PPJoy: Zender als joystick(FMS, MS FS e.d.)+Tru-Flite

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door G, 10 jan 2005.

  1. G

    G Guest

    Eh, wel :eek:ntopic: blijven hè, dit gaat over de sim's/software en kabels voor Dragonfly's. Dit past beter in "Dragonfly TOTAL N00B" of "dragonfly" :D

    Groetjes Geoffrey
     
  2. $olo

    $olo Guest

    sorry ,master G
    :oops:
     
  3. G

    G Guest

    Screenshots zenderinstellingen toegevoegd
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Goede info G! keep updating!!
    Misschien dat je ook de zenderaansluitingen van andere zenders aan je openingspost kan toevoegen. (veel info hier te vinden: http://users.belgacom.net/TX2TX )

    Ik heb hem Stickie gemaakt en naar modelbouwsoftware verplaatst.
     
  5. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Leuk is dit, Denk ik, nu kan iemand me helpen, door PPjoy te installeren, krijg ik die PPjoy niet geinstalleerd:S..
    Ik krijg een lijstje, waaruit ik mijn land moet kiezen. Dan druk ik daar op, en kan ik niet kiezen voor openen op opslaan, Hij opent hem gewoon. Dus ik zie dat balkje vollopen met blauwe blokjes (heb windows 2000), en wanneer hij vol is, gaat hij automatisch Acrobat Reader openen, waarbij ik een foutmelding krijg dat Acrobat hem niet kan openen. best logish natuurlijk, maar wat niet Logish is is:
    Als ik nou uit dat lijstje naar mijn land ga, en ik doe rechter muisknop, en klik vervolgens op "doel opslaan"dan kan hij hem niet opslaan omdat de webpagina niet beschikbaar is.!
    Dus, ik krijg hem niet gedownload. :cry: is er misschien iemand die me even dat bestandje zou kunnen sturen? Gewoon het zip bestand?
    Please help me :cry:
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik denk dat je ZIP bestanden heb toegewijst aan acrobat reader.

    Open een verkenner (Windowsknop+E)
    Extra => Mapopties
    Tab => Bestandstypen
    ZIP selecteren (helemaal onderaan lijstje)
    Verwijderen klikken.

    Als het goed is kan je hem nu wel downloaden. Je kan ook even winzip installeren dan zet winzip de extensie zelf wel goed.
     
  7. Zumo

    Zumo Guest

    Heb alles gedaan zoals vermeld, maar bij de kalibratie gaat het volledig mis verschillende malen opnieuw geprobeerd en steeds andere resultaten. Uren proberen maar zonder resultaat, hopelijk is er iemand die me verder kan helpen. Tijd brengt raad.
     
  8. G

    G Guest

    Hallo allemaal, 'k was een beetje druk(was dit weekend bij m'n pa en die heeft geen ADSL, en druk met huiswerk :evil: ) dus heb de boel ff niet zo gevolgd.
    Ik zal straks wel weer ff kijken of er nog meer te updaten valt :D
    Bedankt voor het "sticky maken" Satoer 8)

    Groetjes Geoffrey
     
  9. G

    G Guest

    @Zumo: Als je PPJoyCOM geactiveerd hebt staan, kan je je zender op 2 manieren calibreren:
    Onder windows configuratiescherm>spelbesturingen en (als 2e) onder FMS zelf.
    Let er wel op dat je je RC zender(PPJoy Virtual Joystick 1) als voorkeurs-joystick instelt onder spelbesturingen, mocht dat ook niet helpen:
    Als je een tweede joystick/gamepad hebt, schakel die dan uit of ontkoppel hem, want die geven ook vaak problemen.

    @ iedereen die dit leest: Waarschijnlijk begin ik maandag of dinsdag weer met updaten... druk, druk, druk... :(

    Groetjes Geoffrey 8)
     
  10. G

    G Guest

    1e 4 Screenshots verbeterd (geen randen meer, en geen bureaublad op de 8ergrond) door Paul H. die ff nix te doen had 8)
    (die er 1st stonden, had ff snel gemaakt, maar die zagen er wat minder net uit)
     
  11. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Haha het is hier zow saai..
    Dus maar ff aan de slag met die schreenshot's :wink:
     
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Hallo

    ik heb nu sinds enkele dagen een dragonfly (walkera) en heb ook de simulator.

    Ik heb windows XP, al mijn poorten staan aan in de bios, maar hij kan de transmitter adaptor niet vinden als ik het programma op start :S

    ik heb alles geprobeerd: met crystal, zonder, zender aan, zender uit, en alle combinaties hiervan....

    maar het programma wil niet werken :cry:

    Wie heeft er de oplossing?
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ok, ik heb nu FMS, en PPjoyCom, en hij werkt... alleen niet met de truflite sim, maar goed :p

    ik kan gaan simmen!!!

    (vind sim wel VEEL makkelijker dan gewoon trouwens...)
     
  14. G

    G Guest

    Dat is het ook... Realistisch zijn ze beiden niet. Tru-flite is het eigenlijk al niet meer waard om te installeren, hoor :wink:

    Groetjes Geoffrey 8)
     
  15. G

    G Guest

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met andere zenders dan de standaard Dragonfly :?:
    Ook verzoek ik een beetje hulp, of iemand nog tips en aanvullingen heeft voor dit topic :!:

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  16. baldasarre

    baldasarre Guest

    ik heb nu FMS, en PPjoyCom, en hij werkt... alleen niet met de G2 sim

    in fms gaat het perfect maat met g2 die grafisch veel gaver is wil het nie lukken, iemand nog iedeen ?
     
  17. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Wat lukt er precies niet? .. als controller wel de juiste joystick instellen he.
     
  18. baldasarre

    baldasarre Guest

    Ik krijg 1 as niet aan de praat, terwijl in fms alles werkt weigert bij g2 mijn rechter stick. Ik snap er de ballen niet van.
    Ik wil echt wel met g2 gaan spelen maar ik mis gewoon de controle.
     
  19. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Dat had ik ook geloof ik.

    Waarschijnlijk moet je de mapping aanpassen in 'Parallel Port Joysticks' (in het configuratischerm)

    Ik geloof dat ik ook de zender zelf anders heb ingesteld.. gas op kanaal 5 bijv. zodat de kanalen wél overeenkwamen.
     
  20. baldasarre

    baldasarre Guest

    ik heb achter op de zender wel dipswitches
    maar daar snap ik weinig van
     

Deel Deze Pagina