De eerste heli is aangekocht. Het is een Trex 600 met elektro aandrijving. het volgende zit op de heli afgemonteerd: 3x servo Align DS610 1x gyro Align GP 780 1x servo Align DS620 1x Superpower RCM-BL600MX 1220KV 1x Align RCE-BL100G 1x bec Align RCE-B6X 1x lipo Gens 6S 5000mAh leuk begin denk ik.
Dat is een hele mooie heli. Met welke zender ga jij die vliegen? Veel plezier met je aanwinst. Zuinig op zijn, want crashen = cashen. Vr Gr
de zender die ik erbij heb is een Spektrum DX6i ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik met een Vbar control verder wil
Mooie heli en leuk om terug ervaring mee op te bouwen Doe me 1 plezier en kijk even op je monitor scherm van je dx6i of alle potmeters goed werken en goed gecalibreerd zijn.. deze zender heeft mij bijna 2 crashes bezorgd door een falende potmeter ( die van het pitch kanaal in jou mode, ik vlieg mode 1 dus bij mij was het het elevator kanaal dat faalde.. ) Heb 2 zo'n zenders gehad en 2x hetzelfde probleem en ze werden zeker niet ruw behandeld of in de regen ofzo.. zijn ook mensen die er geen problemen mee hebben maar ik geef het gewoon even mee. Zou gewoon zonde zijn als je de heli door zoiets crasht.
@Sprokkel de heli wordt afgesteld door Albertino Doomen van RCheliparts. en idd zelf afstellen is nog geen optie voor me.
Mooie heli. Vliegen zeer goed. Heb er ook eentje staan, echter dan met een FBL systeem van BeastX. Heb met deze heli ook het vliegen geleerd. Hij is zeer stabiel. Qua vliegen vliegt zoiets makkelijker dan een kleine heli. Het enige dat het dan toch weer lastig maakt zijn de zenuwen die helaas ook wat scherper zijn afgesteld bij deze grootte Wanneer het verkeerd gaat heb je ook direct een hoog schadebedrag. Maar ik heb tot nu toe, na 3 jaar (afkloppen) nog geen crash gehad. Zelfs eens motoruitval van vrij grote hoogte maar door zijn grootte kun je hier ook nog prima mee autoroteren. Ben ook met de sim begonnen met oefenen (hooveren). Dit heeft zeker geholpen. Had daarnaast een trainingsgear eronder. Conrad heeft er eentje die onder deze grote heli kan. Dat is in het begin ook makkelijk. Dempt mooi een harde landing en hij kan praktisch niet omvallen. Succes!
Een hele mooie heli @Frenzul Ik heb er zelf ook 1 maar ook omgebouwd naar FBL Ik begrijp dat je nog beginnend heli piloot ben? dan ben ik toch maar blij dat je voor deze keuze heb gekozen en NIET voor mijn "grote"schaal project waar je interesse voor had Heel veel S6 met het leren vliegen en dat afstellen.....ook dat is te leren hoor Hou m heel
Idd goede heli en vliegt op 6s ! Je zit dus niet direct aan 12s wat weer een pak duurder wordt en dan weer zwaardere lader etc . Kan je dus ook FBL maken zoals voorheen gezegd hier . Met deze heb je dan nog de mogelijkheid ( als de onderelen er nog voor zijn ) om te stretchen naar 700 size en toch op 6s te vliegen en ook de ideale uitgangsheli voor schaalrompen . Vario daarbuiten gelaten . Andere prijskasse dan ook weer . Hier 2 filmpjes van deze 600esp , eerst als trainer 700 size op 6s en dan in mijn (ex) Huey
Je kunt bij Heliparts ook les nemen. Een paar lesjes zullen je de kop niet kosten en krijg je geen spijt van.
Ja, mooi he ! zo`n Jet-Ranger op een rustige avond rondfladderen. En dan het rotorgeluid. Een prachtheli en ook op grote afstand best goed te zien.
als deze heli heel blijft @jjdehaan dan gaat deze een schaal in. zal een Bell 222 (green) of een Airwolf worden. dit formaat is net wat vriendelijker en passend met vervoer toch is het een feit dat je een super mooie Agusta heb, ik zou zeggen zelf afmaken en vliegen ermee. gr Johan
ja lessen bij heliparts staat ook. Ik zoek alleen nog een adres wat dichter bij, dit is 1,5 uur heen en ook weer terug rijden. zoek nog een goed adres in regio Zwolle
Bert (Brutus op het forum) geeft ook les op een heli vliegschool in Friesland, volgens mij Oldeberkoop. Dat rijdt makkelijker dan naar het westen.
Zo gisteren bij Helischool Olderberkoop geweest en een lesje gehad. Samen met een verraderlijk windje weer wat geoefend. Het was wel weer even erg wennen