ff mijn antwoord uit een ander draadje gekopieerd:
Laatst heb ik met de Peel 2.8 (2-lijns vlieger) gevlogen met een vertraagde speed 600 op 7 cellen. Vliegt wel aardig. Erg rustig, maar wel mooi en elegant.
Daarna ben ik bezig geweest met microparamoteurtjes. Das nog een stuk leuker!!! Zondag was wel de ultieme test met 2 microparamoteurtjes de hele dag lekker rond geragd. jammer genoeg had ik geen camera bij me. De framepjes heb ik van satéstokkies gemaakt. Voortstuwing is 1 en 2 staartmotort(tjes) van een heli. 2S300/400mah lipo en GWS ontvangertje. Kost erg weinig bij elkaar en vliegt prachtig! De 2 motorige vliegt mooi en stuurt redelijk rustig. Die kan op heel weinig gas al stijgen waardoor je lekker lang kan vliegen.
Die met 1 motortje is een echte stunter geworden. Door de lagere vleugelbelasting issie een stuk langzamer. Beide kunnen in een kleine gymzaal makkelijk 8tjes draaien. De kleine kan zelfs een looping
Na wat aanpassingen blijken ze ook vrijwel "indistructable" te zijn . Ze zijn zegmaar te licht om iets aan zichzelf te slopen. Val van 2 verdiepingen hebben ze al meerdere malen overleefd. Het leuke is dat je daardoor ook meer gaat durven en doen .
hier 2 fotootjes. Voor die kleine heb ik nog een ander schermpje gemaakt, maar nog geen fotootje.
Ik vlieg zelf met een echte Parapente. Waar jij het over hebt heet een paramoteur.
Bij deze schermpjes blijkt de instelhoek idd erg belangrijk te zijn. Is die te groot, dan zal hij bij weinig gas al stallen. Staat ie te snel, dan ga je alleen maar heel hard, maar zal je niet stijgen. Ook heb je dan eerder kans op inklappers!
Let er ook op dat het gewicht ongeveer hetzelfde wordt als dat ie met benzine motor was. Dan zal hij wel goed vliegen. Later kan je hem dan alsnog zwaarder of lichter maken. (lichter vlieg je langer, zwaarder kan je harder, maar je vliegt altijd even ver

).
Gewoon eerst ff testen met rustige worpjes. liefst van een hellinkje. Dan kan je eerst rustig zien of alles goed staat.
Bij de lijnen moet je vooral opletten dat links en rechts symetrisch is. Verder als hij teveel stijgt (wordt ie heel nerveus op het sturen), dan moet je de voorste lijnen wat korter maken (of de achterste langer).
Als hij te hard gaat en juist niet wil stijgen, dan moet je de voorste lijnen wat langer maken (of de achterste korter).
Met die kleintjes heb ik trouwens gesmokkeld door een carbon stokkie erin te frutten die hem mooi open houd. Veel makkelijker starten en hij klapt bijna niet meer in (alleen af en toe volledig

). Heb zelfs met windkracht 4 gevlogen in de turbulentie

Superveel fun.
Starten met een paramoteur zonder trike zoals jij hebt gaat het beste door het poppetje vast te pakken en rustig over je hoofd weg te gooien waarbij je het schermpje goed opzet zodat hij boven je hoofd mooi open staat. Vanaf daar rustig loslaten (niet gooien!). Dan laten glijden en als hij dat goed doet, gas rustig optoeren en kijken of hij niet stalled.
kan je nog wat meer fotoos maken? Wel leuk dat er nu meer mensen interesse voor krijgen

.
Donderdag ben ik trouwens lekker weg voor een lang weekend paragliden en snowboarden in zuid Frankrijk 8)