RC-Timer Lite voor de iPhone gratis in de AppStore

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Wubbe, 5 okt 2009.

  1. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Voor de iPhone bezitters onder ons. De applicatie RC-Timer Lite gratis te downloaden.

    Screenshot:
    [​IMG]

    Veel plezier er mee, en ik hoor natuurlijk graag commentaar van gebruikers.

    Leon Wubbe
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  2. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    begin te twijfelen
     
  3. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    ???

    Eh... waaraan twijfel je?
    Over de aanschaf van een iPhone? Ik zou het doen. Ik heb hem nu een jaar en ik zou niet meer zonder willen.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  4. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    of dat dit wel hier op de site mocht staan
    (winkelbespreking dus)
    Maar dat moet een ander dan maar uitzoeken hoor
    mvg
    Frederik
     
  5. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Goed bezig (zie recensie ;)). Gedownload. :thumbsup:

    Misschien een waardevolle toevoeging voor de indoor vliegers: een timer die een tijd X aftelt en dan automatisch weer start met dezelfde aftelling. Zo kun je gedurende de tijd dat je vliegt elke sessie automatisch laten starten.


    Ik zou niet weten waarom het niet mag. Het is super als iemand zich non-profit inzet voor de hobby. Dergelijke initiatieven moet je juist aanmoedigen. :yes: En als er straks misschien een pro-versie is, dan zal het geen financiële vetpot zijn door de beperkte afname. Maar in ieder geval een klein extar zakcentje voor de gedane moeite. :worship:
     
  6. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Ik had ook geschreven als dat ik twijfelde hoor
    mvg
    Frederik
     
  7. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    is er ook zoiets voor windows mobile?
     
  8. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Als jouw telefoon/organizer Java spreekt (en de meeste apparaten doen dat, behalve de iPhone), dan moet je hier zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  9. goswijn

    goswijn Guest

    ik krijg hem niet goed aan de praat op een 3GS.

    Áirplane mode note selected' kan verder niets doen (behalve de rondetijd aanpassen)
     
  10. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Maar.... als je dan ook echt airplane mode selecteert?

    Ik begrijp dat ik dit uitgebreider moet uitleggen. Naar aanleiding van mijn versie voor mobiele telefoons ontstond er een discussie over storingen door GSM's van RC-apparatuur. Synthesizer zenders zouden er verstoord door kunnen worden. Ook zijn bij veel F3... wedstrijden mobiele telefoons verboden.

    Daarom heb ik een check ingebouwd. Als er verbinding met Internet gemaakt kan worden werkt de applicatie niet. Als je dan 'Airplane Mode' / 'Vliegtuigmodus' selecteert schakel je alle zenders en ontvangers uit, zonder kans op storing [Settings -> Airplane Mode] en werkt de applicatie.

    Probeer het eens.

    Succes en houd me op de hoogte.

    Leon
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  11. goswijn

    goswijn Guest

    Haha, ik snap hem. Ik relateerde die airplane mode melding aan iets anders dan de telefoons airplane mode! Dacht eerder aan een soort van taak in F3K...

    Hij werkt dus nu!

    Weet niet of je er iets mee kunt, maar bij deze wat feedback;

    Zelf zie ik het nut van de minuten niet echt, alles in seconden is prima (of evt in de opties te kiezen). Ook zou je de timer (countdown/rondetijd) automatisch kunnen (moeten) laten starten als je de eerste tijd start (nu start hij nl helemaal niet terwijl de vliegtijd wel al oploopt). Dit is essentieel aangezien je bv bij een 5x2 minuten gelijk start op de werktijd.

    Wat ook mooi zou zijn is als je de lopende tijd groot (dus veel groter als nu!) in de bovenste helft laat oplopen en dan alle reeds geklokte tijden in de onderste helft 'parkeren'. Dit aangezien je tijdens bv een wedtrijd alleen bezig bent met de actuele vlucht en nu is dat niet heel overzichtelijk.

    Waar wil je uiteindelijk naartoe met de applicatie?
     
  12. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ja, die melding kan duidelijker. Daar wordt aan gewerkt. Zie ook de opmerking onderaan
    Dat is nuttige feedback! Als de werktijd nog niet is gestart, en je begint een vlucht, dan wordt tegelijkertijd de werktijd gestart.
    Hmm... dat snap ik. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga realiseren. Niet echt eenvoudig.
    Mijn doel is het vervangen van de stopwatch en de countdown-timer voor de werktijd die wedstrijdvliegers bij zich hebben. Ik ga een Pro versie maken die de resterende werktijd 'omroept', net als zo'n 'talking timer' die de toppers bij F3K en F3J wedstrijden gebruiken. In de toekomst wil ik hem ook voor andere disciplines geschikt maken. Volgens mij is ook hij al geschikt voor F3J. Er is al belangstelling voor F3B.

    De functionaliteit die Ralph Metzger in zijn Palm applicatie heeft ingebouwd vind ik te ingewikkeld en inflexibel. Zo ga ik het niet doen.

    @allen

    Op RCGroups is een discussie gaande of de iPhone in 'Airplane mode' moet staan wil de applicatie werken. Dat is wel eens onhandig. Mijn voorstel is om een zg. training-mode toe te staan als de iPhone niet in 'Airplane mode' staat. Deze training-mode biedt je alleen de mogelijkheid om vluchten te timen, geen ondersteuning voor de werktijd.

    Wat vinden jullie daarvan?
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Ik zou dat gewoon aan de eindgebruiker overlaten en die controle helemaal uit de applicatie verwijderen.

    Wil je het toch blijven behouden, zou ik het een optie maken die standaard aan staat.

    Dan krijg je dus de 1e keer iets als 'deze staat niet in airplane mode' met een vinkje eronder 'waarschuwing weergeven'.

    Als men het vinkje weghaalt, is de optie permanent uitgeschakeld.

    Dan kun je een button 'instellingen' (of iets dergelijks maken) waar men deze optie al naar gelang aan- en uit kan schakelen, en een reset-to-default.
     
  14. goswijn

    goswijn Guest

    Eens met bovenstaande opmerkinge mbt airplane mode; maak het een keuze van de piloot.

    Wat betreft ' talking timer' tijdens wedstrijden zie ik dat (gellukig) zeer weinig mensen gebruiken zowel niet in F3K als in F3J (waar ik ook wedstrijd heb gevlogen). Het talking deel is met name handig bij trainingen; je hebt dan immers geen coach en je wilt niet de hele tijd op het klokje kijken.

    Voor wat betreft toekomst; wat is dan exact je doelgroep? Wedstijdvliegers of een bredere groep? Of wellicht het ultieme tool om te trainen (denk bv aan gebruik accelerometer, autostart tijd bij draai, via online verbinding vliegtijden doorgeven etc.!)?

    Voor F3K is de apllicatie van Ralf werkelijk super (en zeer flexibel overigens!) alleen jammer dat hij op Palm draait. F3B heeft volgens mij een soort gelijke applicatie. Ik kan alleen maar vermoeden dat ze liever de specifieke applicaties blijven gebruiken.

    Zeker zaken zoals het gelijktijdig aftellen naar de tiijd die je nog moet vliegen en optellen naar de tijd die je vliegt (bv tijdens de 5x2 taak). Cruciaal zou ik zeggen als je de ambitie hebt dat F3K piloten dit tijdens een wedstrijd gaan gebruiken.

    Hoop dat je bovenstaande positief opvat en niet dat ik je plannen/werk zit te kleineren.
     
  15. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Krijg je dan geen problemen bij F3J/F3K wedstrijden (waar het gebruik van GSM's vaak verboden is)
    Mijn doelgroep is (timers van) wedstrijdvliegers en een tool om te trainen. Geen online verbinding, wel opslaan van de gegevens als je de applicatie afsluit. Gebruik van accelerometer is een goed idee. Gaan we eens proberen.
    Kun je uitleggen wat je precies wenst? Ik heb zeker de ambitie dat F3K piloten dit tijdens de wedstrijd gaan gebruiken.
    Nee!! Ik vind jouw opbouwende kritiek prima :thumbsup:
     
  16. josd

    josd

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    België
    Wubbe,

    Leuke applicatie (Ik heb de niet-iPhone versie getest op mijn GSM). Ik zou de controle op 'vliegtuig modus' er zeker in laten. Bij het opstarten moet de gebruiker dan bevestigen dat hij echt wil doorgaan als zijn toestel nog niet in 'vliegtuig modus' staat. Zo voorkom je problemen moest er toch tgv storing iets fout lopen. En duidelijk de waarschuwing op de site zetten, met vermelding dat je nooit aansprakelijk kan zijn voor ongevallen ten gevolge van het gebruik van je programma.

    Dit klink misschien wat overdreven, maar is heel gebruikelijk in open-source software. Meer info o.a. op BSD licenses - Wikipedia, the free encyclopedia .

    Groetjes,
    Jos.
     
  17. goswijn

    goswijn Guest

    Wat de applicatie van Ralf echt toevoegd is de combinatie van op en aftellende tijd. Dus bv bij de 5x2 min taak zie je zowel de oplopende tijd als de aflopende tijd (in dit geval 120 seconden minus oplopende tijd). Als coach heb je daar echt iets aan omdat je op basis daarvan advies geeft aan de piloot. Dat kan natuurlijk ook met een stopwatch maar dan moet je altijd die tijd aftrekken van wat je nog moet vliegen en dat is alleen maar afleiding.
     
  18. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    De controle op vliegtuig modus blijft er zeker in. Ik heb het nu gewijzigd naar een waarschuwing. Bij een traning (bv. in je eentje) kun je die waarschuwing negeren en tijdens het vliegen toch bereikbaar zijn.

    En die waarschuwing moet inderdaad duidelijker. Gaan we doen.
    Dat zou betekenen dat je taak-specifieke informatie moet gaan toevoegen. Dat ben ik nu nog niet van plan. Ik zet het wel op het wensenlijstje.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  19. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Nieuwe versies!

    [​IMG]

    Nu is RC-Timer Pro versie in de AppStore die als extra heeft dat alle gegevens in een database worden opgeslagen, daarnaast is de 'Talking timer' functionaliteit toegevoegd. Tenslotte (maar dat heb ik ook aan de Lite versie toegevoegd, update volgt snel) start de werktijd als je eerste vlucht start (als je dat wilt).

    De Pro versie krijgt ook een update: "shake to launch" en "shake to land".

    En dan moet het volgende er ook nog in:
    Ik wil natuurlijk de F3K piloten tevreden stellen, en als jij zegt dat het cruciaal is, dan moet ik daar naar luisteren, vind ik.

    Ik zou de minuten-weergave kunnen wijzigen naar een aflopende tijd. Moet die dan 'regelbaar' zijn i.p.v. 2 minuten?

    Leon
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Super, ik wacht gespannen af en neem dan gelijk de Pro versie (arbeid moet beloond worden ;)).

    Goed bezig Leon. :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina