Robbe Nano Jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door jitze, 8 mrt 2010.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb hem gewoon bij rctechnics gehaald. Goede service en indien op voorraad lekker snel thuis :) Vanuit hongkong kost het bijna hetzelfde maar met garantie heb je een probleem ;) Duitse warehouse blijft kaal een leeg, ik denk niet dat ze daar dit jaar nog komen....
     
  2. anne

    anne Guest

    zijn er mensen die met de f18 hebben gevlogen ivm het zwaartepunt ik hoor het wel

    gr anne
     
  3. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Inderdaad, ze moeten daar gewoon eens een paar containers met de meeste 'common' spullen heen sturen (en het liefst een hele boel lipo's, servo's, ESC's, motoren en ARF modellen) dan kunnen ze goud geld verdienen.
     
  4. Flyinglawyer

    Flyinglawyer

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    371
    Locatie:
    Tilburg
    F-18

    Heb mijn F-18 gewoon bij Verspaget (Eindhoven) besteld voor € 89,00. Mooie nieuwe site. Vrijdag besteld en vandaag met TNT bezorgd. Hij heeft er genoeg op voorraad.

    Groet,
    Mark
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ook sabre's op voorraad?
     
  6. Flyinglawyer

    Flyinglawyer

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    371
    Locatie:
    Tilburg
    Yep, afgelopen vrijdag nog wel (maar uhh die had je toch al ;-))
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik wel maar het werkt wat aanstekelijk hier ;)
     
  8. MeX101

    MeX101 Guest

    Mijn f-86 heeft een heel vreemd probleem!

    heb vandaag de maiden gemaakt 2 accu's leeg gevlogen zonder problemen!

    Tijdens de 3e accu kwam ik laag en langzaam aanvliegen met het gas uit en gaf vervolgens volgas toen het model van me af vloog, de f-86 ging opeens recht omhoog (full elevator) zonder dat ik iets deed. Meteen me gas uit gedaan en een noodlanding gemaakt. Gelukkig dat ik niet hard vloog en laag bij de grond. Er was alleen 1 piepschuim brandstof tank los gekomen.

    Bij het model aangekomen stond de elevator helemaal omhoog! Toen ik even gas gaf ging de servo weer naar het neutraal punt.


    Het probleem na 3 accu's

    Als ik gas geef gaat ook de elevator servo omhoog maar niet altijd.

    Het lijkt erop dat de elevator servo een glitch heeft of word gemixt met het gas kanaal. Als ik bijv. 10% gas geef (het gaat zowel van het neutraal punt tot volgas) gaat soms de elevator servo ook 10% omhoog. De servo doet het verder goed.


    setup:

    Jpower f-86
    1000mah 3s zippy 20c met 2mm gold plugs
    Spektrum DX6i
    Spektrum ar6110e



    Hier een filmpje van de maiden, verder ben ik best blij met de f-86 alleen schrok ik wel erg van het servo probleem / bijna einde van het toestel.


    Wat kan dit zijn?

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Ligt je ontvanger toevallig dichtbij of bovenop je regelaar? of liggen je stroomkabels langs de ontvanger of servokabels?

    misschien maar even een nieuwe servo erin zetten, dan weet je zeker dat daar het probleem niet in ligt.
     
  10. peerdeman

    peerdeman

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Warmenhuizen
    Past een 1300mah 3s lipo in de F-86? Ik heb een aantal 1300mah 3s lipos over.

    Ik wil de F-86 eigenlijk wel bestellen maar zou het jammer vinden als ik weer extra lipos moet aanschaffen.
     
  11. MeX101

    MeX101 Guest



    Goed, dan ga morgen even kijken wat er gebeurd met een andere servo

    peerdeman alles past met een stanleymes
     
  12. MeX101

    MeX101 Guest

    Ja hoor het is de servo, dat is mooi vagina

    Heb het ook maar op RCgroups gezet


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    Ik had de F-86 zaterdag gekocht , zondag de eerste vlucht mee gemaakt , maar na nog geen 3 min vliegen was dat ook al weer het einde , de rol servo was dood.
    Geprobeerd een rustige landing van te maken , maar ja , als je niet meer kan sturen..... je snapt het al ,op zijn neus.
    Heb hem kompleet teruggebracht maandag naar de winkel en zij gingen hem op sturen naar robbe.

    Ze vliegen leuk en verder goed , maar er zijn veel problemen mee , hoor ik overal.
    Heel erig jammer voor deze type modellen.

    gr vosje ;(
     
  14. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Die geluiden heb ik ook eerder gehoord, falende servo´s in de F86. Dat weerhoud mij er toch wel van eentje te kopen. Vind het namelijk wel een geweldig machientje :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Tot voorheen waren die falende servos alleen bij die namaak nanos van j-power.
    Nu heeft ook robbe het schijnbaar met de servos te kampen.
    Voor kwaliteit betaal je toch? :lol:
     
  16. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    klopt sven, ook bij de grotere jets waren het de j-power servo's die "ruk" waren... daarvoor kochten veel mensen JUIST de robbe variant. Leuk te weten dat het daar dus ook niet goed is ;)

    ben toch benieuwd naar de KH versie, hoe de kwaliteit daar van is.
     
  17. MeX101

    MeX101 Guest

    Gelukkig zitten er 9 grams servo's in en geen 5 grams wat ik eerst dacht want die heb ik niet. Net 2 nieuwe servo's erin gezet ging nog best makkelijk en het werkt zoals het moet. Wat een verschil zeg die HTX900 servo's vergeleken met de merk loze die erin zaten ze zijn 2x zo snel en 2x zo sterk. Die merkloze servo's begonnen al bijna te brommen als ze ook maar dachten te moeten gaan bewegen..
     
  18. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ziezo.. zojuist ook even een F16 en wat accu's besteld bij rctechnics. Ben benieuwd!
     
  19. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    En zojuist bevestiging gehad dat hij opgestuurd is.. ben benieuwd!
     
  20. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Wat mij heel erg tegenvalt van de F16, zijn de stickers waarmee het toestel beplakt is.. In eerste instantie lijkt het blauw aan de onderkant en de blauwe / rode strepen op verf.. Echter het blijkt van die sticker achtige dingen te zijn gemaakt die je ook op revell bouwpakket plakt (wat je met water weekt).

    Aangezien het nu erg klef is, laat de "verf" dus los.. :bad-words:

    Heeft ook weer z'n voordeel. Nog even en ik kan een eigen kleurtje erop spuiten :rolling:
     

Deel Deze Pagina