Reducties voor schaalmodellen

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door spitfire349, 16 dec 2013.

  1. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    ook de al nagedacht een mooie schaal prop te laten draaien op je schaal warbird of ander model, maar niets gevonden of enkel voor een bepaald type motor doch die was echt niet wat je wou? Na 5 jaar hebben we REDUCTIES voor verschillende motormerken en types gemaakt. Hier het lijstje:
    MVVS/Evolution Vanaf 45 CC voor enkel cylinders
    ZDZ 80 & 90
    DA 60 & 80
    Alle single Cylinder en Inline cylinder KOLM motoren
    nabije toekomst Valach Inline en variable pitch
    we werken samen voor de prop bladen met Seidel props en testen alle ontwikkelingen, op proefstand en in vlucht; voorbeeld is de 135 Kolm IL in Carf P 51, MVVS 45 & 80 in yellow aircraft P 40 en Zirolli P 47 de Valach zal waarschijnlijk in een P 47 1/4 scale komen.
    Wie zijn wij: 2 vrienden één uit USA: Seatle ( Boeing country) en mezelf uit BelgIë. Sinds onze openbaar making op bepaalde US en Europese forums staan we versteld van de positieve reakties.

    We willen dus deze info niet onthouden; hier zijn alvast een paar foto's
    Q&A altijd welkom
    Gerrit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2013
  2. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    foto's reducties

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    enkele van onze testvliegtuigen en een DA reductie

    [​IMG] [​IMG] alles bestuurd met de laatste nieuwe Jeti DS 16 en het volledige telemetrie paket.[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    schitterend!
    veel succes
     
  5. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    Dank U voor de steun
     
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Indien u commercieel bezig wilt zijn op het MBF dan even contact opnemen met Robert of Pascal.

    Commerciele zaken verwijderd.[/mod]
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
  7. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Blijft toch een vaag gebied.
    Thuiswerkers die proberen een stukje markt te vinden om de draadjes aan elkaar te knopen mogen eigenlijk niet over hun mooie ontwikkelingen schrijven.
    Zelfs niet als veel mensen op die ontwikkelingen zitten te wachten.

    Zo jammer, waar komt die regel eigenlijk vandaan?

    Ik snap het niet helemaal, veel fora hebben een stukje waar wel over en door leveranciers gepraat mag worden, daar komt goed informatie uit.
     
  8. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Ben het geheel met je eens Rob. Wordt meer kapotgemaakt dan ze lief is.

    Is er trouwens een omrekenings factor voor de prop of gewoon proberen. Super mooie aandrijvingen trouwens.
     
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Daar ben ik het ook wel mee eens
    waarom is dat
    moeten we dan door de grote bedrijfen uitgemolken blijvn worden
    een forum is er tog voral voor om kennis te delen

    Ik heb hier in iedergeval een hele hoop geleerd
    Daar ben ik men mede forumers heel erg dankbaar voor
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ach, zo gebeuren hier wel meer vreemde zaken, het ene draadje wordt gesloten terwijl dit open blijft, of berichten worden verwijderd zonder dat men je inlicht over waarom, ook als je navraag doet krijg je geen respons. Het forum beheer meet met 2 maten en dat is al een tijdje het geval.................

    en ach, dit zal ook wel weer verwijderd worden zonder mij erbij te betrekken of in te lichten....................
     
  11. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Theo, als zoveel je niet aanstaat dan ga je toch gewoon (weer) weg.

    We meten niet met twee maten en als het forumbeheer uiteindelijk beslist dan is dat zijn beslissing. Wat een geneuzel om dat soort dingen in twijfel te trekken.

    Mods hanteren de regels. Niks meer en niks minder.
     
  12. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    Hoi,

    Ben hier op het forum betrekkelijk nieuw en ja ik ben diegene die deze draad geplaatst heeft. De bedoeling is om jullie eerst te informeren en daarbij de gelegenheid te bieden om te reageren en inlichtingen te vergaren en geenszins om aan een commerciële werving te doen ( dit is niet volgens de regels van dit forum en deze dienen gerespecteerd te worden) wij gaan ten andere de geboden mogelijkheid om dit wel te doen op het forum die er zijn gebruiken...zeer binnenkort).... ik hang hierbij een filmpje van een teststand loop van een Kolm 135 + reductie
    534jgm's channel - YouTube

    en hierPhotos from john534 [​IMG]
    Evolution/MVV
    12/17/2013
    Views: 9 [​IMG]
    Evolution 80g
    12/17/2013
    Views: 16 [​IMG]
    JGM Designs P
    12/17/2013
    Views: 8 [​IMG]
    JGM Designs P
    11/11/2013
    Views: 53 [​IMG]
    JGM Designs P
    11/11/2013
    Views: 32 [​IMG]
    JGM Designs P
    11/11/2013
    Views: 11 [​IMG]
    EDF coooling
    11/11/2013
    Views: 14 [​IMG]
    Cooling Duct
    11/11/2013
    Views: 7 [​IMG]
    Duct work pro
    11/11/2013
    Views: 18 [​IMG]
    CARF Mustang
    11/11/2013
    Views: 61 [​IMG]
    DA-60 PSRU
    08/15/2013
    Views: 98 [​IMG]
    JGM Designs P
    08/15/2013
    Views: 77 [​IMG]
    CARF Mustang
    08/11/2013
    Views: 19 [​IMG]
    JGM Designs P
    02/05/2013
    Views: 54 [​IMG]
    JGM Designs P
    02/05/2013
    Views: 72 [​IMG]
    JGM Designs P
    01/29/2013
    Views: 81 [​IMG]
     
  13. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    hier de beloofde Kolm 135 met reductie
    hI_6Fb3-F-s[/media] Designs V1 PSRU on Kolm IL-135 - YouTube

    Nogmaals we zijn twee vrienden ver van elkaar wonend die door gezamelijke interesse voor scale warbirds hun ideeen hebben samengebracht en verwezenlijken. Graag zien we jullie reacties, Q&A en kritiek aangaande dit onderwerp.

    Gerrit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Het zal je wel al opgevallen zijn dat ik lang niet meer zoveel berichten aanmaak als vroeger voor mijn "noodzakelijke" stop. Ik houd het gross van mijn modelbouwkennis nu liever voor mijzelf aangezien het toch niet gewardeerd wordt hier.

    trouwens mijn noodzakelijke stop was voor een groot gedeelte omdat iemand van hier ingebroken had in mijn systeem en op die manier kwalijke berichten had verspreid via mijn acount hier. Ik weet ongeveer wie het was, maar kan het nog steeds niet voor de volle 100% bewijzen. Mocht ik dat ooit toch rond krijgen dan heeft die persoon heel grote problemen. Robert was toen ook op de hoogte daarvan, maar heeft er toen niks aan kunnen doen.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Sorry Theo, maar ik geloof hier toch wel een behoorlijk Calimero-complex te bespeuren.

    Het is niet je modelbouw kennis die niet gewaardeerd zou worden, integendeel zelfs.
    Maar ik denk wel dat het immer aanwezige toontje van "iedereen is tegen mij" datgene is waar mensen over vallen....

    Beoordeel eerst jezelf en dan pas een ander, want het oordeel van meneer A over meneer B zegt meestal meer over meneer A zelf dan over meneer B (en ja, ik moet beroepsmatig conduite-staten schrijven, en ja, ik heb daar zelfs een korte cursus over moeten volgen)

    Groet, Bert
     
  16. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Hele mooie ontwikkeling dit!

    Femmo en ik waren er in gedachten ook al eens mee bezig, zie dit draadje en dit draadje, maar verder dan een gedachte is het er bij ons (nog?) niet van gekomen (en dan zou het alleen voor een eigen model zijn, niet voor productie oid).

    Jullie werk ziet er erg fraai uit! :thumbsup: En ook al diverse vertragingen voor verschillende modellen- en merken motoren. Ik denk dat er veel belangstelling voor zal zijn, want zo`n enorme schaalprop is toch wel ultiem! :worship:

    Zijn jullie misschien ook bezig met versies voor kleinere 4-takt methanol motoren zoals bijvoorbeeld een 20cc Saito of OS?

    Ik blijf het in ieder geval volgen!
    Groeten, Ramses
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  18. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik denk dat je eve beter moet kijken
    dat sisteem van seidel is ook een reductie
    maar wel een heel erg dure
    ontworpen om een schaal prop aan te drijven

    je moet he zo zien
    een propelor draait het meest efficient bij ongeveer 4000 rpm
    daarboven gaat I wel wat meer doen
    maar in vergelijking met de hoeveelhijd vermogen die je in stopt niet echt erg veel

    bv je motor met prop lervert op 4000 rpm 9 kilo trek kracht
    dan ga je naar vol gas en draai je 7000 rpm dan heb je 11 kilo trek kracht
    dat is maar 2 kilo meer

    nu monteer je een reductie op die motor waardoor je propelor 4000 toeren draait als je motor 7000 toeren draait
    je kunt dan een veel grotere propelor op de motor kwijt

    en dan heb je plots 16 kilo trek kracht

    mijn antonov an2 vliegt met een 38cc Zenoah
    met een vertraging
    en hij vliegt daar prima mee

    zou ik die motor zonder vertraging monteren dan komt I de lucht niet in


     
  19. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    Ramses,GJVO
    Dank voor de interesses jongens ik begon te twijfelen of ik er goed aan gedaan had hier iets te posten.
    Ramses,
    de kleinere motoren doen we niet omdat de modellen die onze interesse hebben tot the giant scale behoren. Begrijp me nu niet verkeerd maar onze modellen zijn vanaf schaal 1/5..dus vanaf motoren 45cc en hoger. De bedoeling lag bij ons om een evenredige propeller te laten draaien. Daarvoor was enkel solo prop met hub op de markt. Nu hebben we onze eigen hub ontwikkeld en draaien onze eigen schaal blades of laten we een schaal prop bouwen ( meestal door Mario Seidel). Dit is onze eigen keuze en Mario is een zeer inventief inginieur die een echte top ontwikkelaar is op gebied van propellers ( zowel voor de echte als voor de model luchtvaart).
    GJVO, Jeroen,
    De reductie die Marie Seidel ontwikkelde is een planetaire reductie die idem is aan de echte luchtvaart en warbirds. Waarom een Moki 250 wel omdat dit een motor is die bij de big scale zeer in trek is ( P 47, Corsair, etc) nota : duur is een begrip..jongens die deze motoren inzetten verpinken zelfs niet als ze de prijs horen gelijk van welke geldbuidel ze leven je zou versteld zijn!
    Mario heeft reeds meerdere bestellingen binnen !!!

    Ik houd jullie verder op de hoogte en dank jullie voor de input!!
    keep them flying: Gerrit
     
  20. spitfire349

    spitfire349

    Lid geworden:
    29 jun 2013
    Berichten:
    17
    Jeroen
    inderdaad vertraging en een grotere pitch geeft dus meer trekkracht. Je kan dus ook een grotere ( bredere) en dus een meer scale prop gebruiken.


    Volgende stap is een variabele pich in flicht prop met reductie...nog even wachten...onze plannen zijnklaar en het vervaardigen aanpassen en testen kan beginnen....
     

Deel Deze Pagina