teflon inliner buis?4.76mm-8mm

Discussie in 'Speedboten' gestart door Ard Muijlwijk, 8 apr 2018.

  1. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
    Voor de aankoop van de lipo voor de TT denk ik aan deze lipo:
    https://nl.aliexpress.com/item/TCBW...-Helicopter-Quadrotor-Car-Li/32817085933.html

    De rede waarom ik voor deze wil gaan is de hoge ontlading 60 c met kortdurige piek van 120 c.Mede door het gewicht,als ik 2 maal 3 s(voorbeeld van Jan zippy flightmax 8000 mah 2 maal) lipo,s ga gebruiken,verhoogd het gewicht aanzienlijk:2 maal 3 s gaat dat al gauw naar 1,5 kilo.

    Bovenstaande 6s 6000 mah lipo is 890 gram.

    Het probleem met de 10.000 en daarboven lipo,s dat deze een max continu ontlading van 25 c(piek van +-50c hebben)

    https://nl.aliexpress.com/item/2017...-30C-60C-RC-AKKU-Bateria-for/32828541106.html

    30c-max 60c ontlading

    https://nl.aliexpress.com/item/2017...-25C-50C-RC-AKKU-Bateria-for/32816369551.html

    25 c max kortstondig 120 c 12.000 mah 1507 gr

    De 6s accu,s zijn voor de TT boot,enige aanvulling is uiteraard welkom
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Ard,

    Dat die lipo's zo licht zijn hangt samen met hun toepassing: vliegtuigen en drones.
    In een boot van een meter hoef je niet op een paar gram te kijken, als de boot te licht uitvalt terwijl de topsnelheid 80-100 Km/h is gaat 'ie vliegen, zelfs als het niet waait...

    Persoonlijk zou ik liever deze nemen:
    https://nl.aliexpress.com/item/HRB-...2519-4989-a191-8bb226be604f&priceBeautifyAB=0

    Of, als je 2 x 3S wilt:
    https://nl.aliexpress.com/item/New-...2339-4fb0-83f2-da168b531ec4&priceBeautifyAB=0

    Groeten, Jan.
     
  3. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    60c continu.....120 piek.......en volgend jaar valt Pasen op een woensdag
     
  4. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam

    Welke datum is dat?

    De info komt vanaf de site,of dat het daadwerkelijk zo is ,kan ik niet zeggen.

    Het is beter om een hoge c waarde te nemen,dan een te lage c waarde.
     
  5. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
    Hallo Ard,



    Dat die lipo's zo licht zijn hangt samen met hun toepassing: vliegtuigen en drones.
    In een boot van een meter hoef je niet op een paar gram te kijken, als de boot te licht uitvalt terwijl de topsnelheid 80-100 Km/h is gaat 'ie vliegen, zelfs als het niet waait...

    Hallo Jan,lijkt me geen goed idee,vliegen is leuk,maar niet op die manier.
    Lijk

    Persoonlijk zou ik liever deze nemen:
    https://nl.aliexpress.com/item/HRB-...2519-4989-a191-8bb226be604f&priceBeautifyAB=0

    Of, als je 2 x 3S wilt:
    https://nl.aliexpress.com/item/New-...2339-4fb0-83f2-da168b531ec4&priceBeautifyAB=0

    Word de 6s uitvoering,eerst nog wat hardware bestellen,gr ard.

    Groeten, Jan.[/QUOTE]
     
  6. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Haarlem
    Gebruik die HRB lipo’s ook ( 4s ) in mijn Cat doen het echt goed houden zeer lang spanning vast onder belasting wel goed in de gaten houden zijn dan wel opeens echt behoorlijk leeg .
    Van te voren kijken of ze vanuit Duitsland verstuurd kunnen worden betaal je wel wat verzendkosten .
    Maar zijn veel sneller binnen en geen gezeur met evt inklaringskosten en Btw .
    Mijn eerste 2 die ik bestelde zijn toen eruit gepikt bij Douane en kwam aardig wat bij .
    Tweede set vanuit duitsland laten komen en geen probleem is binnen EU .
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
  7. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
     
  8. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Ard,

    Als je voor de HRB Lipo's gaat, zou ik de eerste vaarten de cut-off hoger zetten (3,4V), want, wat Tino zegt, kan ik uit eigen ervaring beamen: tijdens een vol gas run (amper gas terugnemen voor een bocht en de boot continue in plané houden) blijft het volledige Voltage beschikbaar, tot de LVC ingrijpt, dan is het Voltage al tot onder de 3V gezakt en is de lipo 'lekker warm', een teken dat je al bezig bent met diep ontladen, iets waar lipo's niet goed tegen kunnen...

    Test dit eerst met de LVC op de hoogste setting en meet (nadat de lipo's zijn afgekoeld) hoeveel je er weer in kunt laden.
    Aan de hand daarvan kun je besluiten om de LVC lager in te stellen.

    Groeten, Jan.
     
  9. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Succes
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2018
  10. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Succes
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2018
  11. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
     
  12. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam

    Bedankt,gr ard.
     
  13. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Ard,

    Ruim voldoende, mits je geen halve kilometer bij de zender vandaan gevaren bent aan het eind van de vaartijd...
    Zodra je na een paar testruns weet hoeveel je weer in de lipo kunt laden, weet je wat je 'reserve' is om terug te komen.

    Groeten, Jan.
     
  14. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam

    Hallo Jan,bedankt,heb ik ook nog een ander vraagje,vandaag mijn balanceersteuntje binnen gekregen.Na wat filmpjes bekeken te hebben op you tube zelf maar eens geprobeerd,wat ik ervan begreep dat de schroef in elke stand moest kunnen blijven staan,na wat weg gehaald te hebben van de zwaarste kant krijg ik de schroef zoals op de foto,maar ik kan de schroef niet op elke stand laten staan zoals het filmpje suggereerd op you tube,gr ard.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • balans.jpg
      balans.jpg
      Bestandsgrootte:
      206,5 KB
      Weergaven:
      151
  15. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
    Nog wat zaken in de tt romp geplaatst,nieuwe spiegelplaat gemaakt,accuplaten ondersteuningen geplaatst,accu platen met aan beide einden studjes zodat de accu op zijn plaats bijft.
    Accu komt vast te staan met 2 streps per accu,esc plaat bevestigd voor de motor en bakje voor de servo gemaakt.

    Ik heb de optie opgelaten om 2 lipo,s te kunnen plaatsen(momenteel ga ik de 2 lichtere 3s lipo,s gebruiken),het is uiteindelijk de bedoeling om 1 6s lipo te gebruiken.

    Morgen de lipo platen en het kastje voor de ontvanger plaatsen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Ard,

    Als het een beryllium prop is, zorg je dan wél voor een masker en draag je handschoenen?
    Beryllium is géén lekker spul om binnen te krijgen.

    Als de prop steeds in deze positie tot stilstand komt, is de leading edge van dat blad te zwaar, dáár moet dus materiaal af.
    Ik doe dat meestal door heel het blad dunner te maken, het meeste (uiteraard) aan de rand.

    Controleer ook even of de punten, van de as waar de prop op zit, goed scherp zijn en in het midden zitten, anders ben je voor de kat z'n fluit aan het balanceren.

    Hoe scherper de voorzijde van het blad, hoe minder last van propwalk je zult hebben, messcherp zou de voorkeur hebben, maar in de praktijk is dat te kwetsbaar, je hebt dan gauw beschadigingen aan de leading edge en dan is het effect weg.
    Beter iets dikker dan dat je er papier mee kunt snijden.

    Met stalen props heeft zo'n flinterdunne voorzijde een langer standtijd, maar om te bewerken is staal zeer tijdrovend...

    Als je het niet voor elkaar krijgt, vraag dan eens tips aan Hendricx, die heeft er veel ervaring mee: http://www.modelbouwforum.nl/members/hendricx.16/

    Groeten, Jan.
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Uit Beryllium (wikipedia)
     
  18. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
     
  19. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
    Bedankt Ron,maatregelen genomen,nieuwe schroeven worden van ander materiaal,gr ard.
     
  20. Ard Muijlwijk

    Ard Muijlwijk

    Lid geworden:
    25 okt 2015
    Berichten:
    146
    Locatie:
    Hardinxveld Giessendam
    Vandaag kwam de post met een heel leuk pakketje,de motoren zijn binnen,koelmantel voor de 1600 kv had ik al liggen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina