[startmotor] gesloopt

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Willem_Jan, 29 jul 2004.

  1. Willem_Jan

    Willem_Jan

    Lid geworden:
    7 apr 2004
    Berichten:
    1.249
    Locatie:
    Knesselare
    Hallo,

    Ik heb (had?) een startmotor met een startpin die je in zo'n rubberen ding moet schuiven. Bij het starten zwabberde deze alle kanten op. Toen heb ik deze eraf gedraaid om te kijken of deze rechtstreeks op de startmotor kon, zo op het 1e oog niet.

    Toen heb ik de startmotor losgehad om te kijken of er toevallig daar wat aan de pin gedaan kon worden, niet dus.

    Daarna de startmotor weer in elkaar gezet, met de borstels weer op de goede plek met veer en al.

    Daarna heb ik deze weer aangesloten op de accu, en als ik hem nu inknijp draait hij wel maar met heel veel herrie, van de kern die aanloopt tegen de magneten. Dit deed hij voor de tijd uiteraard niet.

    Alle ringetjes enzo zitten weer op de goede plek, maar hoe krijg ik de herrie eruit ?

    TKB
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    goed monteren, 100% zeker dat je iets fout hebt gedaan he als ie het vantevoren gewoon deed :wink:
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ben je geen ringetje kwijt ;) Er kan ook vuil tussen zitten. Stukje afgebroken magneet enz..
     
  4. Willem_Jan

    Willem_Jan

    Lid geworden:
    7 apr 2004
    Berichten:
    1.249
    Locatie:
    Knesselare
    Ik heb hem nog een keer losgehad, daarna er weer ingezet op dezelfde manier (ringetjes zijn er niet eens vanaf geweest) en nu doet ie het weer bijna zonder herrie.

    WJ
     
  5. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Er zijn start pennen die je rechtstreeks op je startmotor monteert. Je kan ze dan uit elkaar draaien voor het vervoer.
    Ze zijn niet goedkoop omdat ze vaak voorzien zijn van een vrijloop.

    [​IMG]

    gr Remco
     

Deel Deze Pagina