Smit Nederland 1:33 Billing Boats

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Kees de Mol, 3 nov 2015.

  1. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Kees, ik ken dat gevoel van het weinige interesse, nu als ik anderzijds kijk hoeveel mensen naar de bouwverslagen kijken denk ik meer dat het "reageervrees" is. Ik heb eens een kijkje op de link gedaan en kan je werk echt wel waarderen!!! Ik heb zelf de FR927 gevolgd op het forum en moet zeggen dat ik er toch heel, heel veel heb van opgestoken hoor! lk hoop dan ook dat je deze op de zelfde kwaliteit afwerkt, het is een populaire boot maar er varen er niet veel mooie rond, jij gaat daarin vast verandering brengen denk ik.
     
  2. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Dit is niet helemaal het juiste woord, maar ik volg bijvoorbeeld veel verslagen en kan niet overal iets nuttigs toevoegen. (Gebrek aan kennis en ervaring zullen we maar zeggen)

    En om altijd alleen maar ooh een aaah te schrijven is niet nuttig. Ik reageer meestal dus maar een paar keer of als ik een vraag heb. Ik denk met mij velen, want als je naar de teller kijkt hoevaak een verslag bekeken is dan is dat bij veel ertslagen toch wel heel vaak dus er genieten wel veel mensen van wat je schrijft.
     
  3. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Wel ik kan opnieuw beginnen. De romp gleed uit mijn handen op de grond en beide kokers en assen zijn krom en kaduuk. Niet meer te maken dus alles kan er weer uit. Geluk bij ongeluk was dat de roeren er niet inzaten dus die zijn nog goed en de straalbuizen ook nog gelukkig.
    Ik ben nu weer bezig met nieuwe kokers en assen en een manier om de kapotte as-doorvoeren na te maken. Helaas zal ik de motorsteunen ook opnieuw moeten doen.
    Zo blijf je wel bezig in ieder geval:hammer:
     
  4. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    Auw! Dat is zonde! Zo liet ik laatst ook mijn model bijna vallen. Zo denk je iig wel twee keer na hoe je het model optilt
     
  5. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Dat is echt wel balen.
    Meteen zoveel schade, gelukkig is alles nog te herstellen en was je nog in de beginfase.
    Stel je voor dat je dit binnen enkele maanden was overkomen.
    Hou de moed er in, je schip is het waard.
    vgr Marc
     
  6. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ai dat doet zeer. Maar nog een geluk dat je romp heel is gebleven. Maar blijft toch kl*%e. Succes met repareren en herstellen.
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Dat zijn de momenten waarop je vocabulaire wat meer lelijke woorden bevat dan je van jezelf gedacht had... Sterkte met de renovatie!
     
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Moet een hele klap zijn geweest dat beide schroefassen zijn gesneuveld. En de romp nog heel, of ook gescheurd? Allemaal heel vervelend, maar gelukkig gebeurde het niet met alles er al in en heb je een werf die het kan repareren. Hopelijk geen boeteclausule m.b.t. de oplevering. Succes met de herstelwerkzaamheden. Gr. Klaas
     
  9. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Ja ik heb de boot van dik een meter hoogte uit mijn handen laten vallen. Waarschijnlijk net de verkeerde hoek en in combinatie met de ballast die al in de romp zit. Ik heb nog geprobeerd de kokers een beetje te richten met nieuwe assen maar dat was geen doen. De romp is bij de asdoorvoeren gescheurd en vervormd. Ik heb alles eruit gesneden en besloten alles nieuw te maken uit messing zodat ik dat er later op kan monteren.

    De assen heb ik gelijk een siliconen afdichting gegeven en er zitten bronzen glijlagers in.

    Hier een foto van wat ik nu heb.
    [​IMG]
     
  10. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Typische schroef Kees! Lijkt net of de bladen naar voor gebogen zijn i.p.v. naar achter. Of vertekent de foto zo? Je maakt er wel veel werk van! Gr. Klaas.
     
  11. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Het zijn inderdaad vreemde schroeven die bij deze bouwdoos geleverd zijn. Ze lijken verkeerd om te staan. Ook zijn ze veel te klein, 40 mm en ik wil naar 50 mm gaan dus ik vervang ze sowieso voor andere.
     
  12. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Zo staat het er nu bij. Straks de kokers er in en de boel uitrichten. De boutkopjes ga ik nog glad slijpen. Gelukkig heb ik de boel weer op orde gekregen zonder grote kosten.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    wow. zelfs het aandrijfgedeelte is gedetailleerd!
     
  14. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Kees,Ik zou de kopjes lekker laten zitten. Vloeien vanzelf vol met verf en als je het nog een keer wilt demonteren is het een kwestie van verf uit de gleuf schrappen. Het is toch geen snel varend schip, dus qua stroomlijn stelt het niets voor. En je mag toch best zien hoe het in elkaar geschroefd zit? Maar ja, ieder zijn smaak natuurlijk. Gr. Klaas.
     
  15. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ben het wel met Klaas eens. vind het ook wel mooi zo
    maar smaken verschillen ;-)
     
  16. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    Ziet er weer keurig uit.:)
     
  17. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    ik zou durven schrijven , waar laten vallen al niet goed voor is, ( niet dat je het nogmaals moet doen :) )
    Prachtig opgelost en het heeft heel wat meer allure dan je eerste uitvoering.
     
    Kees de Mol vindt dit leuk.
  18. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Het ziet er inderdaad wel mooi uit en het lijkt ook steviger allemaal. Alleen jammer dat ik alles opnieuw moest doen. Zoals bijvoorbeeld de motorsteunen e.d. Maar nu zit alles er weer in. Binnenkort foto's.
     
  19. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Hallo,

    Ik heb twee vragen.

    Kan ik deze 'ontstoring' van de oude 6v motoren los maken en op mijn nieuwe 6v decaperms solderen?
    [​IMG]

    Bijgeleverde nooit gebruikte loodgel accu 6V 12Ah geeft de volgende spanning. Is deze accu dood of is er nog iets mee te bereiken?
    [​IMG]
     
  20. Delta

    Delta

    Lid geworden:
    13 nov 2015
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hoboken
    Ik vrees dat de accu om zeep is, zal waarschijnlijk te lang stil hebben gestaan zonder te laden.
     

Deel Deze Pagina