Mede Spektrum gebruikers,
Sinds gisteren ben ik helaas weer een kist armer door een crash:
Ik hoorde motor uitschakelen hoewel ik zo'n 75% gas open had op zender, kist dook recht naar beneden van behoorlijke hoogte. Ik hoopte op herstel van ontvangst, ik denk dat het een seconde of 5 duurde voordat ie beneden was, maar niks, helemaal niks helaas.
Had met deze combinatie (ontvanger/kist/zender) zo'n 30 vluchten zonder problemen gemaakt. Met deze LiPo schat ik zo'n 6 vluchten, LiPo presteerde prima, was na crash nog 89% vol, geen problemen met cellen of groot spanningsverlies onder belasting.
Ik baalde natuurlijk goed en ben eens op zoek gegaan of er meer mensen dat probleem hebben, of ik bijvoorbeeld bepaalde dingen zelf kan controleren. Ik heb heel wat gevonden, het lijkt een specifiek AR6250 ontvanger probleem te zijn en zal het hier even verzamelen.
Nieuwsbericht van Spektrum:
Bericht op Spektrum website, klik hier, of lees quote hieronder.
Topic van Edwin Koolen in HLG/DLG, klik hier
Topics op RCGroups met veel info
Eerste topic wat inmiddels gesloten is, klik hier
Nieuw topic, op moment van posten van dit draadje actief, klik hier
AR6255
Spektrum geeft nu ook de AR6255, hierboven beschreven problemen zou deze ontvanger niet kennen. Sommige bronnen vertellen dat dit de opvolger van de 6250 is, hoewel ik nergens kan vinden dat de 6250 niet meer verkrijgbaar is. Er zijn gebruikers die hun 6250 opgestuurd hebben een een 6255 teruggekregen hebben. Meer info over de AR 6255, klik hier.
Spektrum AR 6250 AR6250
Sinds gisteren ben ik helaas weer een kist armer door een crash:
Ik hoorde motor uitschakelen hoewel ik zo'n 75% gas open had op zender, kist dook recht naar beneden van behoorlijke hoogte. Ik hoopte op herstel van ontvangst, ik denk dat het een seconde of 5 duurde voordat ie beneden was, maar niks, helemaal niks helaas.
Had met deze combinatie (ontvanger/kist/zender) zo'n 30 vluchten zonder problemen gemaakt. Met deze LiPo schat ik zo'n 6 vluchten, LiPo presteerde prima, was na crash nog 89% vol, geen problemen met cellen of groot spanningsverlies onder belasting.
Ik baalde natuurlijk goed en ben eens op zoek gegaan of er meer mensen dat probleem hebben, of ik bijvoorbeeld bepaalde dingen zelf kan controleren. Ik heb heel wat gevonden, het lijkt een specifiek AR6250 ontvanger probleem te zijn en zal het hier even verzamelen.
Nieuwsbericht van Spektrum:
Bericht op Spektrum website, klik hier, of lees quote hieronder.
Topic op ModelbouwforumAR6250 DSM2 6-Channel Carbon Fuse Rx Bulletins
Attention Spektrum AR6250 Owners
Horizon has received reports of customers losing RF link when using AR6250’s within certain environments. After close monitoring and testing, Horizon has detected isolated issues with AR6250’s used in carbon fiber applications or in products containing highly reflective material. In these applications, Horizon has found that RF link issues may result in loss of communications.
Horizon has performed an analysis of the AR6250 receiver and is in process of testing a newly designed receiver.
All consumers who have AR6250’s are strongly encouraged to discontinue use and return these receivers to Horizon for a free upgrade, which should be available in August.
Please click here to initiate the service request and fill out the on-line form.
You may also initiate a service request by e-mailing the Horizon Product Support team. Please put “AR6250 Recall” in the subject line and include your shipping address and daytime phone number. Click here to e-mail your request to Horizon Product Support.
If you have any questions or would like to initiate a service request via telephone, please call our Product Support group at 1-877-504-0233.
For US and Canadian consumers, Horizon will pay for all ground shipping charges to and from our US service center. Customers outside the US and Canada should contact their retailer or local Spektrum distributor. Within Europe, please follow these links to our service centers in England or Germany. Australian consumers can follow this link.
We apologize for this inconvenience. Horizon disclaims all liability and warranties for any consumer failing to act upon this service advisory.
Topic van Edwin Koolen in HLG/DLG, klik hier
Topics op RCGroups met veel info
Eerste topic wat inmiddels gesloten is, klik hier
Nieuw topic, op moment van posten van dit draadje actief, klik hier
AR6255
Spektrum geeft nu ook de AR6255, hierboven beschreven problemen zou deze ontvanger niet kennen. Sommige bronnen vertellen dat dit de opvolger van de 6250 is, hoewel ik nergens kan vinden dat de 6250 niet meer verkrijgbaar is. Er zijn gebruikers die hun 6250 opgestuurd hebben een een 6255 teruggekregen hebben. Meer info over de AR 6255, klik hier.
Spektrum AR 6250 AR6250
Laatst bewerkt door een moderator: