hoi,
ik heb me net een ASW28-18 van HKM besteld en ben aan het denken over de setup die ik er in wil hebben.
Aangezien een volledig redundante setup niet kan, ben ik er over aan het denken om een setup te maken
met zo weinig mogelijk componenten, maar dan wel spul van goede kwaliteit. Mijn idee hierachter is dat alles
wat niet in de kist zit, ook niet stuk kan gaan.
Momenteel denk ik aan een Futaba HV SBus setup, al heb ik dat nooit eerder gebruikt.
Ik zie een aantal voordelen, maar ook nadelen :
PRO :
* Minder bekabeling, heel cleane setup
* Geen stromen die door de ontvanger lopen
* Overload protection per servo in te stellen (en nog andere parameters)
* Geen BEC of powerbox nodig (ik denk om rechtstreeks van batterij te voeden)
CONTRA :
* Een breuk in de busbekabeling zou een ramp zijn
* Onbekende technologie voor me
* Minder keuze in servo's, hoewel dat redelijk meevalt
Op onderstaande link heb ik ook nog een vraag over het type batterij dat ik zou gaan gebruiken gepost.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/bedrijfszekere-accu-voor-grote-zwever.230088/
Ik kijk heel erg uit naar jullie input.
Groetjes, Bert
ik heb me net een ASW28-18 van HKM besteld en ben aan het denken over de setup die ik er in wil hebben.
Aangezien een volledig redundante setup niet kan, ben ik er over aan het denken om een setup te maken
met zo weinig mogelijk componenten, maar dan wel spul van goede kwaliteit. Mijn idee hierachter is dat alles
wat niet in de kist zit, ook niet stuk kan gaan.
Momenteel denk ik aan een Futaba HV SBus setup, al heb ik dat nooit eerder gebruikt.
Ik zie een aantal voordelen, maar ook nadelen :
PRO :
* Minder bekabeling, heel cleane setup
* Geen stromen die door de ontvanger lopen
* Overload protection per servo in te stellen (en nog andere parameters)
* Geen BEC of powerbox nodig (ik denk om rechtstreeks van batterij te voeden)
CONTRA :
* Een breuk in de busbekabeling zou een ramp zijn
* Onbekende technologie voor me
* Minder keuze in servo's, hoewel dat redelijk meevalt
Op onderstaande link heb ik ook nog een vraag over het type batterij dat ik zou gaan gebruiken gepost.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/bedrijfszekere-accu-voor-grote-zwever.230088/
Ik kijk heel erg uit naar jullie input.
Groetjes, Bert