Een verslag van het ombouwen van lipo naar A123
De A123 2200 mAh. cellen lagen al enige tijd op de plank (april 2007) en in de tussentijd al wat testjes gedaan .
Waarom deze zet voor het ombouwen van lipo naar A123 cellen, ten eerste de laadtijd is velen malen korter, minder gevaarlijk, minder temperatuur gevoelig, gebruikersvriendelijk,
lange levensduur en zo kan ik wel even door gaan, nadelen zijn er natuurlijk ook, zijn wat zwaarder, 2 type's 1100 mAh./2200mAh., en groot in omvang.
Omdat a123 cellen in totaal 40 gr. zwaarder zijn, wilde ik wat gewicht besparen door div.
ondelen te vervangen.
Een wat overbemeten regelaar en een giro.
Regelaar:Jeti spin44 naar Jeti spin22 -30 gr.
Giro :Futaba GY401 naar Logictech 2100T -10gr.
is 40gr. uitgespaart
De Futaba GY401 is naar m'n trex-x verhuisd zat een E-sky ek2-0704a op en de regelaar gaat naar de nieuwe leskist van mijn zoon.
Verdere onderdelen zijn:
Sonix 3500Kv. 12t
3x Hitec HS-65HB
1x Futaba FS 61 BB
Futaba R606FS (2,4 Ghz.)
[http://img99.imageshack.us/img99/3040/trex450semoda1232nq5.jpg/img]
Ben zelf een sportvlieger met de trex, ben toe aan wat kleine tricks vlieg met 2600 rpm. op de kop.
Met de A123 cellen kom ik ook nog aan dit toerentalvan 2600rpm. wil nog wat ruiger gaan vliegen dan kan ik nog een tandje erbij of in een motor met een hogere Kv.dan houd ik de Amps een beetje in de hand.
Het is tijd om wat testvluchten te gaan maken maar dat zal niet 123 meevallen met wat het weer betreft.
Zal binnenkort wat foto's uploaden moet even kijken hoe dan moet in de nieuwe situatie op het forum.
Kijk voor meer foto's in m'n fotoalbum (klik op JF en kijk in het profiel)
Gr. JF
De A123 2200 mAh. cellen lagen al enige tijd op de plank (april 2007) en in de tussentijd al wat testjes gedaan .
Waarom deze zet voor het ombouwen van lipo naar A123 cellen, ten eerste de laadtijd is velen malen korter, minder gevaarlijk, minder temperatuur gevoelig, gebruikersvriendelijk,
lange levensduur en zo kan ik wel even door gaan, nadelen zijn er natuurlijk ook, zijn wat zwaarder, 2 type's 1100 mAh./2200mAh., en groot in omvang.
Omdat a123 cellen in totaal 40 gr. zwaarder zijn, wilde ik wat gewicht besparen door div.
ondelen te vervangen.
Een wat overbemeten regelaar en een giro.
Regelaar:Jeti spin44 naar Jeti spin22 -30 gr.
Giro :Futaba GY401 naar Logictech 2100T -10gr.
is 40gr. uitgespaart
De Futaba GY401 is naar m'n trex-x verhuisd zat een E-sky ek2-0704a op en de regelaar gaat naar de nieuwe leskist van mijn zoon.
Verdere onderdelen zijn:
Sonix 3500Kv. 12t
3x Hitec HS-65HB
1x Futaba FS 61 BB
Futaba R606FS (2,4 Ghz.)
[http://img99.imageshack.us/img99/3040/trex450semoda1232nq5.jpg/img]
Ben zelf een sportvlieger met de trex, ben toe aan wat kleine tricks vlieg met 2600 rpm. op de kop.
Met de A123 cellen kom ik ook nog aan dit toerentalvan 2600rpm. wil nog wat ruiger gaan vliegen dan kan ik nog een tandje erbij of in een motor met een hogere Kv.dan houd ik de Amps een beetje in de hand.
Het is tijd om wat testvluchten te gaan maken maar dat zal niet 123 meevallen met wat het weer betreft.
Zal binnenkort wat foto's uploaden moet even kijken hoe dan moet in de nieuwe situatie op het forum.
Kijk voor meer foto's in m'n fotoalbum (klik op JF en kijk in het profiel)
Gr. JF
Laatst bewerkt: