Thunder Tiger Kaiser eMTA 1/8 monster truck

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Kaiserchief, 19 feb 2017.

  1. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    [​IMG]

    Thunder Tiger Kaiser eMTA officiële website.

    Vorige week heb ik deze monster truck aangeschaft. Ik zag nog geen topic over deze wagen, dus misschien is hij niet populair, of gewoon onbekend. Ik kwam een geweldige deal tegen (350 Euro), en ik dacht: dit is een prima instap in de wat extremere RC cars. Het chassis is bijna het zelfde als de oudere eMTA, maar de Kaiser is ruim een kilo aangekomen door meer gebruik te maken van metaal.

    [​IMG]

    Even kort de specificaties:

    - 1:8 monster truck, totale lengte bumper-bumper 55 cm, breedte 45 cm, gewicht 6 kg
    - Gedeeltelijk alu chassis, dwarsgeplaatste dichte accubak, metalen shocks en towers
    - 2000KV 1350 Watt brushless motor, 150 A ESC met fan

    Ik heb inmiddels al wat tweaks gedaan, onder anderen dichte wielkasten vóór, tegen opstuivend zand, en de bedrading aangepast zodat ik 2x 4S packs parallel kan gebruiken, i.p.v. 2x 2S packs in serie.

    De eerste echte run zit erop, en dat was dikke pret. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar met vol gas (60 km/h) door het zand, op een crossmotor veldje met wat lage heuveltjes, blijft hij prima bestuurbaar, en ik heb de wagen in 45 minuten maar een keer of 5 rechtop hoeven zetten na een duikelpartij.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2017
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gave truck. Wel flink zware bak zeg. Wow 6kg. Die kap is erg mooi.
     
  3. Eidos

    Eidos

    Lid geworden:
    24 nov 2015
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Ermelo
    Ik heb de oude e-mta gehad. Kwalitatief erg goed. Komt overal door, hij is niet te stoppen.
    Veel plezier van je nieuwe auto, goede keuze!
     
  4. carlos1234

    carlos1234

    Lid geworden:
    3 feb 2017
    Berichten:
    20
    Locatie:
    boskoop
    Vet jongeeeee
     
  5. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Thx. Mag ik vragen waarom je de e-MTA weggedaan hebt? Uitgekeken, zin in iets groters/snellers? Het zal niet gelegen hebben aan de bouwkwaliteit, dit ding is een tank!

    Ik heb trouwens de geluidmodule er niet in zitten. Die had ik er anders toch wel uit gehaald, ik vind het een beetje overdreven.

    De eerst volgende mod is verlichting. koplampen, achterlichten en de lichtbalk van LEDs voorzien. Tegen die tijd kan ik er hopelijk veel beter mee overweg, en dan gaat de actiecamera erop. Het voorruit-gedeelte van de kap kan er los af, dus dat levert ook een leuke "bijrijder"-video op.

    Is het trouwens tegen de regels om een link naar de webshop te plaatsen waar ik deze wagen voor relatief weinig geld besteld heb?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2017
  6. Eidos

    Eidos

    Lid geworden:
    24 nov 2015
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Ermelo
    Ik had hem 2e hands gekocht en er was uiteindelijk veel versleten. Geen zin om er veel geld aan uit te geven. Ik heb daarna de losi lst xxl2e gekocht. Weer wat nieuws.
     
  7. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Ah, ok. Ik hoop niet dat dat een voorteken is voor mijn wagen. Ik onderhoud mijn spullen altijd goed, dus hopelijk gaat-ie lang mee.
     
  8. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Inmiddels heb ik verlichting ingebouwd. In de lightbar lampen zit elk een witte LED, in de koplampen 7 per lamp, en de achterlichten zijn voorzien van felle rode LEDs achter witte dopjes.

    DSC04167.jpg

    Het weer was de afgelopen 2 weken zwaar Kilo Utrecht Tango, en in de regio waar ik woon is alles gewoon moeras, modder en binnenzee, dus vandaag pas weer aan het rijden geweest. Helaas was de pret van korte duur, want bij de derde keer vol gas de bocht in brak de rechter fusee af. Ik ga die van de achteras voor zetten en de kapotte repareren en achter zetten. Gelukkig zitten voor en achter exact dezelfde fusees, ook al hebben ze achter geen functie.

    DSC04166.jpg
    Nog een plaatje van na de knak. Zoals je ziet is de stuurstang rechts los.

    En dit is mijn quick fix. Een stalen plaatje om de stuurstang weer aan de fusee vast te maken. We rijden weer!

    IMG_20170311_124852_1.jpg
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2017
  9. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
  10. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Even een update. Ik ben waarschijnlijk te ruw met deze wagen, maar g*dskolere, wat een gave bak is dit, zeg! Ik heb een gyro op de stuurservo gezet, en dat helpt flink met de stabiliteit, ik hoef hem niet meer zo vaak rechtop te zetten.

    Wat is er tot nu toe aan kapot gegaan?
    - bovenstaande verhaal met afgebroken stuurstang/stuurhoofd
    - auto is in 15 cm diep water terecht gekomen, motorlagers en achterdiff lagers vastgeroest (diff lagers waren gesealed, maar toch water in gekomen)
    - voorbumper afgebroken
    - montagepunten van de kap achter flink verbogen, beginnen te breken en al meermaals zijn ze door de de kap heen gekomen, kap is gescheurd bij de gaten
    - balhoofd van achterophanging geknapt
    - stalen pen in één van de CVD's geknapt, vervangen door een stuk van een 3 mm HSS boortje
    - stuurservo doorgebrand (vuil in stuurmechanisme, servo moest te hard werken > rook)

    Ik heb inmiddels ook een tweede auto aangschaft, die zwaar gecustomized is en niet meer te herkennen:

     
  11. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Kvind hem wel cooler zo ☺
    Dingen die vastroesten, dat lijkt me onderhoud en vooraf goed inspuiten met wd40.
    Mooie rijplek.
    Sie afgebroken stuurstang, zou toch niet mogen bij een blijkbaar verder heel solide ding?
    Cool
     
  12. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Het filmpje is van een andere wagen, hoor ;) Het is een BSR Berserker die ik omgebouwd heb.

    Gesealde kogellagers mogen wat mij betreft niet vastroesten in een waterbestendige RC auto. En die stuurstang breekt echt wel als je op één wiel landt. Alles gaat kapot als je er niet normaal mee omgaat. Ik klaag ook niet, behalve over de lagers.
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ja moet zeggen dat ik dat nu nog niet gehad heb met lagers. Al rij ik niet veel in nat.
    Inspuiten helpt hoe dan ook
     
  14. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    WD40 lost juist het aanwezige kogellagervet op. Een gesealde kogellager is onderhoudsvrij. Als hij binnen 10-20 uur faalt, dan was het goedkope rotzooi.

    WD40 is trouwens ook rotzooi. Het blijft niet zitten.Het is te dun vloeibaar. Siliconen- of teflonspray (of vet) is in mijn ervaring veel bruikbaarder. En voor metaal op metaal gebruik je Lithiumvet.
     
  15. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik heb net graag wd40 omdat het een beschermfilm legt zonder dat er vuil in blijft kleven. Heb denk ik nog nooit een slechtevlager gehad. Maar wellicht al betere kwaliteit van bij het begin.
    Soms moet een lager wel eens schoongemaakt worden, dat er toch zand in kwam tussen de seal of zo. Dan is dat de seals eruit poppen, wd40 erin en herhalen tot proper (met tandborstel bv). Heb er nog nooit opnieuw lagervet in gedaan. En werkt goed. Ik rij wel geregeld in veel stof, losse aarde. Modder en water vermijd ik liever.
    Anyway. Elk zijn ding .
     

Deel Deze Pagina