Remote Control

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Knutsel, 8 okt 2008.

  1. Knutsel

    Knutsel Guest

    beste mede hobby-isten,

    Ik heb even een vraag:

    Ik heb zelf een lichamelijke handicap, dat betekent in mijn geval dat ik geen Hand functies heb. ik heb een electrische rolstoel en die bestuur ik met een joystick. Ik heb een radiografische auto in elkaar gezet en loop cq rijd nu tegen de volgende problemen aan:

    zoal jullie wellicht weten word een radiografisch model bestuurd door een Remote Control met twee joystickjes ( 1x voorut, achteruit & 1 x sturen (links rechts) omdat ik de remote control met mijn hoofd moet besturen kan ik maar 1 joystickje tegelijk bedienen) Nu was / is mijn idee dat wanneer je een rolstoel kunt besturen met 1 joystick die de combi's kent van: Vooruit, Achteruit, Links en Rechts waarom zou dat dan niet kunnen bij een Remote Controller? Volgens mij zijn er Remote Controllers op de markt die gebruik maken van 1 joysticks besturing maar ik weet niet wie de fabrikant is. Weet er iemand raad?

    Alvast bedankt voor het meedenken,

    Knutsel.
     
  2. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    Knutsel, afhankelijk van wat je wilt gaan doen, vliegen, rijden etc is er absoluut een oplossing voorhanden met een moderne zender en ontvanger. JE KUNT DAN BIJVOORBEELD DE LINKERKANT ALLEEN GEBRUIKEN OF DE RECHTERKANT.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2008
  3. Martijn'95

    Martijn'95

    Lid geworden:
    20 feb 2008
    Berichten:
    405
    Locatie:
    Hoofddorp
    Die zijn er wel hoor: Modelbouw webshop, Muco modelbouw internetwinkel Zoiets. Bij deze zit er ook nog een schuifkanaal bij, of je daar iets mee kan weet ik niet.

    Je kan ook wel een betere zender kopen (bv MX12, F14) hierbij hebben beide stick twee bewegingsassen, maar heb je waarschijnlijk wel veel te veel kanalen/functies die je helemaal niet gebruikt voor een rc-auto.

    Enne.... U mag uw topic best wel in het goede subforum zetten hoor..... Dit is bouwverslagen-schepen.
    IS ER EEN MOD DIE DIT EVEN KAN VERPLAATSEN????????
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2008
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.835
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo knutsel

    elke 4 kanaals zender kan op 1 stick de besturing hebben
    het is zelfs zo dat (geen garantie meer)je de stick kunt laten uitbouwen en met een verlengsnoer op je rolstoel laten monteren
    de zender kan dan ergens in een zakje opgeborgen worden
    de zenders waar dit makkelijk mee kan gedaan worden is de robbe f-14 serie
    deze zenders hebben de stick met verleng draadjes en stekkers in de zender op de stuur print zitten
    dat het werkt met een verlengkabel tot 2 meter bewijzen wij op elke tentoonstelling
    daar we op zulke zender 3 modellen laten varen waar de sticks vervangen zijn door kastjes met drukknoppen
    dit werkt reeds een jaar of 10 zonder problemen

    groetjes raf

    ps de zender hier boven bedoelt is een am zender en dat wil zeggen dat je der moeilijk kristalen voor ZOU kunnen krijgen
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2008
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik onderschrijf helemaal wat Raf hierboven schrijf, behalve het stukje over garantie. Dat vervalt niet. In ieder geval niet bij de grotere merken. Over het algemeen verlenen deze zelfs hun medewerking aan dit soort aanpassingen.
     
  6. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik heb dit topic verplaatst naar het Electronica deel. Daar zul je waarschijnlijk ook meer response krijgen.

    Maar met de reactie van Corrien heb je feitelijk al de juiste persoon te pakken die je ook kan helpen met technische aanpassingen aan een zender.
     

Deel Deze Pagina