[REVIEW] HPI WR8 flux rally

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 23 dec 2012.

  1. PJA

    PJA

    Lid geworden:
    25 jun 2011
    Berichten:
    93
    Ben ook van plan een HPI WR8 aan te schaffen.
    Iemand tips of is een Traxxas rally toch een betere keuze?
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Hallo

    Beste is om eens beide draadjes te lezen ,in het off-road forum ,van de traxxas rally en WR8 ,daarbij staan er ook mooie filmpjes met reviews in het algemeen rally topic hierro ,ook maatverschil .Ook veel te vinden op joetjoep .

    :google: eens op beide auto's en lees je in . Een review van de traxxas rally heb ik op dit Forum nog niet gezien .Maar dat wil nog niet zeggen dat er "iets"is met de auto.

    Suc6
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  3. Jessestr

    Jessestr

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    90
    Heb de WR8 besteld.. zou deze week hier moeten zijn.

    Zou ik er een andere servo ingooien met wat meer kracht & snelheid of is de stock servo goed genoeg?
     
  4. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    ik heb een iet wat sterkere servo ingedaan, en dat kan ik wel aanbevelen.

    mijn "stock" stuurservo "leek net alsof hij het niet kon" :rolleyes:
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    modificatie


    na het afbreken van de upper arm , aan de voorzijde , vond ik deze te zwak , en dus voor een betere variant gezocht .

    Nu had ik nog steering arms liggen van Traxxas en daar zitten mooie kogelkoppen op ,die wat stevigere zijn uitgevoerd tov de stock van HPI , ook was de wens voor instelbaar camber , nu is deze mogelijkheid er wel dmv het verplaatsen van de bevestigingspunten van de armen.
    Na een half uurtje dremelen, vijlen en passen is dit het geworden :

    defecte draagarm :

    [​IMG]

    traxxas steering link , beetje te lang :

    [​IMG]

    kogellinks los gehaald , dan nog te lang :

    [​IMG]

    dremelen:

    [​IMG]

    stukje m4 draad op maat gemaakt en de kogellinks bevestigd :

    [​IMG]

    helaas , beweegde de arm te stroef, loopt tegen de behuizing aan van het diff, dus plat kantje eraan gemaakt :

    [​IMG]

    en gemonteerd :

    [​IMG]

    De achterarmen zijn precies hetzelfde , maar die laat ik nog ven zitten , omdat de voorste meer "te verduren "krijgen dan de achterste ivm sturen e.d

    De duurtest zal het laten weten of het een "blijver"is of niet .

    :cool:
     
  6. Jessestr

    Jessestr

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    90


    iemand enig idee van wat dit geluid kan zijn? ik denk de esc fan maar ik kan niet aan de fan zelf ookal haal ik de ESC er uit. Het gaat weg wanneer ik de auto eens door elkaar schud of laat vallen van paar cm hoog. Het komt niet opnieuw voor als ik de batterij uit trek en direct daarna terug probeer.. Als ik half uurtje wacht heb ik het weer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Zeker je fan. Klinkt alsof er een onbalans in zit.
    Als de fan eenmaal op toeren komt komt de onbalans-trilling niet meer terug.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Of vuil in de lagers van het fannetje. Dan heb je ook dit soort aanloopproblemen.
     
  9. Jessestr

    Jessestr

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    90
    Heb even met de stofzuiger op de fan gezeten en nu heb ik het nietmeer...
     
  10. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Heb je de fan tegengehouden of heb je hem vrij laten draaien bij het stofzuigen?
    Heb zelf de ervaring dat er in de pc wereld de lagers van een fan niet tegen de toerentallen kunnen als je er een stofzuiger aan laat zuigen.
    Heb dit ook eens getest, en na een tijdje gaat het lager brommen en stroef lopen.
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Volgens mij geeft Jessestr aan dat het geluid juist weg is nadat hij er met een stofzuiger op is geweest.
    Iig hebben die fannetjes normaal gesproken gewoon een messing busje als glijlager, kun je niet echt wat aan verkeerd doen. ook zit de rotor (magneet) aande buitenkant tegen de behuizing van de rotor geplakt, dus die kan ook niet uit elkaar vliegen door de snelheid. dus op zich kun je met die kleine fannetjes niet zo extreem veel verkeerd doen.

    Iig is dat geluid normaal gesproken drek in het lager. Heb ik ook vaak genoeg als je in wat fijner zand hebt gereden etc. Op zich niet zo heel erg, nadietijd weer even wat kruipolie oid in doen, blijft die wel om werken.
    Ga zelf wel eens zo'n outerwears hoes proberen voor zo'n regelaar. eens kijken of het daarmee iets beter word.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
  12. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Misschien dat de kleintjes geen kogellagers hebben, maar de grotere met kogellagers vinden dit alles behalve fijn.
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    UPDATE 3-6-2013

    Na circa 65 lipo Packs op 2S en flink (mis)bruik, een kleine slijtage update.

    schokbrekers nog kurk droog
    Pinion en gear in goede staat
    dogbones in goede staat, alleen de dogbone vanaf het middendiff. naar achter heeft wat slijtage , netzoals de Diff cup .

    Nu was ik aan het begin een beetje sceptisch tov de duurzaamheid van HPI , echter was mijn ervaring met de XS , dat er regelmatig diff cup's en dogbones doorheen gingen en dat de pinion snel ingesleten cq versleten was .
    Maar als ik dit zo zie van de WR8 is dat een stuk beter , beide auto's op 2S lipo's gereden, beide met de zelfde motor /esc combo en redelijke dezelfde ondergronden en rijstijlen gehanteerd , hoewel dat erg moeilijk is om echt te vergelijken .
    Qwa slijtage ben ik beste tevree , als je de dogbones e.d ziet , ook de diff's lekken niet , en voelen nog aan dat er zeker nog olie in zit .
    Schokbrekers doen nog goed hun werk , en buiten de draagarmen aan de bovenzijde , die ik 3 keer heb gebroken en de front hub's , mijn eigen schuld , vindt ik het een redelijk goede auto qwa slijtage ....

    :cool:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Aan de bodemplaat te zien word die iig goed gebruikt. :) Blijf het een erg mooie wagen vinden.. alleen zou er dan toch eerst wat weg moeten voordat zo-eentje ervan zou komen.
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Die drive cup op foto #4 vind ik wel een beetje zorgwekkend. Toen die er bij mijn LRP Blast zo uit begon te zien, was het een aantal ritjes later al veel erger. Nu scheelt het dat er daar geen knik in de aandrijflijn zit, wat bij de Blast voor wel het geval is.

    Verder ziet de auto er netjes uit gezien het "misbruik" wat hij heeft meegemaakt, aan de bodemplaat te zien.
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De drive/diff cup's samen met de dogbones zijn meestal het eerste wat slijtage vertoont , tuurlijk komt ook aardig wat krachten op.
    Bij de XS was dit na een paar ritjes , lees 2 ritjes , zo ver uitgeluberd en de pinnen aan de dogbones bijna plat , dat ze spontaan er uit " plopten". Eigelijk ben ik een beetje benieuwd hoe snel dat gaat gebeuren bij de WR8 , dus laat ik het gewoon zitten, ik heb de komplete aandrijflijn incl nieuwe diff's en cup's al nieuw liggen .
    Beetje duurzaamheid testen.
    Tot nu toe ben ik erg te spreken over de auto in het algemeen.....

    ;)
     
  17. PJA

    PJA

    Lid geworden:
    25 jun 2011
    Berichten:
    93
    Hoe is het met de aandrijf lijn?
    Bij mij zie ik bij de dif cup achter hetzelfde.
    Op de site van HPI zag ik dat ze hier inmiddels een HD hopup voor hebben.
    Wellicht een goed alternatief?

    Groeten
     
  18. koekje

    koekje

    Lid geworden:
    3 okt 2011
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Maassluis
    Zijn die elektro boxjes waterdicht of spatwaterdicht
     
  19. Zillion13

    Zillion13

    Lid geworden:
    13 jun 2011
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Belgium - Brugge
    Spatwaterdicht
     
  20. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Leuke auto leuk review om te lezen
     

Deel Deze Pagina