Taranis open tx programmeren voor DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door merijnwijnen, 26 feb 2018.

  1. merijnwijnen

    merijnwijnen

    Lid geworden:
    12 mrt 2008
    Berichten:
    76
    Dag allemaal,
    Na mijn voorsteldraadje wordt het nu langzaam concreet. Ik ga morgen een tweedehands Twister (versie weet ik(nog) niet) ophalen en een Taranis x9d is onderweg inclusief ontvanger en vario.

    Over die zender gaat mijn vraag. Heeft er iemand tips om snel een goed programma te maken voor een DLG met rudder en vario? Je kan dat toch vanaf de computer doen?
    Ik heb veel ervaring met een Multiplex 3030, maar dit is toch heel anders, dus alle tips zijn welkom.

    Als het mee zit, ik krijg de kist dit weekeinde aan het vliegen en ik heb voldoende zelfvertrouwen, dan kom ik in Bergeijk meevliegen. Anders alleen kijken.

    Groeten,

    Merijn
     
  2. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Jazeker!

    En, je kunt nu al aan de gang door OpenTX Companion te installeren en daar je model in te programmeren. Verbind straks je Taranis met een mini usb kabel aan je PC en zet al je modellen in de zender. Super-makkelijk :) [http://www.open-tx.org/2017/12/16/opentx-2.2.1]

    Als je bijgaand bestand TaranisForDLG leest en volgt, dan kom je al een heel eind voor het programmeren van een DLG.
    Ik heb ook een poging gedaan om ook een soort manual te maken, de Taranis Quick setup guide. Misschien heb je er iets aan.

    Je weet dat er een ontvanger met ingebouwde vario is? (de G-RX8 https://www.frsky-rc.com/product/g-rx8/)

    Als je nog vragen hebt, dan meld je het maar.

    Succes!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    l shems en miko1979 vinden dit leuk.
  3. 00Steven

    00Steven

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Zonnegem , Oost-Vlaanderen , België
    IK raad je aan om even contact op te nemen met I.shems hier op het forum.