Phoenix 2.5 vs Realflight G5

Dit zal ondertussen een klassieke vraag zijn. En ik weet dat er een forum-onderdeel voor modelbouw-software is.
Maar eum, ik heb advies nodig specifiek voor heli's.

Tot nu toe gebruik ik HeliSimRC samen met m'n goedkope Esky-dongle.
Hiervan zijn de mogelijkheden beperkt. De dongle is ook heel primitief, geen extra switches enzo.

Daarom heb ik besloten te investeren in een goede simulator.

Alleen geraak ik er echt niet meer uit welke nu precies de beste is.

Ik wil een realistische heli simulator (zowel kwa scenery als vlieggedrag) inclusief een "afstandbediending" die liefst zoveel mogelijk overeenkomt met een echte 7ch zender. Daarmee bedoel ik gain, idle-up enzo.
De prijs mag rond de €120 liggen, dat mag nog iets verschillen.

Kan iemand de pro's en contra's opsommen voor Phoenix 2.5 & Realflight G5?
En waar ik deze tegen een normale prijs kan krijgen?

ze zullen beiden ongetwijfeld dezelfde kwaliteiten hebben.. het ligt eraan wat je gewend bent maar wat mijn eigen ervaring betreft vind ik Phoenix momenteel het beste wat ik gehad heb. mede doordat je de eigenschappen van de heli's vrij eenvoudig kunt bewerken met "faders" waardoor je redelijk snel met een heli kunt tweaken naar je eigen smaak. misschien kan dat inmiddels ook wel met RF5.. dat weet ik niet ... maar als ik je budget zie ligt Phoenix voor de hand;)

Maare, Beide zijn zonde zender, en moet je je eigen zender via de daarvoor bijgeleverd kabel eraan koppelen..

ze zullen beiden ongetwijfeld dezelfde kwaliteiten hebben.. het ligt eraan wat je gewend bent maar wat mijn eigen ervaring betreft vind ik Phoenix momenteel het beste wat ik gehad heb. mede doordat je de eigenschappen van de heli's vrij eenvoudig kunt bewerken met "faders" waardoor je redelijk snel met een heli kunt tweaken naar je eigen smaak. misschien kan dat inmiddels ook wel met RF5.. dat weet ik niet ... maar als ik je budget zie ligt Phoenix voor de hand;)

En hoeveel kost Phoenix 2.5 dan ongeveer?

Mmm, bij realfligt misschien dan wel, maar bij phoenix absoluut niet..

zou trouwens ook kunnen dat het interlink ding, een dongle is...

Dan wordt het Phoenix 2.5 denk ik! :D

Edit: ook enig idee welke USB connectie ik erbij moet bestellen om met m'n HobbyKing HK-7X te kunnen werken? Die heeft zo'n 3,5mm mono aansluiting...

Laatst bewerkt:
En da's exact de stekker die er al bijzit!... vraag is of Phoenix ermee wil werken.. omdat de zender vaak op aan vliegtuig mode moet staan.. dit voor de assen.. een simulator heeft geen CCPM signaal nodig...

Ik gebruik trouwens ook helisim, samen met High res achtergronden is het best leuk voor die 0 eurie.. met standaard esky zendertje, heli een beetje instellen naar je eigen spullen, en gaan.. ik oefen er iets mee(om de reacties te oefenen) en daarna real life te doen..

En da's exact de stekker die er al bijzit!... vraag is of Phoenix ermee wil werken.. omdat de zender vaak op aan vliegtuig mode moet staan.. dit voor de assen.. een simulator heeft geen CCPM signaal nodig...

Ik gebruik trouwens ook helisim, samen met High res achtergronden is het best leuk voor die 0 eurie.. met standaard esky zendertje, heli een beetje instellen naar je eigen spullen, en gaan.. ik oefen er iets mee(om de reacties te oefenen) en daarna real life te doen..

Lol, dan hebben we nu dezelfde setup: HeliSimRC + Esky zender(tje). :alien: :D

Een collega van me heeft Phoenix gekocht.
Denk dat ik eerst eens bij hem ga kijken of die HK-7X het daarmee doet.

Ik wil natuurlijk wel een werkende sim. ;)

Die realflight ziet er wel cool uit met de interlink, alleen waarschijnlijk veeeeeeeeeeeel duurder. Boven de 150 euro lijkt me wat teveel!

En wat zijn jouw ervaringen met HeliSimRC. Realistisch? Want dat heb ik al serieus onder de knie.

Ik vlieg ook met Phoenix, een vriend van me heeft realflight. Hij heeft onlangs ook Phoenix gekocht omdat dit veel soepeler loopt op een iets lichtere PC. Het loopt op mijn 3 jaar oude dual core laptop echt prima. Bovendien zijn updates gratis!

Ik vlieg ook met Phoenix, een vriend van me heeft realflight. Hij heeft onlangs ook Phoenix gekocht omdat dit veel soepeler loopt op een iets lichtere PC. Het loopt op mijn 3 jaar oude dual core laptop echt prima. Bovendien zijn updates gratis!

Dat is het allergrootste voordeel van Phoenix. Realflight kost zo uit m'n hoofd het drie dubbele en bij elke flinke update (G3.5 > G4 , G4.5 > G5) mag je de portemonnee weer open trekken. Bij Phoenix zijn de updates gewoon gratis. Zo kan je gewoon van versie 1.0 naar versie 2.5V updaten!

Gisteren heb ik de demo van Phoenix eens gedownload.
Prachtig moet ik zeggen!

Vooral dat van de gratis updates is wel een troef.

Toch eerst eens testen!

Okay jongens, ik geraak er even niet meer aan uit...

De beslissing is dus Phoenix, dat staat vast.

Maar wat maakt er nu juist dat Phoenix werkt met jouw eigen zender? (in mijn geval HK-7X, zelfde als KDS)

Is het de bijgeleverde kabel die ervoor zorgt dat Phoenix werkt? Want dit is wel van belang.

Ik heb een eigen kabel gekocht, met zo'n USB en 3,5mm mono jack voor in m'n HK-7X. Die was oorspronkelijk bedoeld om HeliSimRC te kunnen werken. Werkt deze ook op Phoenix?

De kabel die bij Phoenix zit eindigd in een 3,5mm korte stereo jack.
Heb ik dan nog een extra plug nodig zoals voor een DX5e of DX6i? Deze heeft namelijk ook een mono plug.

Heeft iemand het antwoord hierop? Misschien KDS eigenaars?

Okay jongens, ik geraak er even niet meer aan uit...

De beslissing is dus Phoenix, dat staat vast.

Maar wat maakt er nu juist dat Phoenix werkt met jouw eigen zender? (in mijn geval HK-7X, zelfde als KDS)

Is het de bijgeleverde kabel die ervoor zorgt dat Phoenix werkt? Want dit is wel van belang.

Ik heb een eigen kabel gekocht, met zo'n USB en 3,5mm mono jack voor in m'n HK-7X. Die was oorspronkelijk bedoeld om HeliSimRC te kunnen werken. Werkt deze ook op Phoenix?

De kabel die bij Phoenix zit eindigd in een 3,5mm korte stereo jack.
Heb ik dan nog een extra plug nodig zoals voor een DX5e of DX6i? Deze heeft namelijk ook een mono plug.

Heeft iemand het antwoord hierop? Misschien KDS eigenaars?

Phoenix werkt op de Dx6i zonder verloop, dus gewoon door gebruik te maken van de 3.5mm korte stereo jack. Kijk ook eens hier:

kds-zender-instellen-op-sim

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Zoals ik in het draadje waar Vin naar verwijst heb aangegeven: De KDS (of HK-7X) zender werkt op Phoenix, verloop niet nodig.

Hoe je e.e.a. instelt staat daar ook beschreven. Succes!

Goreten,
Jan

Mmm, bij realfligt misschien dan wel, maar bij phoenix absoluut niet..

zou trouwens ook kunnen dat het interlink ding, een dongle is...

Misschien niet, want dan staat er niet Mode 2 bij denk ik.

Aan de andere kant de flightsimulators mét zender zijn vaak wel ruim boven de 200€ wanneer het gaat om de betere programma's.

Een goed alternatief kan Easyfly 3 met zender zijn, dan ben je voor zo'n 100€ meestal klaar en heb je een qualitatief goede simulator.

hier staat er een op het MBF:<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Back