Sovereign of the Seas als tweede houtbouw?

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Puntus, 24 dec 2016.

  1. Puntus

    Puntus

    Lid geworden:
    4 dec 2016
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Lochristi
    Dag allemaal,

    Laat ik me even kort voorstellen. Ik ben Karel, 33 jaar, en werkzaam bij Bpost.

    Ik doe al van jonge leeftijd aan modelbouw maar ben nog maar recent op dit forum beland.
    Ik heb echter altijd al aan plastic modelbouw gedaan, voornamelijk Revell en Tamiya.
    Vorig jaar heb ik een Tamiya Truck gebouwd waar ik veel plezier aan had maar waarbij ik na de bouw met een financiƫle kater zat.

    En dus ben ik bij houten scheepsbouw beland. Ik heb initieel wel enkele materialen moeten aanschaffen hiervoor maar dit viel nog goed mee aangezien ik sommige materialen uit China haal en andere bij Baillien in Borgerhout koop, waar de prijzen ook nog aanvaardbaar zijn.

    Momenteel werk ik aan de Golden Star van Mantua, wat mij als nieuwkomer werd aangeraden. Deze lukt redelijk goed, ik werk nu aan de 2e beplanking en het lijkt mooi vlak te worden.

    Nu heb ik via 2dehands.be een bouwdoos van Sergal kunnen kopen van het schip "Sovereign of the Seas". Dit lijkt mij een prachtig schip om aan te werken,... maar een hels karwei voor iemand die nog 8 tot 10 uren per dag moet werken. Ik hou wel van grote projecten, maar het moet ook mogelijk zijn om dit mooi te kunnen afwerken.

    Wat vinden jullie? Is de stap van de "Golden Star" naar de SotS te groot of doe ik voldoende ervaring op in de volgende maanden? Ik heb wel ook al gezien dat er een ruim aantal tips op dit forum staan waar ik veel ga ik rondkijken.

    Groeten,

    Karel
     
  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    De vraag of de stap te groot is, daar is natuurlijk moeilijk antwoord op te geven als je iemand en zijn kwaliteiten niet kent. Maar als je hier een verslag van de bouw bij houd, dan kun je natuurlijk wel hulp en advies krijgen. Wat je voornamelijk nodig hebt is veel geduld en doorzettingsvermogen, daar kom je al een heel eind mee.
     
  3. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.580
    Locatie:
    noord-holland
    hoi , welkom op het forum , de bouw verslagen zelf ziten op de sub pagina bouwverslagen historische schepen .


    de sos is een heel mooi schip zwaar gedatalieerd, veel klein en zeer geduldig werk .

    met hulp kan je het bouwen , maar weet ook waar je aan begin , en controleer
    wel of je alles heb in de verpakking.

    bij bouw verslagen , zijn meerdere al een tijdje bezig , daar kan je zien hoe alles wordt , en de eventuelle problemen

    veel bouw plezier.
     
  4. Puntus

    Puntus

    Lid geworden:
    4 dec 2016
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Lochristi
    Bedankt voor de tips. Ik heb nog enkele maanden om er over na te denken. Het zal vooral afhangen van het eindresultaat van mijn eerste schip.
     

Deel Deze Pagina