RG65 Racing Yacht! The HydroPro Affinity by HobbyKing

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door DutchRC, 11 aug 2016.

  1. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb mijn Afinnity gisterenavond net voor het eten binnen gekregen..... Het eten is wat later geworden.
    De beschrijving met de foto's zijn niet erg duidelijk. Door de kennis van de MM denk ik het te hebben opgelost.

    Nog wel een vraag over dat afdichtings luik of plakkaat. Houd dat een beetje stand na een paar keer batterij verwisselen of is er een andere oplossing. Tevens wil ik de tas voor de tweede set zeilen bestellen en zou daarbij nog meer onderdelen kunnen meebestellen. Graag advies ............

    groet Frans
     
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hallo Frans :)
    de afdichting gaat wel een Paar keer mee, maar daarna moet je het toch wel vervangen. Ik heb zelf een stuk rubber-achtige foam op maat gemaakt.. Die plak ik vast met gewone transparante tape.
    Ik heb so-far geen behoefte gehad aan andere onderelen / upgrades voor de boot..

    mvg
    Roeland
     
  3. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Sinds twee weken zeilen we op de Surfplas in Vlaardingen met de Affinity. Hierbij een paar foto's:
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Ook aanstaande zaterdag zijn we weer present. We starten om 10:30 en zeilen tot 13:00. Jullie zijn van harte welkom om te komen kijken en mee te zeilen.

    Het luik kan dichtgemaakt worden met de patch die in de doos zit. Dezelfde patch kan worden gebruikt om meerdere patches te snijden van plakplastic of vinyl. Zelf heb ik een luik van iemand uit Engeland gekregen hierbij een voorbeeld:

    [​IMG]

    Je kunt ze bestellen bij http://breakingwindboats.com/. Als er meer interesse hebt dan zouden ik een aantal kunnen bestellen. De zeiltas is geweldig, die moet je eigenlijk met de Affinity meebestellen. Als je onderdelen voor de Affinity wilt bestellen dan kun je ook onderdelen kopen voor de Dragon Force bij RC Zeilen in Joure: http://www.rczeilen.nl/index.php?action=home&lang=NL Als je nog meer vragen stel ze hier of kom zeilen in Vlaardingen. Trouwens je kunt Affinity Zeilen Rotterdam e/o ook vinden op Facebook.

    MVG
    Arnold
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2016
  4. bram1324

    bram1324

    Lid geworden:
    18 jul 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Hilversum
    je foto's doen het niet.
     
  5. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Begrijp er niets van ik krijg ze wel.
     
  6. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    ik maakte al eerder melding dat de foto,s niet te openen vgr tonsr.
     
  7. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Vermoed dat het probleem verdwenen is. Laat het even weten als dit niet het geval is. MVG Arnold
     
  8. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Arnold,
    Nu 3 foto's zichtbaar en 4 x [MG].
     
  9. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb de [MG] verwijderd. Bedankt Arnold
     
  10. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    mooie plaatjes arnold ze zijn ook hier nu te zien.helaas komt zaterdag mij niet zo goed uit mij niet zo goed uit,dit inverband boodschappen doen door het vrouwtje en een zeer oude hond die niet alleen kan blijven.vgr tonsr
     
  11. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Ton, Jammer. Het plan is wel om naar Kralingen te verkassen later in dit jaar als er minder waterplanten zijn. MVG Arnold
     
  12. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
  13. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    arnold ben laatst op de plas wezen kijken,en deze was erg helder en op het oog ook schoon.vgr tonsr
     
  14. frankh78

    frankh78

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Overijssel
    Hoe is het gegaan met boot op het NK afgelopen zondag? Kon helaas niet zelf komen kijken..
     
  15. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Hierbij de uitslag:
    [​IMG]

    Ben 19de geworden. Er is dus werk aan de winkel. MVG Arnold
     
  16. frankh78

    frankh78

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Overijssel
    Ben benieuwd naar je bevindingen. Is het bijvoorbeeld rompsnelheid, rompweerstand, "aan de wind"-eigenschappen, tuigage, etc
     
  17. coenvb

    coenvb

    Lid geworden:
    12 jan 2006
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Frankh78,

    Afgelopen zaterdag, met een redelijke bries over de surfplas, is het duidelijk geworden dat zeilen met een A-tuig of B-tuig in die condities alleen op het voordewindse rak invloed heeft. Aan de wind liepen beide tuigages even snel. Voor de wind kom je net iets tekort. Overigens krijg ik, maar dat is heeeel persoonlijk, het idee dat de boot en tuigage echt op elkaar is afgestemd. Ik heb nl ook met een origineel A-tuig van de RG65 gevaren en merkte niet dat ik sneller was dan andere deelnemers.

    De zeileigenschappen zijn zeer goed te noemen, eenmaal getrimd blijft de Affinity aan de wind keurig zijn koers houden zonder dat er stuurcorrecties gedaan hoeven worden, licht oploevend getrimd vang zij ook de vlagen keurig netjes op.

    Maar wat ik wel als tip wil geven is dat het wellicht handig is om met zeilnummers te varen danwel een kleur in je zeil te hebben want ik keek regelmatig naar de verkeerde boot. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen ;-)

    Er is inmiddels al veel gezegd over de Affinity maar het blijft een leuke boot, direct out of the box te varen en het komt op de trim, taktiek en stuurmanskunst aan om vooraan te varen.
     
  18. frankh78

    frankh78

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Overijssel
    Dankjewel!
    Ik blijf geïnteresseerd in deze klasse, de affinity lijkt idd een mooie deal nu jullie bevindingen. De dragen force blijft ook steeds mijn interesse wekken, mede omdat het een eenheidsklasse is.
    (Sorry Arnold, dutchrc, voor het 'stelen' van jullie draadje)
     
  19. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    [​IMG]

    Gisteren weer terug op Kralingen. Geweldig helder water en vrijwel geen waterplanten. Lekker warm en zonnig maar nagenoeg geen wind. We waren met 8 Affinities. Een geweldige groei omdat we op 1 oktober met 2 boten begonnen zijn. Ik verwacht dat de Affinity zeer snel een eenheidsklasse wordt en dat men op verschillende plaatsen in Nederland met deze boot kan zeilen. MVG Arnold
     
    Bert V vindt dit leuk.
  20. coenvb

    coenvb

    Lid geworden:
    12 jan 2006
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Voor de Affinity gaan de huidige zeilers er ook van uit dat de Affinity ook als eenheidsklasse gezien moet gaan worden. Komende 27 november hebben wij de intentie om een 1ste grootschalige (en internationale gasten zijn uiteraard ook welkom) wedstrijd te houden in Kralingen. Meer info zal tzt gemeld worden. Wordt dus vervolgd.
     

Deel Deze Pagina