Slechte ontvangst video vanaf 50 meter

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bassman, 9 mei 2016.

  1. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik vlieg al een tijdje met de dji f450 met naza v2 met gps en een
    skyzone 5.8 fpv setje. Als goggle heb ik de quanum v2.
    Nu heb ik toch redelijk wat signaalstoring.
    Ik heb 2 dennisk cloverleaf antennes maar toch veel storing al na
    een 25 tot 50 meter. Vanaf 400 meter vaak periodes dat er
    haast niks meer te zien is.

    Waar zou dit aan kunnen liggen.
    Moet ik eens een ander kanaal proberen?
    Ik vloog eerder met futaba en heb nu een taranis met telemetrie .
    Ik heb er een lipo voltage sensor in zitten.
     
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Welke set? Hoeveel vermogen?
    Hoe en waar zit de zender en antenne gemonteerd op de quad?
    Zet wat foto's in je bericht.
    Is zo heel lastig om een oordeel en advies te geven.
    Was er met de Futaba zender de zelfde storing?
     
  3. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Skyzone fpv set 600 mw met camera via hobbyking
    Volgens mij had ik minder storing met de futaba....maar een zender mag toch niet storen op 5.8. Antenne zit vertupicaal op quad
     
  4. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Mag niet, maar het kan wel. Misschien stoort je rc-zender wel op je lcd, wie zal het zeggen. Wat ik in zo'n geval doe is oorzaken een voor een uitsluiten. Zet er b.v. even de originele antennes op. Als die het net zo slecht doen of slechter dan is dat het probleem niet. Het FPV setje kun je ook los testen, b.v. de ontvanger en zender beide op een paal. Dan weet je je max. bereik. Als de problemen dan aanhouden, dan ligt het in ieder geval niet aan je rc-zender of aan het toestel.

    Martin
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  5. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Zeer goed idee van Martin.
    Weet je zeker dat je op het gelijke kanaal en gelijke band zit?
    Wanneer (bijvoorbeeld) de video antenne midden op de bovenplaat zit en je flink wat hoogte maakt moet het signaal door de plaat en wellicht ook door de accu. 5.8Ghz gaat niet makkelijk door materie heen. maar goed ik weet niet jou situatie. Inderdaad (zoals Martin aangeeft) eerst met los FPV setje testen en kijken of dan alles naar wens werkt. Op een ander kanaal testen is geen gek idee. Er is natuurlijk altijd de pech dat het aan de ontvanger of zender ligt. Heb je al geprobeerd hoe ver je komt zonder dat de motoren draaien?
    Video zender overigens NOOIT zonder antennen testen. Dat vind hij namelijk niet leuk.
     
  6. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Na wat testen ligt het er er aan dat ik mijn taranis zender te dicht bij de RC832 videoontvanger heb.
    Als de ontvanger meer dan een meter van de zender weg is dan heb ik veel minder storing.

    Nu las ik dat de frsky taranis icm rc832 niet een goede combi is.....en stoort de taranis op de videoontvanger.

    Wat moet je hier nu aan doen?? Ze vliegen toch heel veel fpv met de taranis?
     
  7. misterx

    misterx

    Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Hoorn
    Zou in princiepe niks uit moeten maken. Ik vloog tot een tijdje geleden met een 600mw op mijn tricopter en de rc832 als ontvanger op de zender. De ontvanger gebruik ik nogsteeds trouwens.
    Ik haal makkenlijk 1000 meter voordat hij lastig begint te doen. Zowel met de tricopter als met de discovery pro waar ik nu mee vlieg.

    Welke ontvanger heb je voor de taranis? En hoe zitten ze geplaatst? Ik monteer ze altijd zover mogenlijk uit elkaar als mogenlijk. Op de tricopter zat de rx direct achter de gopro aan de voorkant van het frame en de fpv tx helemaal achterop op een stokje zo dicht mogenlijk tegen de prop aan op de achterste arm. Op de discovery hetzelfde. Rx zit helemaal achterop en de FPV tx helemaal voorop.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Zn Rc zender stoort juist op de Video ontvanger.

    Zo ver mogelijk uit elkaar houden idd maar dat is wat lastig met de ontvanger aan je RC zender vast geplakt (of soms zelfs op je bril al)

    Is vaak slechte filtering van de video ontvanger.
    Ander type of merk kan wat verbeteren geven of boeltje beter afschermen. Hoe dan ook druk je de Video ontvanger gevoeligheid door er vlak bij een zender te plaatsen.


    Voor je RC ontvanger hetzelfde. Die ook zo ver mogelijk van je Vtx houden. Valt dan weer niet mee op multicopters.
    Daar lever je dan ook vaak gewoon wat in.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina