Pre-order "Tiny whoop" banggood

Iemand al ervaring met die Lipo's uit dat linkje?
goo.gl/aYJPz9

Ik heb 3 van deze lipo's en vlieg er 3:30 min. mee, dat met een kale inductrix met fast motoren. De originele motoren gaven na 30-40 lipo's de geest. Daar haalde ik 4;30 mee. (20% lading resterend)
Ook heb ik Mylipo.de lipo's die niet meer of minder presteren dan de eachine. Over beide ben ik tevreden.
Ook heb ik de groene lader, die is mooi als je onderweg je lipo's wilt laden, maar hij krijgt de lipo's niet vol. Als ik ze aan mijn gewone lader hang krijg ik er nog 20-25 mA in. Voor onderweg is het prima en met 6 lipo's kan ik met deze lader de klok rond vliegen. Neem wel tussen twee lipo's in even de tijd om de motoren af te laten koelen, de gebruikte magneten (Neodymium) kunnen niet goed tegen warmte waardoor ze hun magnetisme verliezen.

Ik heb een standaard Inductrix motortje uiteen genomen en een paar foto's van gemaakt ter lering en vermaak.

b30ea3f5861a586cd258a10147fd9cce.jpg

df0bcd158fd5793acba89e70481612ad.jpg
1ece123c47d20e3e78636c7dc5c35e03.jpg
20f8683d41c0bd0243115e2b11870cad.jpg
9a81614ffcf90215acbeb620e5e7e8d1.jpg
c596dffa1680e663fbf84a8543ce719d.jpg
7bfacb4222f78d04602928bdd0eca826.jpg

Op de Eachine lipo's met een draad connector heb ik een stukje van de creditcard van mijn vrouw geplakt zodat de lipo altijd in balans is met de Trix.
Hierna zag ik ook ineens het nut van de lipjes aan de batterijconnector van de Trix.
2aaeb992f9ec198f3337ef8af7f87a81.jpg
88b6300d7ebaaaf17075980ef02fb370.jpg

Vlieg zelf al tijdje rond met mijn Blade Inductrix FPV.
Wereld micro Quadcopter.
Vliegt snaarstrak en doet wat ze doen moet.
Vliegtijd van 3.30min haal ik ermee.

Werkelijk TOP die vliegtijden.

o_O Ik haal 4.30 min op de E010 met FPV.

Lees de Inductrix FPV draad op Rcgroups maar eens door, na een aantal keer vliegen valt de vliegtijd kompleet naar beneden.
Meeste mensen halen nog geen 2 minuten na een paar keren vliegen..
Er is een serieus probleem (waarschijnlijk met de kabels) van de nieuwe Inductrix FPV.

Ik zou dan ook sterk afraden om momenteel +/- € 115,- neer te tellen voor dat ding!

Enkele quotes:
Thank you for contacting Horizon Hobby.
We have been advised that Blade is looking into the short flight times. There has been no time frame from Blade when their will be a resolution.
David W
Product SupportHorizon Hobby, LLC

Just an update, I also spoke with Horizon Hobby and they did advise the Blade team was looking into this issue and will have an update for us soon. I told them that I didn't want to miss my opportunity to return it and they assured me that whatever fix was they come up with will be honored to all customers affected.

En dat alles doe ik met mijn Spektrum DX9 zender.
Die kloontjes van de Inductrix van Banggood zien er leuk uit.
Maar moet er niet aan denken om dat te vliegen met zo'n speelgoed knake zendertje.
Leuk voor een knaap van 8, maar niet voor een volwassen kerel.
Dan heb je toch meer aan een volwaardige zender, en voelt ook nog eens 30 keer beter aan dan zo'n klein speelgoedzendertje.
kan dus ook op een Teranis zender las ik.
Maar dan met speciale module ofzo.
Helaas niet op Spektrum en er vliegen meer mensen met een Spektrum zender dan met een Teranis.
Beetje gemiste kans dus.

De Eachine kan je ook vliegen met één van de Devo's, of een 9XR, of een FlySky, of met een FrSky Taranis / Horus zoals vermeld.. voldoende mogelijkheden.
Dat Spektrum een groot marktaandeel heeft zegt niet zo veel, de meeste Pro's vliegen met een Taranis. Da's ook niet voor niks..
Maar met een Spektrum zender vliegen kan ook, zet je een inductrix boardje op of één van de nieuwe boards die werken via Betaflight (dacht ik) op een Eachine frame. De Inductrix frames zijn veels te breekbaar.

Zelfs met de "kleuter" zender van de Eachine kan je overigens gewoon prima vliegen. Zonder skills kom je met een grotere zender ook niet veel verder ;)

Voor het geld hoef je het niet te laten, in ieder geval wat mij betreft is de E010 dé topper in micro drones op dit moment !

En oh zo sexy :D

a9425303-43-E010-Whoop_713.jpg

a9428354-40-IMG_1692.JPG

Laatst bewerkt:
Gave foto's Evert ! Had geen idee hoe zo'n motor er van binnen uit ziet.

Ik ben nogal nieuwsgierig zeker na motorproblemen bij 30-40 lipo's leegvliegen.
Ik hoorde veel over het inlopen van de (brushed) motoren waarbij ik mij bij deze weinig voor kon stellen. Ik twijfelde of er koolborstels in zouden zitten die inderdaad in moeten lopen, de eerste foto laat het sleepcontact zien i.p.v. Koolborstels. Inlopen hoeft niet en verkort (door slijtage) alleen maar de levensduur.
Door de foto's krijg je een indruk wat er aan kan gaan mankeren, in mijn optiek is dat als eerste op de collector. (Zoals zichtbaar)

Zou je dat kunnen hard solderen en dan weer monteren?
De diameter van de collector is 1,2 mm, onderverdeeld in 5 lamellen die op een kunststof basis zitten. Ik verwacht dat dit smelt zodra je er een soldeerbout op weet te zetten, hard solderen zal helemaal niet tot de mogelijkheden behoren.

collector.jpg

Stel dat dit wel mechanisch tot de mogelijkheden zou behoren, dan is het eerste struikelblok het openen van de motor op een zodanige wijze dat hij ook weer (werkend) gesloten kan worden. Dat zie ik niemand voor elkaar krijgen. Het is zo fragiel, al mijn gereedschap is te groot om de kleine lipjes open te buigen dat ik het open heb moeten slijpen. Mijn opzet was alleen om een idee te geven hoe de motor is opgebouwd en niet voor reparatie doeleinden.

Met deze motoren vlieg ik ook (al langer dan de std.), zijn sneller dan de std. motoren. Het nadeel is dat je vliegtijd zeker een minuut minder wordt. Heb voor de zekerheid nog een setje besteld voor reserve.

Zouden we niet steeds van die goo.gl links kunnen plaatsen? Referal links zijn prima, maar laat dan wel zien waar je mensen naar toe wil sturen..

Over motors: De Chaoli's zijn best goed, zeker voor de prijs. Met 2-blads props zijn de vliegtijden overigens ook prima.
Zou echter graag wat hogere rpm motoren willen hebben, echter zijn de kosten inclusief verzenden vrij hoog.

Readymaderc heeft de Strix motors die erg goed blijken te zijn, en niet al te duur.
Nadeel is dat verzenden uit de USA duur is, en je zit daar altijd met bijkomende kosten: BTW en inklaringskosten.

(Ter info: onder 22,- Euro geen kosten -- Tot 150,- Euro alleen inklaring + BTW -- Boven 150,- ook invoerrechten)

Mijn idee was (indien voldoende belangstelling) om gezamenlijk een aantal setjes te laten komen, dan deel je de verzendkosten en bijkomende kosten. Exacte berekening van de kosten maken we later, maar verzendkosten zijn gelijk of je nu 1 of 10 sets laat komen.

Graag in een reactie hier in de draad indien je belangstelling hebt, ik stel de vraag ook in de Inductrix draad met verzoek hier te reageren.
Indien we later daadwerkelijk gaan bestellen kan het ook via PM, maar voorlopig hier in de draad graag ! :thumbsup:

Info: Strix motors:
KobmBCH0.jpg

https://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=5842

STRIX - Kinetix Motor 56k RPM 6mm x 12mm for Inductrix (4pcs)
Retail Price: $12.99

Verzending 1 set: USPS (First-Class Package International Service™):
$12.83

(bij meerdere sets zijn de verzendkosten gelijk, dus $12.83 gedeeld door aantal sets zijn de kosten + BTW + een 14,- Euro inklaring dacht ik gedeeld door aantal sets / gegadigden)

Laat iets weten indien je interesse hebt!

De Spintech komen in de test van de 2de video slechter uit de bus dan de goedkope Chaoli motors van Banggood.. vandaar dat de Strix mij de beste keuze lijkt.

Ik had het idee om een stuk of 10 setjes te laten komen, dan zijn de kosten echt laag. Bij 20 sets komen er weer invoerrechten bij, en ik vraag me af of er wel zo veel belangstelling is.

Inderdaad komt er dan nog verzending hier in NL bij, maar bubbel-wrap enveloppen heb ik genoeg liggen. Aangetekend zal wel iets hoger uit vallen indien dat gewenst is.

We wachten af, indien er genoeg mensen reageren kunnen we het eens uitrekenen, maar ik denk dat je onder de 2 tientjes uit komt.

Back