Rtr nitro auto buggy 1/8 of 1/9 rally

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door -kevin-, 18 apr 2017.

  1. -kevin-

    -kevin-

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo heren..

    Ik heb mijn ogen laten vallen op een Nitro auto.
    Na veelal rond kijken bij diverse webshop winkels zit ik met een aantal vragen omdat je geld maar 1x kunt uitgeven. En vragen gratis kunt stellen :)

    Mijn insteek is om nieuw tekopen en vandaar uit als beginner te leren.

    Alleen twijfel ik tussen een buggy of rally , alleen welke auto is verstandig voor een beginner ? Voorkeur ligt bij een weg model ! Maar weg banden kunnen ook op een buggy ?
    Zijn onderdelen makkelijk te bestellen om onderhoud / schades te repareren ?
    Het is puur voor Hobby matig gebruik, geen wedstrijd intentie.

    Budget auto : € 200 / € 450

    - Kyosho DRX of DBX of Inferno
    - LRP rebel bx S8
    - HPI RS4
    - Carson heeft 2 buggy's Virus 4.0 en de V25.
    Tevens een relatief goedkope 1:10 nitro auto met 4wd op het x10n chassis met VW Scirocco kap.

    Verschilt de goedkoopste Carson 1:10 ( €210 ) veel met de bijna dubbel zo dure kyosho DRX 1:9 ? ( €400 )

    Bedankt alvast. Kevin !
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2017
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De Kyosho heb ik al gezien voor 349...

    Maar het prijsverschil zal je nooit begrijpen al zit bij de Kyosho een klein beetje racebloed in hun modellen gezien hun wedstrijdmodellen welke de Carson niet heeft.

    De rally modellen zijn niet geheel geschikt voor ruig offroad, je moet ze eerder zien als iets verhoogde onroad modellen, goed voor op straat en een bospad. Wil je makkelijker offroad moet je aan een buggy, short course, monstertruck of een truggy denken. Een Buggy is de meest betaalbare en naar mijn idee de beste optie. Een vrij lichte auto met een goede wegligging en als je op straat wilt rijden gooi je er een paar GT banden onder.

    De LRP heb ik een paar jaar terug mogen testen en vraag mij ook af of deze nog goed geproduceerd en gesupport wordt. Het is overigens wel een erg goede buggy.

    De HPI RS4 is een onroad auto, hiermee moet je het asfalt opzoeken.
     
  3. -kevin-

    -kevin-

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Gelderland
    Dit model ' straat versie ' kost 209 euro rtr. Alleen kwam ik via het zoeken hier tegen dat er met de oude modellen veel problemen waren met de dogbones. Topics stammen wel uit 2009 en 2010

    https://www.conrad.nl/nl/carson-mod...-nitro-straatmodel-4wd-rtr-24-ghz-395836.html

    Onderdelen zijn er genoeg van tekrijgen zie ik hier: http://www.rcracingtwente.nl/epages...L/?ViewAction=View&ObjectID=949143&PageSize=5
    Bij de zwaluw hadden ze de nieuwe versie met X10Nt chassie. Is dit dan het verbeterde model ?

    http://www.zwaluwmodelbouw.com/rc-a...0n-4wd-nitro-onroad-auto-rtr-carson-500103039

    Maar kwa buggy is dit dan iets ? Hoe zit het met de onderdelen ? En hoe zijn de Nitro motoren algemeen zit er nog kwaliteits verschil in ?

    https://www.toprc.nl/kyosho-dbx-2-0-nitro-buggy-rtr-blauw.html
     
  4. -kevin-

    -kevin-

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Gelderland
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    2e hands is in mijn opzicht nooit de juiste keuze om mee te beginnen. Je weet nooit wat je koopt, in welke status het werkelijk verkeerd.

    Op zich is de Fazer een goede en simpele auto maar niet de snelste wegens het ontbreken van de versnellingsbak welke je optioneel kunt kopen.
    Veel winkels zullen nog wel onderdelen hebben, hoe het met Kyosho in Europa staat weet ik even niet. Kyosho Europa was een 2 jaar terug bij Robbe onder gebracht maar Robbe was ook failliet gegaan maar ik denk dat @mark0126 daar iets meer over zeggen.
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De onderdelen van Kyosho is in Europa nog niet echt geweldig. Ik bestel zelf mijn spullen in de VS en dat heb ik vaak binnen een week binnen. Onderdelen zijn er genoeg en als je geen haast hebt dan kun je hte gewoon bij de winkelier hier bestellen
    Na het faillissement van Robbe is Kyosho weer zelfstandig door gegaan onder de naam Kyosho Europe. Ze zitten nu in Frankrijk en zoals gezegd hebben ze niet heel veel onderdelen op voorraad liggen en moet het meeste uit Japan komen.

    M.v.g. Mark
     
  7. Wijnbergh

    Wijnbergh

    Lid geworden:
    28 okt 2015
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Vlak bij Gouda
    Het komt wel, maar soms moet je er wat langer op wachten.
    Ik heb 12 april besteld en nog niet alles binnen (wel al een deel, vanochtend). Let wel ik denk dat Mark0126 gelijk heeft deze onderdelen moesten vast uit Japan komen want is voor een oude Inferno MP7.5.
     

Deel Deze Pagina