HOI. ik vond het maar een tijd om naast een hele hand vol daf's eens aan een projectje te beginnen wat dan ook wel uit de paccar vijver komt. maar zeker niet standaard is. het projectje suddert al een tijdje. links en rechts heb ik met de 2800NAT en het butget haakarm systeem de problemen opgelost die ik met deze in de eerste fease ben tegengekomen. eerder heb ik in een ander forum wat informatie ingewonnen. question about a peterbilt 320 compact coe - RC Truck and Construction En tijdens een harddisk crash ben ik wel wat tekeningen kwijt geraakt. maar de belangrijkste de uitslag van de cabine heb ik nog. en daar ga ik dan ook mee beginnen. als iemand nu al wil weten wat ik wil gaan bouwen. zoek maar op peterbilt 320 roll off truck groete Peter
zo lelijk dat t weer mooi word ;-) de kans dat ik ergens op een evenement een 2e tegen kom is daarmee erg klein. ook dat afzetsysteem is geen technologisch wonder. er zijn er die echt als 200% werkpaard zijn opgebouwd. maar er zijn er ook die een beetje chroom hebben gekregen. deze zal mogelijk ergens tussen in komen. maar eerst eventjes die cabine bouwen. oja. het wordt een truck in 1:15 misschien een 6x2 maar het is een amerikaan het moet dan eigenlijk een 6x4 worden groete Peter
Hallo Peter Waarom MOET het een 6x4 worden? Heel veel werkpaarden in de VS hebben de 4x2 configuratie hoor!!! Tribute to APA Mvg Opa Wil
in de rolloff hoek zijn het steeds vaker 8x4. of 10x4. het is dan ook serieus zwaar voor die americanen. de gewichten liggen iets anders dan we hier gewend zijn ;-) 36 ton totaalgewicht voor een 18wheeler interstate truck met een 53ft oplegger, dan heb je zoveel ruimte. mag er bijna niets in. groete Peter
Het ging Peter om de vraag of deze 3 asser 1 of 2 aangedreven assen moest hebben. Van de 3 assers zijn dat in de USA dus practisch allemaal 6x4. De overbekende interstate trucks, de beroemde 18 wheelers [iedereen noemt ze daar dan ook zo] mogen op deze manier in de meeste staten rijden. Wij noemen het wel de VERENIGDE staten, maar op het gebied van vracht verkeer over de weg is er maar weinig verenigd... Daarom hebben sommige trucks dan ook een licentie plaat van 3 of meer verschillende staten. FWIW Cor
het woord "daffies" heft er nu wel weer voor gezorgt dat ik het bouwplaatje van de daf33 die op de site van het dafmuseum te downloaden is. ook alweer heb verschaald naar 1:15 ;-) maar ik zal straks de eerste foto's van de peterbilt plaatsen. ik heb wel besloten dat ik geen mallen van deze cabine ga maken. en ik wil eigenlijk ook niet met kunststofplaat gaan werken. Dus dit dingetje wordt weer een experimentje. deze wordt een karton/ giethars combinatie. Of het gaat werken weet ik niet. maar bij het gieten van de harsen knoeit het nu eenmaal wel een. en ik kwam pas een stukje karton tegen waar de giethars helemaal was ingetrokken. en de stevigheid van dat stukje viel me eigenlijk op tijdens het weggooien. voor deze cabine wil ik het experiment aangaan om de basis van karton op te trekken en deze daarna te impregneren met giethars. en niet alleen dat. er zullen ook ruimte's kieren en gaten in de cabine gemaakt gaan worden waar de hars in kan lopen. ik verwacht hiermee een cabine te maken die aan stevigheid niet voor een styreen cabine onder zal doen. het is een experiment. het kan uiteraard mislukken. en wat ik dan ga doen zie ik nog wel. als het wel lukt. is er weer een mooie mogelijkheid om snel en goedkoop een cabine te maken. groete Peter
Ambiteus plan ! Ben zeer benieuwd of dat gaat werken. Als het werkt dan wordt het maken van een cabine met ronde vormen een stuk gemakkelijker. Hou ons op de hoogte
kleine update. . aan zo'n kleine cabine kan er bijna geen grote update zijn en de foto spreekt voor zich. groete Peter
deze cabine is ook weer gevonden. dit was een "pauze project" op het werk. en toen ik ander werk kreeg, is deze zoek geraakt. ook waren op dat moment de benodigde en bij mij bekende onderdelen te duur. dus heb ik het even gelaten en had ik wat moeite met de werking van het "cable hoist" systeem. inmiddels kennis genomen van goedkope alternatieve onderdelen. en daarmee ook een oplossing voor een paar problemen waar ik tegenaan liep. maar de cabine was zoek. ik was alweer tijd aan het zoeken om er opnieuw aan te beginnen. maar hij is weer gevonden. voorlopig zullen de updates alleen voor de cabine gelden. het chassis komt wel een keer. het voorbeeld van de truck was in dit topic zoek geraakt. dit is ongeveer het plan