Snijwaarden draad CNC schuimsnijder

Discussie in 'CNC' gestart door HugoW, 6 jul 2013.

  1. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik snijd vierkantjes. Zolang ze vierkant blijven, verschuift het blokje waaruit het gesneden is dus niet. Door met een schuifmaat ze zijden te meten merk je dus ook die verschoven tiende.

    Hugo
     
  2. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Ik denk niet dat je dat kunt meten. Met de schuifmaat dat witte piep opmeten is sowieso erg tricky. Het schuim veert makkelijk tot 0,3 mm in tijdens het meten.

    Ik ben ervan overtuigd dat je nog te koud snijdt. Probeer maar eens een horizontale snede op een blokje schuim van 50x50 of 100x100 mm en 20 mm dik. En vervolgens met je neus er vlak op en goed kijken of je het blok ziet bewegen tijdens het snijden.

    Een andere truuk om te testen of je contactloos snijdt: snij een horizontale snede naar je toe. Gebruik een breed blok 400 mm of meer. Zorg dat de achterkant van het blok (waar de snijdraad er dus weer uit komt) recht is en zo goed mogelijk parallel aan de snijdraad loopt.

    Als je met contact snijdt zul je zien dat het midden van de draad iets achter blijft. Dat stuk komt het laatst uit het schuim. Als je contactloos snijdt komt de draad over de hele blokbreedte exact gelijktijdig naar buiten ...

    Dirk
     
  3. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich

Deel Deze Pagina