Daar ik helemaal geen ervaring had met het bouwen van parkflyers met Depron, XPS, EPS of whatever, heb ik deze PUMA-achtige creatie gemaakt. (Voor mij lijkt hij er op maar behalve de vorm van de staartvin is er weinig gelijkenis te bespeuren. Who cares... het kind moet een naam hebben)
Ik had DEPRON besteld. Maar toen het pak aan de deur stond leek het geen DEPRON maar XPS te zijn. Iets "slapper" maar ook iets goedkoper.
Alles uitgetekend in 3D, stukken gefreesd op de CNC portaalfrees, gekleefd met PU lijm en hier en daar ook houtlijm.
Een kleine 2 weken later is de pasgeborene 500gr licht en heeft hij een spanwijdte van 1400mm. Klaar voor de maiden maar daarvoor zal het wel iets minder moeten waaien...
Foto's staan niet in de juiste volgorde maar dat zal wel geen issue zijn hé?

Ik had DEPRON besteld. Maar toen het pak aan de deur stond leek het geen DEPRON maar XPS te zijn. Iets "slapper" maar ook iets goedkoper.
Alles uitgetekend in 3D, stukken gefreesd op de CNC portaalfrees, gekleefd met PU lijm en hier en daar ook houtlijm.
Een kleine 2 weken later is de pasgeborene 500gr licht en heeft hij een spanwijdte van 1400mm. Klaar voor de maiden maar daarvoor zal het wel iets minder moeten waaien...
Foto's staan niet in de juiste volgorde maar dat zal wel geen issue zijn hé?