooi op land en water.
    Schitterend hoe je dit gemaakt hebt. Petje af!!!

Was niet in de buurt van Biddinghuizen gisteren anders was ik er zeker geweest.

Succes met afbouwen maar dat komt vast goed.

Gr eddy

ajs vindt dit leuk.
  5. tom1972

tom1972

Lid geworden:
    6 jun 2017
    Prachtig zo lex.wat een mooi werk zeg.
    Hij doet het ook Super.
    Veel plezier ermee .
    Grt Tom

6. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Vandaag was leuk thuiskomen van werk, er lag een pakje voor me klaar. Daarin een aantal printdelen. Ik had namelijk een aantal detail delen getekend met een dermate hoge detaillering waar mij filament printer zich danig in zou verslikken. Een modelbouw collega van me heeft via zijn werk toegang tot een SLA printer en hij bood aan dat klusje op zich te willen nemen. Het resultaat:

Alles netjes in zakjes verdeeld, nog met printsupport er aan

Ik heb me toen een half uurtje aan de eettafel gegund om alles los te maken.

Delen voor het dashboard: schakelaars. stuur met stuurkolom, ruitenwissermotor, en de radio met speakers

Verlichtingdelen; richtingaanwijzer voor, positieverlichting, en de achterlichten

Carrosseriedelen; deurgrepen, knevels van de motorkap en de spiegels

en de gespen voor de gordels met stelknoppen voor de rugleuning van de voorstoelen

De kwaliteit van dat SLA printwerk is werkelijk fenomenaal! Nergens trapjes of onzuiverheden te zien, waarschijnlijk alleen grondverf spuiten en aflakken!

Deel Deze Pagina