The Black Pearl

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door whitestar401, 1 jun 2011.

  1. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Het zou me een worst wezen. Als ze dat nou zo graag willen gun ik ze dat pleziertje......
    Volledig :offtopic:
    Ik werd gisteren benaderd door een bureau dat voor een bepaalde aktiviteit een filmpje van de tewaterlating van de ss Rotterdam wilde gebruiken. Ik had dat wel eens voor de Schipperskroeg op youtube gezet. Ze zouden mijn naam dan wel in de colofon vermelden.......
    Ik was overigens in de veronderstelling dat het copyright niet meer gold, omdat dat bij de RDM berustte, en die is ter ziele. Maar na enig speuren kwam ik er toch achter dat het copyright nu bij het Gemeentearchief van Rotterdam berust. Dus heb ik ze maar netjes daar naar verwezen!!

    Groet,

    Ad
     
  2. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    ook al worden ze beroemd met mijn foto's zal me dat nog niet schelen. trouwens mooi schip heb je geboud.

    grtn Brecht
     
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Serieus...? dat is wel erg triest! :rolleyes:

    Maar complimenten voor de bouwer van de Pearl. Ziet er prachtig uit!
     
  4. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Was ik helemaal vergeten, maar ik sluit me daar volledig bij aan!!!!

    Jammer dat je een bouwverslag te veel moeite vond. Wij zijn gek op het volgen van de worstelingen van bouwers tijdens het uitvoeren van hun project..........

    Maar het eindresultaat mag er zijn. En daarbij, aanzienlijk minder "stofgevoelig" dan de meeste van dit soort schepen!!!

    Groet,

    Ad
     
  5. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Mooi schip met keurige tuigage en zeilen heb je gebouwd :p .
    Jammer dat je niet af en toe een foto hebt geplaatst daar zijn we namelijk zot op.:rolleyes:

    Ga je nog een schip bouwen?

    Andy
     
  6. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    thnks allemaal voor jullie opmerkingen. Het is fijn om te zien dat al het werk dat er in zit gewardeerd word.

    Over het copyrighten. Deze foto's gebruik ik verschillende locaties op het internet. Ik wil ze graag herkenbaar houden zodat mensen kunnen zien dat ze van mij afkomstig zijn, en dat het mijn bootje is. De tekst er op zetten was nog niet eens 3 minuten werk. Ik heb de teksten zo geplaatst dat ze niet voor het detailwerk zitten.

    Het was de eerste keer dat ik een bouwverslag maakte. Het leek me wel leuk. Maar ik kwam er al snel achter dat dit ook een hoop extra frustraties oplevert. Batterij van de camera leeg, formaat wijzigen, bijsnijden etc. etc. Tevens ben ik ook niet zo'n goede fotograaf en zijn de meeste foto's die ik maak onbruikbaar. Dus ik werd er steeds lakser in om foto's te maken en met het mast en touwwerk deed ik het al helemaal niet meer. Ik heb nog wel enkele met de telefoon gemaakt, maar dat zijn foto's van slechte kwaliteit. Ik begrijp dat jullie graag een verslag hadden willen zien, maar het is niets voor mij om te doen. Ik heb daardoor wel respect gekregen voor de mensen die wel een bouwverslag bijhouden. Omdat ik er wel aan begonnen was, was ik van mening dat jullie wel het recht hadden om het eindresultaat te zien en daarom heb ik deze foto's ook hier neergezet.

    Het volgende project dat ik ga maken is de HMS Victory van deagostini. Daarna heb ik nog 2 pakketten van de RMS Titanic liggen. Ik ben nogal een Titanic fan en deze heb ik voor maar 35 euro per stuk op de kop kunnen tikken. (Het zijn de hachette modellen. 1:250 en modelen van 1,07 meter. rond de 500 euro nieuw) Daarvan ga ik of beide zusterschepen van de Titanic maken of eventueel het wrak of een diorama van het zinken. Dat weet ik nog niet.
     
  7. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    Dank je Andy! Ik volg dit draadje al een tijdje met veel belangstelling :)
     
  9. wacko

    wacko

    Lid geworden:
    9 sep 2012
    Berichten:
    1
    hey jongens kan er mij soms iemand helpen om aan de bouwplans van The Black Pearl helpen ik zou dit erg op prijs stellen want mijn plans zijn in den brand gebleven bij men ouders de rest heb ik nog allemaal maar ik zou de plans moeten hebben om hem af te kunnen maken kan je me helpen mail me dan aub op wacko_gekko@hotmail.com dankwel bijvoorbaat
     
  10. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Ik stap net actief int forum en vroeg me af het project al is afgerond. En voor Wacko: bouwplannen al gevonden? Ben zelf ook aant overwegen om de pearl te bouwen en dan wel of niet varend. Maar concrete bouwplannen zijn schaars. Heb een Japanse site gevonden met een uitgebreid verslag. Denk dat ik die ga gebruiken. Of heeft iemand een ander voorstel. Mn idee is volledig in hout.
     
  11. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
  12. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Even rechts klikken en vertalen in het NL..........................is het ineens leesbaar :D
     
  13. Ronpoelstra

    Ronpoelstra

    Lid geworden:
    12 nov 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rotterdam
     
    Wildcat vindt dit leuk.
  14. Arjan_B

    Arjan_B

    Lid geworden:
    11 jun 2019
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Zuidland
    Hoe staat t met deze black pearl? Is tie al af??
     
  15. Arjan_B

    Arjan_B

    Lid geworden:
    11 jun 2019
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Zuidland
    Hier wordt de ‘Black Pearl’ bijna opgeleverd en daarom een paar impressies: image4.jpeg image3.jpeg image2.jpeg image1.jpeg image0.jpeg
     
    Zeiler, wimo100, Rene Witteman en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Arjan_B

    Arjan_B

    Lid geworden:
    11 jun 2019
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Zuidland
    De ‘Black Pearl’ is klaar en opgeleverd en staat bij zoonlief te pronken in de huiskamer: Image1703964659.796500.jpg Image1703964673.420952.jpg Image1703964687.361487.jpg Image1703964696.938102.jpg Image1703964709.387017.jpg Image1703964718.699077.jpg Image1703964733.393252.jpg
     
    Zeiler, raf, Herby63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Heb je mooi gedaan, proficiat
     
    Arjan_B vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina