simulator of niet?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door MrDalton, 25 apr 2017.

  1. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    Dag allemaal,

    Even een korte introductie.
    Ik ben sinds een paar maandjes bezig met simpele helicoptertjes. Begon met een speelgoed heli van 15euro, toen een 4 kanaals heli de wl toys v911 en heb nu mijn eerste low budget cp heli besteld.
    De wl toys v977. Ik weet dat het niet het echte werk is maar het is allemaal zo nieuw voor mij en ik zie mijzelf nog niet echt aan een duurdere heli sleutelen aangezien ik helemaal niet technisch ben. Ik wil met de v977 op mijn gemak leren om een cp te besturen en in de loop van de tijd simpele 3d truckjes leren. Met zo'n ''goedkope'' heli op een grasveld zou ik denk ik niet veel slopen. Mijn vraag aan de meer ervaren vliegers is of het slim is om een simulator te kopen aangezien ik voorlopig toch met low budget heli's vlieg. Ik zit te denken aan een bundel met phoenix v5.5 incl spektrum DXE zender. Ik denk zelf dat dat voor een beginner zoals ik prima is en ik heb begrepen dat dat een 6 kanaals zender is die niet al te ingewikkeld is met instellingen en dergelijke. en mocht ik de overstap maken naar een blade cp bnf helicopter dat ik die daarvoor ook kan gebruiken.

    Graag hoor ik van jullie of het verstandig is om die bundel te nemen of dat jullie betere tips hebben. Nogmaals ik ben een beginner en nog te onervaren voor een duurdere zender of heli.

    Mijn dank alvast voor de eventuele reacties!

    Groetjes Robert
     
  2. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Wat betreft je vraag over het wel of niet aanschaffen van een sim: ik zeg doen!

    Persoonlijk heb ik erg veel geleerd op de sim (en nog steeds) en daarmee heeft deze me al heel wat crash kosten bespaard.

    Wat ik min of meer uit je verhaal op maak is dat je niet zo technisch bent, niet echt zin hebt om te sleutelen en dat dat 1 van de redenen is dat je voor de v977 gekozen hebt.

    Hou je er wel rekening mee dat ook deze afgesteld zal moeten worden en bij schade gerepareerd en opnieuw afgesteld?

    Een cp heli vliegt nu eenmaal niet vanzelf.

    Mijn tip (uit ervaring) is lezen, lezen en nog eens lezen ... over de werking van de techniek, het afstellen enz. enz. want met alleen een heli kopen ben je er nog niet. En dat is in mijn ogen nu net ook een mooi deel van de hobby: de veelzijdigheid en de voldoening als je iets voor elkaar krijgt!

    Succes!
     
  3. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    Hey Floriske,

    Bedankt voor je reactie!
    Het is niet zozeer dat ik geen zin heb om te sleutelen, maar er gewoon echt niets vanaf weet. Als ik op een forum rondsnuffel dan zie ik termen voorbij komen waarvan ik geen idee heb wat het allemaal inhoud. Ik heb voor de v977 gekozen puur omdat het een 6g beginnersmode heeft en als ik dat helemaal onder de knie heb ik hem zo kan overschakelen naar 3d modes. Als ik dat goed beheers zou ik graag naar een groter model willen gaan en het liefst zelf in elkaar zetten etc. Alleen twijfel of ik dat tegen die tijd dan wel zou kunnen. Maar dat zijn zorgen voor later. Maar jij denkt dus dat ook al begin ik met een micro 3d heli ik alsnog goed zou doen aan een simulator? En is die combi van een spektrum DXE en phoenix dan een goed idee (169euro) of kan ik beter een betere zender halen en een losse phoenix?
     
  4. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Een simulator is inderdaad een goed idee. Ik zou hiervoor persoonlijk het te koop gedeelte in de gaten houden en sites als marktplaats.

    Wat betreft de zender: dat is erg persoonlijk.

    Zelf ben ik zo goedkoop mogelijk begonnen met Phoenix icm een WL toys v922 zender met ppm output om eerst eens te kijken of het überhaupt wel iets voor me was.
     
  5. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    wauw ik wist niet eens dat er een te koop gedeelte was :p marktplaats kijk ik dagelijks op maar helaas nog geen succes. Hartelijk dank voor je info! stel ik zeer op prijs.
     
  6. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Een simulator kan goed helpen om je skills te verbeteren.

    Maaaaaaarrrr..

    Het beste is om eerst wel via iemand die al kan vliegen wat ervaring op te doen.
    De simulators worden realistischer maar in werkelijkheid op het veld staan met je copter is toch net weer even anders.

    Als je weet hoe hij echt reageert kan je de simulator daar weer een beetje op afregelen.

    Maar als je weet dat het ineens echt stuk kan en je niet op reset kunt drukken beginnen de alarmbellen in je hoofd te rinkelen en wil het ineens niet meer zo lukken.

    Op ebay verkopen ze dacht ik ook nog wel (gekopieerde) simulators.
    Wel heb je dan nog een zender met leerlingkabel nodig die ondersteunt wordt.


    --+ Fiveleafclover antenna service NL +--
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2017
  7. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    Bedankt voor je reactie.
    Dat de simulator niet hetzelfde als in het echt vliegt geloof ik graag :)
    Ik heb wel phoenix bestanden op mn pc staan maar vooralsnog geen zender. De goedkoopste zender voor phoenix los is denk ik die spektrum dxe 70euro. alleen of die versie phoenix werkend is dat weet ik dan pas.. Dan maar hopen dat ik een 2e hands vind incl zender
     
  8. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Hallo,

    Hou er wel rekening mee dat phoenix enkel werkt met een usb dongle. Hier sluit je ook je zender op aan. De software kan je gratis downloaden/updaten. De dongle is meteen ook de licentie.
    Qua zender hangt het ervanaf wat je er in de toekomst mee wil doen.
    Die dxe is goedkoop, maar als je verder wil in de hobby, zal je al snel iets beter willen. En dan moet je weer een nieuwe zender kopen.
    Het beste is om ook hierover zoveel mogelijk te lezen. Zo kan je voor jezelf uitmaken waar je naartoe wil.
    Succes in je keuze.
     
  9. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    Bedankt voor je reactie. Ik heb me aardig ingelezen en ben van plan om een dx6i aan te schaffen. Dan kan ik in de toekomst bnf blade heli's halen aangezien ik mezelf nog niet een heli zie bouwen.
     
  10. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Zo ben ik ook begonnen. De dx6i is een prima zender waar je heel ver mee kan geraken qua modellen. Hij past perfect op de phoenix simulator en je kan er alles mee instellen wat je nodig hebt voor een cp heli.
    En hij is ook nog goed betaalbaar.
    Nog een leestip (wel in het engels):
    http://www.rchelicopterfun.com
    Hier heb ik destijds een heleboel van opgestoken. Er staan vlieglessen op die je perfect kan nadoen in de simulator.
    Je leert er ook je heli af te regelen en je zender in te stellen.
     
  11. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    Bedankt voor je tip. Ik hen je even een pb gestuurd.
     
  12. EdcopterX

    EdcopterX

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Noord Holland
    Hallo Mr Dalton,

    Leuk dat je heli gaat vliegen.
    Ik was eerst bezig met vliegtuigen en jaren niets meer gedaan en eli wilde gaan vliegen.
    Heb het op de Phoenix simulator ervaring op gedaan en eerst een kleine blade bnf gekocht om te oefenen.
    Vond het leuk en heb inmiddels een Align 550e met upgrade.
    Deze via dit forum gekocht omdat ik ook binnen het budget wilde blijven.
    Het is een verschil qua grote:D hoor, ook totaal anders met afstellen en zo maar dank zij het forum is het gelukt om te bouwen en vliegen :yes:.
    DX6i zender is een goede keus, ook goedkoop aan te komen.
    Lekker blijven oefenen op de simulator.
    En bij andere heli aanschaffen staat het forum voor je open.

    Gr
     
  13. MrDalton

    MrDalton

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Denhaag
    Bedankt voor je reactie. Wat leuk dat er volop mensen zijn die bereid zijn om te helpen. Heb inmiddels een dx6i op de kop getikt en heb phoenix in de bestelling staan. Daarbij heb ik vandaag mijn wl v977 heli binnen gekregen. Daarmee kan ik eerst leren vliegen en daarna overschakelen naar 3d en dat in combi met de simulator. Daarna wil ik een grotere heli kopen maar dat duurt nog wel even.
     

Deel Deze Pagina