Salto in DE Warehouse

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Discus2ct, 20 jan 2011.

  1. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Het is dat ik nu even niet de middelen heb, maar ik denk zeker dit vliegtuig te gaan bestellen als het mogelijk is. Ik heb begrepen dat het niet de flyfly versie betreft, maar ik denk dat dit op LVS echt leuk zal vliegen!

    SALTO
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  2. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Wel eerst die lelijke pop eruit halen! :evil:
    Tijd zal leren hoe de kwaliteit is. Verwacht er niet te veel van.
     
  3. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Volgens mij is die pop niet zozeer lelijk als wel veel te klein. Ik schat dat-ie bijna 50% groter zou moeten zijn om schaal te zijn...
     
  4. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Tsja, ook die ASW 28 van € 66- klinkt wel aantrekkelijk. Ziet er prachtig uit, toch?
    [​IMG]
    Is het nou echt zo slecht?
     
  5. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    ...maar ook hier geldt dat de piloot niet schaal is. In een 1:1 zwever is er volgens mij nooit een handbreedte ruimte tussen je schouders en de cockpitzijwanden...

    Maar inderdaad, omgerekend naar Euro's is-ie helemaal goedkoop. Verzenden hiernaartoe wordt natuurlijk wel duur, en dit is een pakket waar de douane zéker aandacht aan zal besteden... reken maar dat er de helft van de prijs bijkomt. Maar dan is-ie nog steeds vrij goedkoop.
     
  6. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Bart,

    Daarom was die Salto in ieder geval "DE-warehouse".
    Minder verzendkosten, en gegarandeerd geen douane ...
    :D

    Dirk.
     
  7. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ah dat had ik nog niet in de gaten. Er stond De Warehouse (i.p.v. DE warehouse) en ik dacht dat dat een variant was op "Elvis is in Da House"...
    Ik had nog helemaal niet gezien dat deze toestellen ook in Duitsland leverbaar waren. Mooi. zeker als je bedenkt dat het maar ongeveeer een tientje scheelt met HongKong!
     
  8. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Die ASW 28 staat 2 keer bij de 'Gliders'
    - € 66,14 (HK warehouse)
    - € 81,86 (DE warehouse)

    Het Duitse warehouse is flink duurder :(
    Weet niet wat de verzendkosten zijn
     
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Verzendkosten zijn aanzienlijk lager vanuit Hamburg (en verzendtijd lekker kort), maar grootste voordeel is dat je geen gedonder meer hebt met douane. Je koopprijs plus verzendkosten is gewoon wat je betaalt, daar komt niks meer bij.
    In deze serie vind ik de DG1000 het mooist, ook omdat de piloten beter schaal zijn.

    Als je de commentaren leest is er wel wat aan te merken, gewichtsverschil tussen de vleugels van 14 gram en bij de ASW28 verschillen tussen de winglets die echt wel gecorrigeerd moeten worden... maar overall zegt men, veel waar voor je geld. Ik geloof niet dat er iemand al vlieg-ervaring mee heeft.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  10. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Hoi Leon, het hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. Voor op de helling zal het best gaan. Op het Duitse forum is al veel over deze kisten geschreven. Ze zien er in de lucht met de slanke vleugels wel schaal uit. Ik weet dat er Duitse piloten best tevreden zijn over de vliegeigenschappen op de helling en over het vliegbeeld. Die slanke vleugels in combinatie met de profielkeuze gaan wel ten kosten van de vliegeigenschappen, thermieken kan je er denk ik niet echt mee. Verder worden er duidelijke individuele kwaliteitsverschillen waargenomen.

    Zelf heb ik kortgeleden een ongebouwde ASW27B van Tangent gekocht. Die bouwdoos kostte mij €150 (normaal ruim €300) Je hebt dan wel topkwaliteit made in Germany. Met de verzendkosten erbij wordt het prijsverschil met de ASW al minder. Even blijven zoeken kan wel iets opleveren.

    Ik weet dat er in het verleden sterk werd afgeraden om dergelijke kisten te kopen, dat vindt ik zelf wel zwart-wit. Het is dus maar net wat je wilt en met enige handigheid is er best wat van te maken (en volgens mij ben jij handig genoeg).

    Groeten, Maarten
     
  11. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    En dat is nou precies wat ik er wel mee wil.

    Ik vind zo'n schaalkist gewoon erg mooi, maar ik vlieg te weinig om er € 300,- voor uit te geven.
    Dat is waar :). Dan maar verder mijn semi-schaal Graupner ASW-22 opknappen.
     
  12. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Maak praktisch niets uit in prijs als je in Hong-Kong koopt of in het DE Warehouse ( dat tevens ook van Hong-Kong afhangt )
    Dit zijn althans mijn bevindingen bij het bestellen van lipo's enz.
    Als ik in China lipo's koop, bestel en betaal ik die per stuk >>> anders krijg je problemen met de douane. Bij bestellingen via DE Warehouse kan ik rustig een 4-tal lipo's gelijk kopen en heb hier géén douane problemen.
    Het uiteindelijke kostenplaatje laat zien dat ik " slechts " een 3 à 4 euro meer betaal...

    Heb zopas gezien via mailtracking dat mijn in China bestelde pakje ( met lipo erin ) EINDELIJK is vrijgegeven door de douane... Het lag er al van verleden vrijdag :eek:nweer:
    Er zullen waarschijnlijk weer " aanbiedingskosten " aan verbonden zijn....

    mvg

    Dirk
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  13. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    En blijven zoeken Leon, je loopt dan vanzelf een keer ergens voor weinig tegenaan! Als ik zelf ergens tegenaan loop laat ik het je wel weten.
    In ieder geval succes met je ASW-22, kijk die doet het natuurlijk wél goed in de thermiek.
    Beste groeten, Maarten (die druk bezig is met de Fireworks)



     
  14. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Nou... zoals je hier kunt lezen is het profiel van de ASW-22 niet erg 'thermikfreundlich'. Dat viel dus een beetje tegen. :(
     
  15. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Die pop is inderdaad erg lelijk. Maar inderdaad ook veel te klein. Stel dat ik hem zou kopen, zal deze dan ook direct in de prullenbak verdwijnen als ik er geen andere bestemming voor kan verzinnen :).
     
  16. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat verschilt nogal. Ik heb wel eens zitten vergelijken met name bij lipo's; ik vond lipo's waar het verschil tussen kopen uit HongKong of uit Hamburg minder dan een dollar was en heb er zelfs één gevonden die uit Hamburg een paar cent goedkoper was... hoe het met dit soort grote pakketten uitpakt weet ik niet, maar als het verschil in prijs zo klein is dan ben je incl. verzending uit Hamburg zeker goedkoper uit.
    Bovendien: de douane laat zo'n groot pakket als dit zeker niet ongemoeid dus dat voordeel zal je bij bestelling in HK in elk geval niet hebben.
    Alles wat ik uit Hamburg kan kopen bestel ik inmiddels daar. Jammergenoeg is de keuze nog wat beperkt.
     
  17. FPV

    FPV

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Zoetermeer, NEEderland
    Ja i.d.d. Als je naast de echte salto sta dan is de bovenkant van de V staart ongeveer op kruis of buik hoogte. Met de pop lijkt het alsof hij staand niet eens met zijn hoofd er bij zou kunnen komen. In echte zwevers kom ik altijd met mijn haren tegen de kap aan en schouders tegen de zijkanten en ik ben maar 1.85m lang.

    Dat is een van de dingen die ik gewoon niet begrijp van de Chinezen: ze maken vaak mooie spullen maar laten het bijna altijd na om ergens de puntje op de i te zetten terwijl dat toch geen of nauwelijks meer moeite kost.
     
  18. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat komt omdat wij het tóch wel kopen... :rolleyes:
     
  19. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Ik kan niet vinden dat die pop lelijk is, maar idd wel veeeel te klein.
    Kist ziet er overgens wel goed uit.
     
  20. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Wellicht hebben ze de gemiddelde lengte van een Chinees gebruikt om een Europeaan te modelleren :p;)

    Haha...en zeker als je goed de deze tekst leest bij de omschrijving van het model:

     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2011

Deel Deze Pagina