Speedboot kopen

Discussie in 'Speedboten' gestart door Kesum, 27 apr 2003.

  1. Kesum

    Kesum Guest

    Hallo,

    Sinds geruime tijd ben ik van plan met een maat van mij een Speedboot(brandstof) deels in elkaar te zetten.
    Nu is er bij mij in de buurt een zaak die dergelijke waar verkoopt.
    Afijn, ik daar heen met die maat en vragen aan die verkoper wat hij zoal in de aanbieding had. Toen kwam hij met een soort bouwpakket aanzetten(Dumas??), een boot met alles er al bij behalve een zender. Deze boot was te koop voor 595€. Het motortje was een (snelle) 3,5CC watergekoelde.
    Tevens beweerde deze man dat het bootje 55 tot 70km/h zou moeten kunnen halen. Wij als leken namen dit maar van hem aan. Totdat wij eens rondgingen bellen of er eventueel nog betere aankopen te vinden waren. Elke verkoper die wij vroegen naar de snelheid ongeveer van een 3,5CC motor kwam met hooguit 40km/h. Toen wij vroegen hoe duur een boot die zoon 60 a 70km/h zou moeten kosten hoorden wij bedragen die in schril contrast stonden met 595€. dik boven de 1500 euro was geen uitzondering.

    Wat moet ik hier nu mee lult die man in brielle maar wat of kan het werkelijk dat een 3,5CC boot van 595€ die snelheden haalt?
     
  2. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Een 3,5 cc Outrigger kan deze snelheid halen, een Cat zit met een goede motor zo rond de 50-60, en een deep vee gaat hooguit 40, let wel dit is allemaal met wedstrijdspullen, dus met een motor die al kost wat je bij hem voor het hele pakket kwijt bent.....
    Snuffel eens rond op www.xtremercboats.com en kijk vooral ook in het forum, daar vind je gigantisch veel informatie over speedboten..
    Of kijk eens op een van mijn sites rond................Peet.................8)
     

Deel Deze Pagina