Tekeningen van Fokker G1

Discussie in 'Tekeningen' gestart door DirkS, 27 jul 2003.

  1. DirkS

    DirkS Guest

    Hallo ik ben op zoek naar tekeningen van de Fokker G1.
    Wie kan mij helpen :)
     
  2. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ik heb geen tekeningen en mijn posting voegt weinig toe.. maarre... schitterende kist!!!!!

    Robert
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De Fokker G1 is gebouwd in het kader van het 'Phantasy in Blue' project. Er moeten daar dus tekeningen te krijgen zijn. Een aantal toestellen, waaronder de G1, is dit jaar tentoongesteld geweest in het militair luchtvaartmuseum in Soesterberg.

    Hun site ( http://www.phblue.nl/ ) kan ik nu even niet bereiken, daarom deze link
    http://www.airtoi.com/phblue.htm
     
  4. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Van de Fokker G1 bestaan enkele goede, uitvoerige maatscgetsen (o.a. van de heer A. Hendriks, Rotterdam), boeken en tenminste 1 goede plastic bouwdoos. Een goede bron van informatie is ook het Aviodome (sinds kort op vliegveld Lelystad gevestigd) en de Luchtvaart Hobby Shop (Aasmeerderbrug, tel 020 446061). In het Militair Luchtvaart Museum Soesterberg staat tevens een replica op ware grootte van deze Fokker.
     
  5. shrike

    shrike Guest

    De tekeningen van de G1 gebouwd voor Phantasy in blue is gewoon te koop. Je kunt hem daarna direct gaan bouwen. De bouwer en tekenaar is Yke Rusticus van de club LLC Aeria. Ik heb zijn nummer thuis wel liggen.
    Hij verkoopt overigens tekeningen van al zijn kisten, en heeft een hele grote collectie. :eek:
     
  6. Jan de Bont

    Jan de Bont Guest

    Op zondag 7 september is tijdens de vliegshow in Nederweert een heel mooie G-1 volgens tekening van Yke te zien.
    Bovendien is de stichting Fokker G-1 van de partij , waar je ook nog met een heleboel vragen kunt aan kloppen.
    En er zijn nog een heleboel andere mooie schaalmodellen te bezichtigen. De meeste zullen ook vliegen. Kijk maar eens bij www.show2003.mvcnederweert.nl

    Jan.
     

Deel Deze Pagina