T.I.D. tug en Thames Lighter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Dunsz, 17 jan 2016.

  1. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Bedankt voor de (simpele) tip Klaas :worship: Misschien ga ik die boeien toch maar wel opleuken ......;)
     
  2. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Een tijdje rustig geweest aan deze kant ;) De laatste maanden meer bezig geweest en gereden met de klassieke motoren. Niet dat er helemaal niets aan de hobby is gedaan, maar de avonden worden nu weer wat langer en ik ga weer langzaam opstarten . Intussen m'n (nog hele mooie) MPX 3010 omgebouwd naar 2.4 Ghz.

    P1011382.JPG
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  3. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    De stoom verdeelschijf van de V-4 iets aangepast. De getekende manier was ik niet tevreden over en heb nu gebruik gemaakt van een druk lager - en veer uit een differentieel van een 1 10 elektro race auto. H.e.e.a. is nu heel goed af te stellen en door het druklager mis ik nu de wrijving van de veer en is er ook geen enorme servo nodig :D

    P1011384.JPG
     
  4. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    En m'n nieuwe "aanwinst" geplaatst naast de draaibank. :kwijl:
    P1011381.JPG
     
    MikeMohawk, Erwin van Leeuwen en Marc w vinden dit leuk.
  5. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Daar ga je heel veel plezier van hebben Dunsz. Ben sinds 3 jaar in het bezit van een soortgenootje. Zou hem niet meer kunnen missen. Waar je wel tegenaan loopt, vind ik, zijn de hulpmiddelen die je eigenlijk toch nodig hebt. Heb inmiddels een pracht van een verdeeltafel, een zware 100mm vice ( bankschroef) en een iets lichtere die ook kan kantelen. Ook heb ik de frees voorzien van digitale aflezing net als mijn draaibank. Daarnaast natuurlijk onmisbare dingen zoals verschillende frezen, spantangen enz. Ieder keer vind ik weer wat anders wat erg gemakkelijk is. Maar ondertussen meer uitgegeven aan hulpmiddelen dan aan de machine zelf;)
     
  6. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Hoi Sjoerd. Deze keuze kwam mede door de MK2 opname . Hier heb ik het e.e.a. van inclusief de complete sets
    ER 25 en ER 16 spantangen. Tevens was hij in de aanbieding voor 300,- euri's minder :yes:;)
    De digitale uitlezingen staan op het verlanglijstje........... maar los dit momenteel op met analoge klokken.
    Verder heb ik nog een hoop hulpstukken van de Emco 5.kolom.........een stukje kleiner maar daar kan ik me
    voorlopig goed mee redden.
     
  7. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    OK dat is mooi. Kwam zelf van een Proxxon, uit mijn hoofd een MBF36 of zoiets. Daar kon ik dus niets van gebruiken. In ieder geval veel plezier van je aanwinst.
     
  8. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Txs..... gaat vast lukken ;)
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  10. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Mooie foto Harm, die was ik nog niet tegen gekomen :kwijl:
    Als ik die trappen en steigers zie................Arbo was nog niet uitgevonden :D

    Bedankt :worship:
     
  11. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Vanavond kwam de vriendelijke pakjes meneer een pakketje brengen verstuurd van uit Hong Kong :yes:
    De DRO = binnen..................
    Moest nog wel 39.06 euro BTW en 13,- euro administratie kosten in leveren bij de pakjes meneer, maar dat viel me dus reuze mee :beer:
     
  12. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hey Dunsz hadden ze dat niet bij Aliexpres dan heb je dat niet, ook geen verzendkosten over het algemeen als je de juiste leverancier kiest.
    Mooie machine by the way!!!!:koud:
     
  13. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Hoi Erwin
    Het is idd gewoon via Aliexpres gegaan en zonder verzendkosten. Het was de BTW en hiervan de verwerkingskosten door DHL.
    Misschien een steekproef of zo..............ondanks dat, was ik toch 180,- goedkoper uit :yes:
     
  14. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Das mooi verdiend ,daar kan je weer een hoop voor bestellen.:D
     
  15. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Inmiddels wat spulletjes "verzameld" om het ruim van de TID te vullen :yes:

    PC281413.JPG
     
  16. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Het kleine spul van dichtbij. De brander met aansluiting, een servo om het gas direct af te kunnen sluiten bij een calamiteit, een gasdruk regelaar die werkt door de stoomdruk en rechts onder een rc stoomkraan (af gekeken bij de stoomtreinen (tjes) ;) De werking is met een ventiel en is zo licht in de bediening....... dat hij met de kleinste servo kan worden aangedreven :kwijl:

    PC281414.JPG
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Wil je daar meer info over plaatsen?
    merk en type.
    tekening of schets.
    slag tussen dicht en geheel open.
     
  18. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Maar natuurlijk Harm ;) Ik heb hem niet zelf gemaakt (nog niet :D).................................

    https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...p.html&usg=AFQjCNHzR4W5NbRC_mmobNUkLrgTEKZJKg

    Het betreft een gekocht exemplaar in Duitsland bij "Herrmann Echtdampf" . De werking/afsluiting is het binnenwerk van een auto ventiel,
    het gedeelte wat je uit het ventiel schroeft (dus zeer compact) en de spindel heeft een normale grove schroefdraad. Met 90 graden draaien is hij geheel geopend. Herrmann garandeerd een 100 % afdichting en het loopt/draait super licht.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
  19. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Een beginnetje gemaakt met de opbouw van het (kale) keteltje. De meeste appendages had ik liggen en vond het zonde van het geld om een compleet keteltje aan te schaffen. Begonnen met het peilglas en een verloopje gedraaid voor de bovenste aansluiting en de onderste verjongd van M6 x 0.75 naar M5 x 0.5.

    PC291415.JPG
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2016
    Erwin van Leeuwen en Bert V vinden dit leuk.
  20. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Onderdeeltjes gefreubeld voor de voedingsklep.................

    P1021416.JPG
     

Deel Deze Pagina