Restauratie: Serpent Cobra 811 Be

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door SoDa-Deals, 28 feb 2016.

  1. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Mijn Traxxas Summit kreeg ik maar niet verkocht aan de prijs die ik wou maar ik heb iemand gevonden die twee auto's wij geven voor mijn Traxxas.

    Hieronder de eerste namelijk een Serpent Cobra 811 Be :

    [​IMG]

    Er zit een mooie motorcombo op :

    [​IMG]

    De wing ga ik vervangen :

    [​IMG]

    De rechtse draad op de esc ziet er niet netjes uit ?!
    En een kabelbinder rond de twee andere draden ?!

    [​IMG]

    De achterassembly is er af en aan de ene schokdemper zijn er ook kosten (die met de gouden stang) :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zelfs de assen zijn voorzien van tekst, handig :

    [​IMG]

    De Esc er af gehaald :

    [​IMG]

    En inderdaad, hier werd er geprutst :

    [​IMG]

    De voorassembly :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De stuurinrichting :

    [​IMG]

    De Savox servo werd met een houtvijs bevestigd !

    [​IMG]

    En de aarde heb ik er ook bijgekregen :

    [​IMG]

    De center diff met de spur :

    [​IMG]

    De motor- en diff mount :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De Brushless Combo van Team Orion :

    [​IMG]

    De reden van die kabelbinden was dus om die koperen hulsen op hun plaats te houden want die zitten er los in !

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tijdens het losmaken van de diff mount is er een schroef afgebroken.
    'k Heb getracht van ze uit te boren met dit als resultaat :

    [​IMG]

    Iemand enig idee waar ik alleen dit stuk kan bestellen ?

    [​IMG]


    De set heb ik al in een paar shops gevonden maar amai, zo duur.
    'k Zou graag ook de schroeven vervangen.
    Iemand ervaring met deze shop : http://rc-schrauben.de/

    En dan is nog die ESC, dat kan ik ook zo niet laten hé.
    Iemand ideën ?

    Greetz,

    SoDa
     
  2. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    De schroeven zijn alvast besteld bij Rc-Schrauben.de ...
    En ze zijn al onderweg ! ;-)
     
  3. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
  4. Tévégé

    Tévégé

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    41
    Locatie:
    een mooi dorp tussen Eindhoven en Venlo
    Die 48W zou wel kunnen maar de kwaliteit lijkt me wat minder voor dat geld.
    Wil je goed solderen dan zou ik je willen aanraden om voor een Weller soldeerstation te gaan, dan zit je zeker goed!
    En in deze hobby heb je die zeker nog vaker nodig...

    Succes met je keuze
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb nog wel een Ersa RDS80?
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Dat alu onderdeel had je niet mogen uitboren natuurlijk. De schroef is altIjd harder dan de alu. Is het schroefgedeelte er nu uit?
    Even rondvragen. Je kunt het alu gaten laten dichtlassen. Heb ik nog gedaan. Vriendelijk vragen bij een bedrijf dat alu kan lassen. Of het gat dieper boren, draad tappen en langere schroef gebruiken. Of grotere diameter gat draad tappen als dat nog gaat... Met een blokje alu, ijzerzaag en vijl aan de slag om een replica te maken is hoe ik het zou doen.. Wat werk natuurlijk
     
  7. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Hey Ruud,

    Verkoop je het ? Wat moet je er voor hebben ?

    Greetz,

    Dave
     
  8. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Hey,

    Is gelukt om het schroefje er uit te krijgen met een frees op een kolomboormachine. Er was nog voldoende draad om het goed te kunnen vast zetten.

    Morgen zet ik wat foto's online vd vooruitgang.

    :)
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb er (nog) niet zoveel verstand van maar word het aluminium er om heen dan niet verzwakt door de warmte?
    Ik heb namelijk nog een chassis plaat liggen met een te groot gat erin, maar als ik deze ( laat ) lassen ben ik bang dat hij om de las heen zwakker word?
    @SoDa-Deals : Ik stuur u even een PM.
     
  10. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Nog enkele voor foto's :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De schroeven uit Duitsland zijn reeds geleverd !
    'k Heb meteen die voor mijn volgend project, een Team Associated SC8, ook mee besteld om op de port kosten te besparen :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En de heropbouw kan beginnen.

    De Wing Mount terug in elkaar gezet met de nieuwe schroefjes :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De spur gear met de center diff ook van nieuwe schroefjes voorzien :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De motor mount en de center diff mount terug op de chasis plaat geplaatst.
    Hier heb ik wel wat Thread Lock gebruikt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De accu houders terug op het chasis geplaatst en ook de inbus schroefjes vervangen :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterste differentieel ook van nieuwe schroefjes voorzien :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De heropbouw van de achterste diff behuizing :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De schocktower er weer op :

    [​IMG]

    De allu stukken zien er wel sjiek uit hé :

    [​IMG]

    Het eind resultaat van de achterste assembly :

    [​IMG]

    Nu de voorkant ...
     
  11. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    De center differentieel heb ik uit elkaar moeten halen want er was een verkeerde lager op bevestigd.
    'k Heb er dan maar de diff olie uitgelaten.
    'k Heb hier nog twee pullen staan nl. :

    - Traxxas 50K Diff Lube
    - HPI Silicone Diff Oil #1000

    Welke doe ik er best is ?
    Of toch beter iets anders aankopen ?

    Thx,

    Dave
     
  12. M@rcel

    M@rcel

    Lid geworden:
    15 apr 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Nieuwegein
    Goed bezig! En flink schoonmaken helpt ook veel zie ik. Op deze foto lijkt het of de (linker) schokdemper krom is, klopt dat?
    shock.jpg
     
  13. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Hey M@rcel,

    Klopt maar dit was vóór het demonteren. Er werden ook twee soorten stangen gebruikt. Het vijsje id demper was los en al de olie was er uitgelopen ... . Maar dit wordt allemaal hersteld ze !

    Greetz !
     
  14. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    Als je voor de fun(geen wedstrijden) gaat rijden kan je de olie gebruiken die in de handleiding staat.
    De 1000 is te dun en de 50K is te dik.
    Voor het midden diff is de 50K de betere optie van de 2,
     
  15. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Hey,

    Ik ben 7000 cst diff olie gaan halen zoals aangegeven in de "default setup" voor deze wagen.

    Thx vd tip !
     
  16. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Nu de juiste lager er op zit, zit er zo goed als geen speling meer op de middendif :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Met de diff cover er op :

    [​IMG]

    De stuurinrichting is ook smerig :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na de kuisbeurt ziet het er zo uit :

    [​IMG]

    [​IMG]

    En alles terug op het chassis geplaatst :

    [​IMG]
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi altijd, dat verenstaal vind ik :)
    Hoe maakt u ze schoon als ik vragen mag?
    Het lijkt alsof u er iets op spuit, omdat het zo glimt?
    Ik heb dat een keer met WD40 gedaan, maar daar bleef allemaal stof aan zitten, siliconenspray schijnt beter te werken.
     
  18. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Alles uit elkaar ...
    Alles stuk voor stuk in de white spirit voor het vuil en vet er af te krijgen.
    Plastieken onderdelen spoelen met water.
    Metalen onderdelen gaan even in de WD40.
    En de plastieken onderdelen werk ik af met silicone spray uit de Auto 5.
    Niet elke silicone spray werkt even goed.
    En dan "droog" ik de plastieken onderdelen met keukenrol.

    Veel werk dus hé !

    Maar met de silicone spray plakt het vuil er niet zo hard meer aan en is het beter om hem proper te houden.
     
  19. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Nog een beetje verder gewerkt aan de Serpent ...

    De C-Hubs met de Steering Blocks weer netjes in elkaar gestoken na een flinke kuisbeurt :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zelf de grub screws werden vervangen door Inox grub screws ! ;-)
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik neem aan van niet, maar zitten er nou verschillende maten lagers in?
    Of lijkt dat zo doordat het buitenste schild het rechter lager dunner is?
     

Deel Deze Pagina