Renard RSV 18-100 Peanut

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 20 dec 2014.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik gebruik 98% bio ethanol, dus geen spiritus of zo. Dit is wat ze voor sfeerbranders gebruiken en is goedkoop te koop bij o.a. de Action.
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Bernard,
    hier is wat huiswerk voor je ...
    Keeping your glue sticks fresh

    Gluesticks

    Hier een uitgebreid artikel over bespannen met voorgekrompen, gespoten tissue met behulp van lijmstick.

    Overigens heb ik in Nederland nog nooit paarse lijmstick gezien, iemand anders wel? De kleur hiervan verdwijnt bij het drogen en is behulpzaam bij het aanbrengen.

    Hier over gebruik van BalsaLoc, een soort van witte houtlijm

    Dit en heel veel meer info over bouwen en vliegen is te vinden op:
    Free Flight Technical Library

    Nog een laatste, ook ergens uit die website
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2015
  3. H.van Leeuwen

    H.van Leeuwen

    Lid geworden:
    28 mei 2014
    Berichten:
    2
    Bernard

    Gewoon met behangers plak maar dan wel verdund, het is ook verkrijgbaar bij Quartel als lijm voor het bekleden met papier.

    Han
     
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    Dank je Han voor je reactie.

    Ik heb nu verschillende opties en zal wat proefstukjes maken.

    Ik ben inmiddels ook opnieuw begonnen met de romp aangezien de huidige romp veel te zwak is. Ik kreeg helaas wel het gevoel dat ik dit model maar even moet laten voor wat het is voordat ik m helemaal niet meer afbouw. Dus nu is het kijken of ik een nieuw project start of een andere klasse ga bouwen.
     
  5. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Op welke manier is de romp veel te zwak? Als het gaat om stijfheid dan zou ik mij geen zorgen maken. Dat wordt opgelost door de bekleding.
     
  6. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.570
    Locatie:
    Den Haag
    De latjes zijn 1 bij 1 mm. Heb er inmiddels een stuk of 7 gesloopt met het indekken van de bovenkant. Ik heb het model van Gert hier staan en heb gezien wat t effect van zo'n zwakke romp is op je model. Veel kapotte latten en t model ziet er niet echt meer super uit. Dan kies ik er liever voor om de romp opnieuw te beginnen. Kom ik wel wat in tijdnood. Maar hier is een oplossing voor, hierover later meer.
     

Deel Deze Pagina