rbckits flatcat V2 bouwverslag

Discussie in 'Speedboten' gestart door toonchaerle, 17 aug 2014.

  1. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Ik heb bij jouw verslag de link gevonden naar alien ;)
     
  2. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Wat MBP doet is juist maar iets klein in de software wisselen en een ander hoesje er rond doen. De hardware veranderd niet. Die alien esc's zijn als basis flier esc's net zoals fightercat esc's, wat ze er aan vervangen? Denk dat je dat nooit gaat weten :p Als ik ze verkocht zou ik natuurlijk ook zeggen dat ik er heel wat dingen aan vervangen had door betere componenten en de software helemaal herschreven had. Hoe zou je zelf zijn :)?
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Bruno kan ze ook naar wens leveren....
    Of je nou andere fets wilt of caps bv , de esc die ik nu besteld heb komt b.v gewoon met draden ipv de 5,5mm stekkers zoals het op de site staat. Op Endless Sphere staat ook een draadje waarin hij een 420A versie heeft opgestuurd om te laten testen.

    Hij lijkt ook eigen software op de regelaars te zetten met als basis de Fliers...

    Ik merk het wel zodra de regelaar er is ;)
     
  4. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Wow! Lang geleden dat ik nog een update gedaan heb! Ondertussen is de flatcat bijna helemaal beplaat. Maar onderdelen die ik bij hor besteld heb laten op zich wachten. Maar ja, veel tijd heb ik niet om te bouwen tijdens de examens. Voor de motor en de esc moet ik nog even door sparen, maar na nieuwjaar zal ik wel rondkomen. Ik upload morgen wel wat foto's
    Mvg toon
     
  5. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
  6. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Als die lipo's passen zijn ze goed. Hou wel even in je achterhoofd dat er nog niet te veel mensen ze uitgeprobeerd hebben dus dat er nog niet veel reviews van zijn. Ik gebruik de 45C zippy serie, die zijn heel goed vind ik zelf. Laat maar weten hou deze zijn want ik ben er wel benieuwd naar. De prijs valt reuze mee voor 60C lipo's.
     
  7. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    zou ik de batterijen achter de motor op de tunnel leggen of in de zijkanten?
     
  8. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
  9. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ik zoek eigenlijk die smiley "this tread is worthless without pics:p"
    Over die accu, de aangegeven C waarde schijnt niet zo hoog te zijn als aangegeven. zelf geen ervaring mee, maar heb dit ooit gelezen. Maar, mochten ze nog 40C kunnen leveren, dan zijn ze nogsteeds prima (denk niet dat je boven de 150A+ continue gaat zitten toch?), dus als ze passen, zou ik ze gewoon uitproberen:cool:.

    Gr. Sam
     
  10. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Ik heb alle de 2 accu's op mijn PC getekend en afgedrukt. Dan geplakt en gepast. De laatste past het best, dus die neem ik. Foto's neem ik ff
     
  11. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
  12. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
  13. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Ik heb trouwens net een werkbank gebouwd :cool: [​IMG]. Alles komt tegen de borden aan de muur te hangen.
     
  14. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    erg handig een goede werkbank! die rommel is bij mij standaard... hoort bij de hobby;) :cool:
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
  15. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Dit vind ik nog mooi opgeruimd, wacht tot ik weer ga kleven :D
     
  16. stevendegraaf

    stevendegraaf

    Lid geworden:
    2 jul 2012
    Berichten:
    155
    Locatie:
    maarssen
    Persoonlijk zou ik voor andere lipo's kijken. Deze worden veel gebruikt in de wedstrijd wereld omdat deze voldoen aan het gewicht(max 280 gram)

    Die 65-130C kun je vergeten, zullen daadwerkelijk 15-20C zijn.

    Kan uit ervaring spreken over deze lipo's, zijn er al zat overleden;)
     
  17. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Bedankt voor de tip steven! Net op tijd, ging morgen een setje bestellen... Is de andere lipo die ik had voorgesteld dan wel een goede keuze?
     
  18. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Het is weeral even geleden... En bijna tijd voor de glasvezels :D hoe pak ik dit aan? 2 dunnere lagen of 1 dikke? Misschien ook welke vezels jullie gebruiken? Bedankt alvast ;)
     
  19. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Dik weefsel werkt moeilijker dan dun weefsel. Je kan dan nog kiezen tussen glas, zwart glas, carbon, carbon/kevlar. Goedkoopste maar mooiste manier is denk ik om eerst een laagje glas te leggen en daar een laagje zwart glas over. Dan heb je een mooie carbon look. Weefsels ook op maat knippen VOORDAT je epoxy aanmaakt, anders geraakt je weefsel nooit netjes in de romp voordat de epoxy stroperig begint te worden. Veel succes en maak nog maar eens een foto als je tijd hebt :) Ik ben alvast benieuwd!

    Gr,
    Roy
     
  20. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Ik ga het doen zoals jij zegt: laagje glas+laagje zwart glas op voorhand geknipt. Dit is voor de binnenkant neem ik aan. Het gewone glas vond ik al in de locale handel, maar het zwarte glas niet. Is 50 grams weefsel goed? Of is 25 of 100 beter? En dan het zwarte weefsel. Heeft iemand daar mss een linkje van? Ik weet het Roy maar de nieuwe tapatalk werkt amper om mijn GSM en ik kan geen foto's uploaden. Ik zal de camera maar eens gaan zoeken ;)
     

Deel Deze Pagina