Syma S107 3 kanaals coaxje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 26 aug 2010.

  1. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Langer vliegen , denk eerder meer power in de motor en daarom zal ie ook warmer worden,
    en ineens 20 kopen :confused: kan me vergissen maar denk dat ik dit al is een keer gemeld heb,
    wordt zo wel een dure hobby , niet ?!
     
  2. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Ik denk niet dat je meer power in de motoren stopt omdat je een zwaardere batterij plaatst, het duurt alleen langer eer ze leeg is, dus je kan langer vliegen. De spanning 3,7V blijft immers dezelfde bij elke lipo, of dat nu 75mah is of 240mah, die motor zal maar even vlug draaien.

    Wat betreft dat grote aantal dat ik bestel : die vliegen zo de deur uit. Overal waar ik kom en een demonstratie geef, willen ze er eentje. Elke week plaats ik nieuwe bestellingen, en ik word nerveus als het te lang duurt. Er zijn nog altijd hopen mensen die geen computer of internet hebben. Ik ben nu weer weg, want ik ga een demonstratie geven....:p
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Niet helemaal. Een lipo met meer mAh zal zwaarder zijn, dus moeten de motoren harder werken om de heli in de lucht te houden. En omdat je langer vliegt worden de motoren warmer, wat ze kan slopen op (soms korte) termijn.
     
  4. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Inderdaad, als je het zo bekijkt worden de motoren een beetje harder en langer belast. Ik heb al enkele malen meegemaakt dat een staartmotor plots de geest geeft, zelfs nieuw uit de doos, na enkele minuutjes vliegen. Dat heb ik gehad bij de San Huan minicopter, en éénmaal met een syma107. Ik heb de indruk dat die motoren juist op het randje van hun nominaal vermogen werken...ietsje overbelasten en ze geven de geest...big bussiness is dat wel die 'onderdelenhandel' van de chinezen. Ik denk trouwens dat de meeste hobbyisten ermee stoppen na 1 of 2 defekte helikopters.
    Ik heb eens gereclameerd bij ***** omdat ik 10 defekte heli's aankreeg : eerst vroegen ze om een filmpje te maken om aan te tonen dat ze defekt waren, nadat ik dat gedaan had en op YouTube geplaatst -zoals ze vroegen- moest ik ze naar hen opsturen (HongKOng) voor nader onderzoek, verzendkosten ten mijnen laste enz enz...ik heb dat maar opgegeven, want je steekt er meer tijd en geld in dat het waard is.
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Dat is de truc, ze weten heel goed dat de kosten van het terugsturen zo hoog zijn dat de meeste klanten het dan laten voor wat het is.

    En inderdaad, die kleine motoren worden meestal tot het randje van hun kunnen belast. Wil je langer vliegen, dan is het beter de heli lichter te maken, dat metaal staat leuk, maar voegt ook meer gewicht toe.
     
  6. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Bij een andere winkel, de naam mag ik niet zeggen maar ze hebben koorts, vragen ze om mijn reeds gedane bestelling en reeds betaald met VISA te verifieren : ik moet een rectoverso kopie maken van mijn visakaart, een kopij van een maandelijkse visa-afrekening, en een formulier invullen met nog eens alle gegevens, en ondertekend. Daarin staat dat ik ze toestemming geef om dat bedrag (nog eens) af te halen indien de visabetaling niet zou toekomen....de reden zou zijn omdat er teveel visafraude in europa gebeurt.
    Is dit allemaal nog normaal????
     
  7. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Ik zou hierbij toch een verzoekje willen sturen naar de webmaster(s) om toch toe te laten om winkelbesprekingen te voeren, zowel positief als negatief, met naam en toenaam. Hetgeen ik in korte tijd al heb meegemaakt met winkels tart elke verbeelding. Blijkbaar profiteren die winkels er ook nog eens van dat ze weten dat hier geen namen mogen genoemd worden.
    Voor beginnelingen zou het echter veel miserie besparen. Maar ja, wie ben ik....?
     
  8. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb mijn Syma S107g ook binnen gekregen vandaag. Dit dingetje vliegt waanzinnig stabiel en heeft niet een hoge maar redelijke voorwaartse snelheid. Erg lekker voor in de huiskamer. Ik heb de mijne bij amazon.co.uk besteld, daar word hij zonder verzendkosten naar Nederland verscheept, voor 20 euro incl btw was ik klaar.
     
  9. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Even snel een filmpje in elkaar ge-epibreert:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. hen3

    hen3 Guest

    leuk deze heli's. heb er nu al zo'n 22
     
  11. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Ik heb een reuze ontdekking gedaan : gisteren was ik een beetje aan het vliegeren met mijn syma107, in mijn atelier. Vlieg ik voorbij een raam waar de zon door schijnt...en poef...valt die recht naar beneden...in een grote kuip water! Vloekend loop ik er naartoe en daar lag die 30cm diep kompleet onder water! Groot was echter mijn verbazing dat die gewoon verder kon vliegen, er was niéts aan! Gewoon verder gevlogen tot akku plat was, dan opnieuw opgeladen en nog eens 10 minuten laten vliegen tot zeker al het water binnenin opgedroogd was. Heeft nog iemand zoiets al meegemaakt?
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Geldt gelukkig voor de meeste electronica. In gewoon water zit te weinig zout om direct sluiting te maken als er iets in valt.

    Zon verstoort de infrarood ontvangst, daardoor viel je heli naar beneden.
     
  13. ijssiej

    ijssiej

    Lid geworden:
    23 jan 2012
    Berichten:
    5
    Ik heb maar even plezier gehad van deze helicopter :( net een kleine crash gehad, en nu gaat ie alle kanten op als die opstijgt

    Ik heb hem helemaal nagekeken maar ik kan nergens zien dat er iets verbogen is en de stabilisatorstang is ook in orde! En op het oog draaien de propellers ook nog goed!! Hij trilt wel een beetje zodra ik hem aanzet, weet niet of die dat al deed.

    Iemand een idee? Anders kan deze direct de container al in!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  14. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    begrijp ik niet, ik heb 25 syma's, al 500X gecrasht, nooit geen problemen. Geef eens wat meer details.
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik gok dat of de pin door de flybar gebroken is, of de pin waarop de bladhouders scharnieren. Of er mist een gewicht uit de flybar. Dat zijn de meest waarschijnlijke oorzaken voor dit gefladder...
     
  16. ijssiej

    ijssiej

    Lid geworden:
    23 jan 2012
    Berichten:
    5
    Ik vloog laag bij de grond tegen een muur waardoor die op zijn zijkant viel, niks aan de hand was al vaker gebeurt. Alleen nu vliegt de helicopter een soort van rondjes in de lucht ipv dat ie stil hangt. Ik kan geen beschadigingen vinden en de flybar is ook intact maartoch moet ie ergens uit balans zijn

    Kan de accu misschien verplaatst zijn waardoor het zwaartepunt
    verschoven is?

    Raar dat ik de enigste ben met probleempje ;)
     
  17. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    2 schroefjes van canopy los, en hij is open. Batterij zit daarachter gekleefd in tape.
    Tussen de flybar en de schroefbladen zitten ook 2 'verbindingsrods'...zitten die er nog op?
    Draai ook alle schroefjes goed vast, zonder ze over te draaien.
     
  18. ijssiej

    ijssiej

    Lid geworden:
    23 jan 2012
    Berichten:
    5
    Die verbindingrods zitten ook nog goed, ik zal vanmiddag even de voorkant open maken misschien heb ik gister iets over het hoifd gezien.

    Hij viel niet eens van hoog en niet hard! Nergens beschadiging of iets wat verbogen is of zou de stang die in contact komt met de motortjes zijn verbogen? Ze voelen vrij stevig aan.
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Al gekeken of de flybar en de bladhouders niet meer kunnen dan alleen maar scharnieren? Als een pinnetje binnenin de kop gebroken is, zie je dat niet meteen, maar merk je het pas doordat een onderdeel extra bewegingsassen heeft gekregen, bijvoorbeeld op en neer kan schuiven over de hoofdas.
     
  20. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Bij de syma zit zo maar één pinnetje : aan één kant van de flybar, aan de andere kant is een schroefje zoals ook aan de schroefbladen. Alles zit met schroefjes aan elkaar. Ik heb al 100 crashes gehad met mijn syma's, maar ze werken àllemaal nog. Ik heb één syma helemaal uitgekleed en alles eraf gehaald wat niet nodig is : canopy, staartvinnen, schuine bars, landingskids. En op de staartmotor heb ik een groter schroefje geplaatst. Resultaat : vliegt 2X sneller! (maar hij davert wel een beetje, maar dat komt omdat de schuine bars eraf zijn). Ik ben nu bezig met een nieuwe uitdaging : met 2 syma's tegelijk vliegen (één remote controller op zelfde kanaal), dat gaat wel als je plaats genoeg hebt.
     

Deel Deze Pagina