De doos bevat een handleiding, plastic delen (zien er goed uit) en een handleiding. Ik heb dit model gekocht om eens lekker te exerimenteren met mijn vorig jaar gekochte airbrush en verschillende vormen van verouderen.
Ik bouwde hiervoor de Apollo, die ik gelijk kocht met deze kit om de hobby weer wat op te pakken, zie verslag elders op het forum, maar dat is nou niet echt een model om te gaan verouderen/airbrushen!)
Bij het model zijn photo edged delen en een houten "opplakdek" te krijgen, wat ik allebei ook nog nooit gedaan heb. Dat verhoogd de pret.
Youtube filmpjes op internet ( [URL="
[/URL] ) geven in 20 delen (!!!) een geweldig bouwverslag en er zijn diverse andere bouwverslagen te vinden. Daar moet ik van kunnen leren.
Niet een erg origineel model van me dus, de dagen van scratchbouw op het gebied van schepen en spoorwegen liggen al weer wat jaartjes achter me, nu ik veel minder tijd heb. Misschien na mijn pensioen weer ;-)
Maar photo edged en verouderen zullen hier meer dan genoeg uitdaging bieden. En het nodige modificeerwerk. Als ik tevreden ben over het resultaat en mijn 'leercurve' is dit misschien een opstapje naar de trumpeteer 1:200 Bismarck, daar denk ik al 2 jaar over na. Qua detail een vergelijkbaar model, maar dan qua prijs en omvang zeg maar maal 20 ;-)