Ja jullie lezen het goed "Tantalus goes molded", althans de romp in eerste instantie, en wellicht later de kielvlakken en de vleugel....
De plaatjes van de LUPIN (r.i.p
) waren tot nu toe een vingeroefening...
Het project gaat dus gewoon verder maar onder een andere naam (zoals ik al schreef JJ en ik hebben dit in goed overleg afgesproken). Wel denk ik dat om onderscheid te maken met de gebagde Tantalus er een toevoeging moet komen, zo iets in de trant van Competition of 8C Competizione.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor het laatste (voor de kenners, het is een referentie naar een legendarische auto van een al even legendarisch Italiaans merk) en JJ inschattend denk ik dat hij misschien ook wel kan leven met deze toevoeging (hij houdt naar ik weet van nummers, inmiddels is T10 in de maak en van Italie)
Maar goed terug naar het onderwerp...
Zoals gewoonlijk is in mijn geval het ontwerpen van de romp het meeste werk:
De vorm van het voorstuk is min of meer klaar, ik heb afgelopen weekend gekeken of alle apparatuur er in past (zie plaatjes). Zelfs de vrij brede ASSAN!! ontvanger
Snel ballast kunnen wisselen tijdens een wedstrijd is een must, en het zou mooi zijn om de ballast zo dicht mogelijk in het zwaartepunt te hebben (zie plaatjes, 4x Wolfraam las elektrode rond 4mm goed voor ca. 160 gram)
Van het zomer heb ik een Sirius romp bemachtigd en die heeft mijn inziens een aantal interessante design features, zoals het stabilo onder de pook en een niet ovale maar meer rechthoekige doorsnede (naar beide moet ik nog in detail naar kijken en trachten te begrijpen waarom die Zweden dat zo doen
.....) Ook viel mij op dat de vleugel in de werpstand op de romp zit, dus geen spleet bij de romp omdat de flaperons omhoog staan)
Het stabilo (HT22) en het kielvlak (HT23 mod) zijn zo goed als klaar. Ze zijn beiden relatief groot...
Nog wat plaatjes
en wat het misschien uiteindelijk gaat worden (nog een oud plaatje inmiddels is de romp enigzins aangepast)
Cheers
Bart
De plaatjes van de LUPIN (r.i.p

Het project gaat dus gewoon verder maar onder een andere naam (zoals ik al schreef JJ en ik hebben dit in goed overleg afgesproken). Wel denk ik dat om onderscheid te maken met de gebagde Tantalus er een toevoeging moet komen, zo iets in de trant van Competition of 8C Competizione.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor het laatste (voor de kenners, het is een referentie naar een legendarische auto van een al even legendarisch Italiaans merk) en JJ inschattend denk ik dat hij misschien ook wel kan leven met deze toevoeging (hij houdt naar ik weet van nummers, inmiddels is T10 in de maak en van Italie)
Maar goed terug naar het onderwerp...
Zoals gewoonlijk is in mijn geval het ontwerpen van de romp het meeste werk:
De vorm van het voorstuk is min of meer klaar, ik heb afgelopen weekend gekeken of alle apparatuur er in past (zie plaatjes). Zelfs de vrij brede ASSAN!! ontvanger

Snel ballast kunnen wisselen tijdens een wedstrijd is een must, en het zou mooi zijn om de ballast zo dicht mogelijk in het zwaartepunt te hebben (zie plaatjes, 4x Wolfraam las elektrode rond 4mm goed voor ca. 160 gram)
Van het zomer heb ik een Sirius romp bemachtigd en die heeft mijn inziens een aantal interessante design features, zoals het stabilo onder de pook en een niet ovale maar meer rechthoekige doorsnede (naar beide moet ik nog in detail naar kijken en trachten te begrijpen waarom die Zweden dat zo doen

Het stabilo (HT22) en het kielvlak (HT23 mod) zijn zo goed als klaar. Ze zijn beiden relatief groot...
Nog wat plaatjes




en wat het misschien uiteindelijk gaat worden (nog een oud plaatje inmiddels is de romp enigzins aangepast)

Cheers
Bart
Laatst bewerkt door een moderator: