Reparatie clinic 2017

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 25 nov 2017.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Hallo mede slingeraars,

    Na een aantal seizoenen gevlogen te hebben en toch wel veel nieuwe, ''beginnende'' f3k piloten te hebben gezien en gesproken, is bij mij de indruk ontstaan dat er wellicht vraag is naar een clinic waar kleine reparaties aan je dlg worden uitgelegd.

    Nu ik zelf niet direct een degelijk voorbeeld ben wat betreft mijn reparaties, was het even zoeken naar iemand die deze kunde beter in de vingers heeft en bovendien zijn hobby ruimte, tijd en gereedschappen zou willen delen... Gelukkig heb ik de beste vliegmaat van de wereld, Jaap Hogeboom zal deze clinic leiden.

    In onze optiek zijn de volgende reparaties ''klein'' te noemen, of minder complex, feit is dat dit ook de meest voorkomende schades zijn die ik heb gezien de afgelopen jaren.
    -hap in de voorlijst.
    -delaminatie van de huid.
    -gebroken kielvlak.
    -rompbreuk.
    -uitgebroken werpstift.
    -wellicht ben ik er een paar vergeten, stel gerust je vraag over jouw schade.

    Het zou mooi zijn wanneer er deelnemers zijn die zo'n schade hebben aan hun kist. Wellicht kunnen we je kist tijdens de clinic maken en zo gebruiken als lesmateriaal;) Wel vragen we hier een vergoeding voor de onkosten.

    Vanwege de ruimte in casa Hogeboom kunnen we er met maximaal 8 personen tegelijk de clinic volgen. We hopen 4 reparaties te kunnen behandelen .

    Om de clinic nog een beetje overzichtelijk te kunnen geven vragen we jullie wel om duidelijk aan te geven of je een schade hebt, wat voor schade je hebt en of je deze als ''lesmateriaal'' wil gebruiken.

    Datum; 8 december 2017

    Tijd; 19.15

    Waar; Huissen gld. (adres zal in een mail worden toegezonden, na je inschrijving)

    onder leiding van; Jaap Homeboom en Vincent Merlijn

    Wil je graag komen kijken, luisteren, leren en doen, schrijf je dan asap in via een mailtje naar het volgende adres; merlijn@specialpainter.nl

    Geef duidelijk het volgende aan in je mail;
    -ik kom kijken
    -ik neem mijn schade kist mee voor advies
    -ik wil mijn schade kist als ''lesmateriaal'' meenemen
    -ik kom eigenlijk alleen voor de gezelligheid

    Stel gerust vragen hier op het forum wanneer je die mocht hebben, graag vernemen wij wat voor schades het vliegplezier in de weg staan;)

    Hopelijk tot 8 december!
     
  2. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Haha, te laat...

    Ik had laatst een 'gebarsten' (in de hoogte) werppen, maar ondertussen zit er al een andere in. Dus geen lesmateriaal meer.

    Ik wil wel komen 'voor de gezelligheid'. Maar als er meer dan 8 gegadigden zijn, sta ik mijn plekje wel af aan een meer technisch geïnteresseerde...

    Lijstje


    Chris (Bieze)
     
  3. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Helaas, mijn werk gaat roet in het eten gooien........
    Misschien/hopelijk bij een van de andere clinics wel de kans erbij te mogen zijn...

    Succes met de clinic.


    Grtz

    Martin
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
  4. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Hallo allemaal,

    Ik zou graag mee willen doen met de reparatieclinic, en heb een vleugel van een Pike perfection met 2 x een streep delamminatie.
    Ik wil deze op de avond wel behandelen zodat we er allemaal wat van opsteken.

    Mvg. Richard.
     
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Uiteraard zijn de dingen die we tijdens de clinic behandelen ook bruikbaar voor andere typen vliegtuigen dan f3k, maar onze voorkeur gaat uit naar dlg's, al was het alleen al om de ruimte;) Uiteraard is eenieder die geïnteresseerd is welkom, of je nu f3k of iets anders vliegt.
    Echter krijg ik voornamelijk berichten van mensen die graag komen kijken en hun dlg's er tip top bij hebben staan, dus meer vliegen, meer crashen en meer leren;)
     
  6. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Ik begrijp het, maar mocht ik hem toch mee moeten nemen bij bijvoorbeeld gebrek aan dlg delamminatie dan laat maar weten.
    Beter iets dan niets.
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  7. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Mijn idee ''Tunderman'';) neem het beschadigde deel sowieso maar mee, wellicht kunnen we je wat advies geven. Zo'n vleugel is natuurlijk wel wat anders dan een f3k, maar we kunnen altijd ff kijken natuurlijk;)
     
  8. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Morgen stuur ik iedereen die zich heeft ingeschreven het adres, geen paniek;)
    het zag er even naar uit dat er te weinig inschrijvingen waren, maar nu lijkt het ergens op. Er zijn echter nog een paar plekjes vrij, inschrijven kan tot donderdag 7 december 15.00 uur.
     
  9. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Nou heren van de reparatie clinic,

    We hebben de reis gisteren weer overleeft.
    Het is toch wel erg ver weg als je door het bar en boos weer moet gaan:confused:.

    Dank voor de gastvrijheid en alle info die ik weer op mij heb laten inwerken/ opnemen.
    Ik kende wel aardig wat dingen maar toch is het altijd fijn om te zien dat anderen het ook zo doen en is een bevestiging dat ik het meeste dingen al op de juiste manier doe.
    Ondanks dat ik al aardig wat wist heb ik toch een hele bubs aan detail info en nieuwe info gezien/ besproken en gedaan, met name dat repareren van een romp met de benodigde tools en how to en over verschillende textielen (ow carbon weefsels toch Jaap ;)) die nu op de markt zijn :thumbsup: dank daarvoor.

    En dan met Vincent zijn manier die quick en best wel goed voor op het veld is, de "prik....CA lijm....schuurpapier" inschuur manier ;) .

    Ik ben benieuwd naar de winter clinic op Terlet, daar zal de opneem/ leercurve nog steiler zijn ben ik bang maar heb daar ook zin in.

    Nogmaals dank Jaap en Vincent voor alle moeite en inzet :thumbsup:
    Deze clinic is zeker ook voor andere nieuwkomers een goeie zet om eens bij te wonen!!

    Grtz,
    Heino
     
    tunderman, specialpainter.nl en jaap27 vinden dit leuk.
  10. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Helemaal mee eens Heino!!
    Het was een gezellige en leerzame avond. Jaap en Vincent, bedankt voor jullie inzet.:koud:
     
    specialpainter.nl en jaap27 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina