Je hebt natuurlijk gelijk Dries maar helaas is de kans dat er totale verboden gaan komen steeds groter aan het worden.
Het lijkt iets heel anders maar kijk eens naar wat er in Haaksbergen is gebeurt. Op dit moment worden bijna alle soortgelijke evenementen afgelast en gaan er heel veel stemmen op om ze helemaal te gaan verbieden. Het is jaren en jaren goed gegaan en dan gaat het één keer goed fout. Nu zal iedere organisator heeeeel goed gaan nadenken bij wat hij gaat organiseren en elke mogelijke oorzaak van zo'n vreselijk ongeluk proberen te voorkomen.
Wat als ze in Haaksbergen van te voren beter hadden nagedacht en ........ wel zo kan je een grote discussie opzetten maar daar komen we toch niet uit.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat we nu al moeten nadenken over wat er kan gebeuren en er nu al aan moeten werken aan het voorkomen daarvan. Waarom moeten we wachten tot een een vreselijk ongeluk gebeurt en dat de overheid gaat ingrijpen met een verbod? Waarom worden mensen die daarover nadenken en die (terecht) waarschuwen uitgemaakt voor zeurkousen azijnpissers?
Een heel oud voorbeeld, het grote vliegongeluk tijdens de vliegshow in Ramstein. In de jaren daarna zijn er geen vliegshows meer in Europa gehouden. Pas toen er allerhande, achteraf logische, aanpassingen aan het hele vliegshow gebeuren werden doorgevoerd werden en langzamerhand weer vergunningen voor vliegshows afgegeven. Nu weten we niet beter dan dat de flight line minimaal zoveel meter van het publiek moet liggen. Dat de vliegers nooit hun manoeuvres in de richting van het publiek mogen uitvoeren. En zo zijn er nog meer regeltjes.
Zoals ik al schreef nu zeggen we dat het logies is maar waarom was daar die ramp in Ramstein voor nodig?
Het lijkt er op dat er dus ook (extra?) regels gaan komen voor kleine evenementen op een markt. Waarom was daar dat ongeluk in Haaksbergen voor nodig?
Moet er nu eerst een, nu nog ondenkbaar, ongeluk met een modelvliegtuig, wat voor vliegtuig dan ook, gebeuren voordat we de al geldende regels gaan naleven? Denk er goed aan dat de regels dan strenger zullen worden en dat nog meer bij gaan komen.
Ook is er een gerede kans dat bepaalde vormen van modelvliegen dan helemaal verboden gaan worden.
Stel dat we twee weken hadden zitten discussiëren over de mogelijkheid dat een monstertruck het publiek in zou rijden. Dan was daar zeker weten een reactie op gekomen dat het nog nooit is gebeurt en dat de kans dat je op het zebrapad wordt aangereden veel groter is en zo voorts. ..........
De kans dat een drone een (trauma)heli zal raken is dus, hoe klein dan ook, geen doomdenken maar realiteit. Waarom moet het eerst een keer gebeuren voordat dit doordringt?
Het lijkt iets heel anders maar kijk eens naar wat er in Haaksbergen is gebeurt. Op dit moment worden bijna alle soortgelijke evenementen afgelast en gaan er heel veel stemmen op om ze helemaal te gaan verbieden. Het is jaren en jaren goed gegaan en dan gaat het één keer goed fout. Nu zal iedere organisator heeeeel goed gaan nadenken bij wat hij gaat organiseren en elke mogelijke oorzaak van zo'n vreselijk ongeluk proberen te voorkomen.
Wat als ze in Haaksbergen van te voren beter hadden nagedacht en ........ wel zo kan je een grote discussie opzetten maar daar komen we toch niet uit.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat we nu al moeten nadenken over wat er kan gebeuren en er nu al aan moeten werken aan het voorkomen daarvan. Waarom moeten we wachten tot een een vreselijk ongeluk gebeurt en dat de overheid gaat ingrijpen met een verbod? Waarom worden mensen die daarover nadenken en die (terecht) waarschuwen uitgemaakt voor zeurkousen azijnpissers?
Een heel oud voorbeeld, het grote vliegongeluk tijdens de vliegshow in Ramstein. In de jaren daarna zijn er geen vliegshows meer in Europa gehouden. Pas toen er allerhande, achteraf logische, aanpassingen aan het hele vliegshow gebeuren werden doorgevoerd werden en langzamerhand weer vergunningen voor vliegshows afgegeven. Nu weten we niet beter dan dat de flight line minimaal zoveel meter van het publiek moet liggen. Dat de vliegers nooit hun manoeuvres in de richting van het publiek mogen uitvoeren. En zo zijn er nog meer regeltjes.
Zoals ik al schreef nu zeggen we dat het logies is maar waarom was daar die ramp in Ramstein voor nodig?
Het lijkt er op dat er dus ook (extra?) regels gaan komen voor kleine evenementen op een markt. Waarom was daar dat ongeluk in Haaksbergen voor nodig?
Moet er nu eerst een, nu nog ondenkbaar, ongeluk met een modelvliegtuig, wat voor vliegtuig dan ook, gebeuren voordat we de al geldende regels gaan naleven? Denk er goed aan dat de regels dan strenger zullen worden en dat nog meer bij gaan komen.
Ook is er een gerede kans dat bepaalde vormen van modelvliegen dan helemaal verboden gaan worden.
Stel dat we twee weken hadden zitten discussiëren over de mogelijkheid dat een monstertruck het publiek in zou rijden. Dan was daar zeker weten een reactie op gekomen dat het nog nooit is gebeurt en dat de kans dat je op het zebrapad wordt aangereden veel groter is en zo voorts. ..........
De kans dat een drone een (trauma)heli zal raken is dus, hoe klein dan ook, geen doomdenken maar realiteit. Waarom moet het eerst een keer gebeuren voordat dit doordringt?