M'n nieuwe Mosquito krijgt twee electrisch intrekbare hoofdwielen plus een intrekbaar staartwiel. Alles werkt maar omdat de hoofdwielpoten ook de deurtjes open moeten drukken trekken ze elk kortstondig 500mA. Dat is bij normaal gebruik maar als ze om een of andere reden (iets) zouden blokkeren ben ik bang dat de stroom te hoog zal worden. Ik ben daarom op zoek naar een schakeling waarbij de retracts een aparte eigen stroomvoorziening krijgen. Ik weet dat het mogelijk is maar kan het zelf niet bedenken.
Geef het landingsgestel een eigen accu en verbind deze met plus en min Naar de Ontvanger gaan de min en signaaldraad Om het te laten werken moeten beide mindraden met elkaar verbonden zijn (gemeenschappelijke min draad) Gr Vincent
Eigen accu of eigen BEC voorzien en aansluiten zoals Vinze al vermelde. Je hebt ook onderdelen van emcotec die een max stroom doorlaten. Wielen laten sequencen misschien een optie?
Sequencen betekent extra servo's in de motorgondels en daar is niet genoeg ruimte meer voor. Zoals het nu zit werkt het prima dus dat laat ik maar zo. Als ik het goed begrijp wordt de plus tussen ontvanger en servo verbroken. De min van ontvanger, servo en extra accu zijn met alledrie met elkaar verbonden en de plus van de accu gaat rechtstreeks naar de servo. Ik ga jullie advies omzetten in een schemaatje om het voor mezelf nog duidelijker te maken. Bedankt!
Wat voor poten zijn het? De meesten belasten nooit continu de motoren juist om dit soort problemen te voorkomen. Wellicht zoek je naar een oplossing terwijl het al ingebouwd zit
Om het voor jezelf nog duidelijker te maken zou je ook versie kunnen plaatsen waarbij de plussen van beide accu's wel met elkaar zijn verbonden. Dat is niet goed, want dan staan twee verschillende accu's parallel en problemen met landingssgestel kunnen je ontvanger/servo's nog steeds onderuit trekken.
Hoe groot is je Mosquito? Electrisch, dus je hebt regelaars ( met BEC)? In mijn P38 met electro motoren gebruik de BEC van de ene regelaar voor de stroomvoorziening van de ontvanger en servo's, de andere regelaar voed mijn retracts, aansluiten zoals hiervoor voorgesteld.
Prima oplossing toch? Je hebt dan maar 1 accu nodig, dus is het totaalgewicht lager. Veel BECs zijn kortsluitvast en hebben een stroombegrenzing. Als je bang bent voor hoge stromen dan kun je anders ook gewoon een zekering gebruiken. Een flinke lipo levert met gemak een paar ampère extra dus dat is het probleem niet. Martin
Ik heb e.e.a geschakeld zoals door Vinze werd voorgesteld en ... het WERKT!!!! De spanning haal ik rechtstreeks van een van de motoraccu's via de balance plug en een UBEC. Dus helemaal buiten de vaartregelaar om. Dit heb ik al vaker toegepast en werkt prima. Voordeel is (volgens mij) dat je bij defecte (of afgeslagen) vaartregelaar meer dan voldoende over hebt om veilig te kunnen landen. De Mosquito is gebouwd conform een tekening van Tony Nijhuis (UK) en heeft een spanwijdte van 1.86 meter. Ik heb al meer gebouwd van deze ontwerper (2 Spitfires en een Harvard) en zowel het bouwen en het vliegen zijn boven gemiddeld. De motoren hebben elk een accu van 4900mAh en drijven een 14x7 3-blad Master Airscrew prop aan. Gemiddeld trekken de motoren elk ongeveer 38 ampère, ik zou er dus vluchten van ruim 10 minuten mee kunnen maken. We zullen zien! Voorlopig ben ik nog aan het afwerken en dat zal nog wel even duren. Kleurenschema heb ik gevonden via Google Afbeeldingen en is zoals er na de oorlog mee werd gevlogen als doelvliegtuig (target towing). Lekker opvallend en weer eens wat anders dan altijd maar weer dezelfde camouflagekleuren al dan niet met zwart-witte invasie strepen. De meningen zijn verdeeld maar ik vind het mooi