umx mig15 as3x Eflite

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robertboxhoorn, 17 jan 2012.

  1. crg

    crg

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    1.158
    Locatie:
    westervoort/voorthuizen
    is ie al uit
     
  2. ReneRC

    ReneRC

    Lid geworden:
    26 dec 2011
    Berichten:
    114
    nog niet uit

    gaat nog even duren vertelde ze me van horizon, was in dortmund, normaal voor juni, heb hem wel zien vliegen, door Martin Muller, heel leuk, en redelijk snel ook
    volgens Martin echt tof vliegtuigje
     
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Dit is geweldig spul jongens! heb zelf al meerdere modellen gehad van dit merk, en kan niet anders zeggen dat ze erg mooi en goed vliegen! deze modellen worden onderschat wat betreft de vliegeigenschappen, de mig heb ik mogen vliegen in duuitsland, de carbon cub ook, alleen het zwevertje nog niet. Moet wel zeggen dat het zwevertje erg mooi is, maar qua zweven een beetje minder, doet t wel aardig, maar is ruimte voor verbetering.Ik zou zeggen ff doorsparen en zo'n ding halen; ik vind het waar voor je centen!Veel plezier!
     
  4. kontakos

    kontakos

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    7
    Hopelijk is hij in Nederland te verkrijgen voordat de zomerdagen weer voorbij zijn....
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha ...............kun je rekenen??
    Zit zelf al maanden te wachten op de Blade 130-X Micro CP heli.
    Was eerst release datum half juni...........
    Toen werd het eind juni..........
    En nu schijnt het eerste week van juli te worden.........
    Durf er geen euro meer om te verwedden dat het half juli gaat worden of eind juli.
    En dan heb ik het nog geeneens over eventuele problemen aan elektronika aan de eerste batch.(mooi voorbeeld is die SS Carbon pipercub)
    Gr E
     
  6. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    MrHobby gebeld,

    In de loop van volgende week als alles meezit. Maar zijn lading was al bijna geheel vergeven...
     
  7. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Jippie, gisteren de Mig ontvangen, vanavond maiden!!

    Wat een snoepie is het....

    Ik heb hem gevlogen vanavond.... heerlijk!!
    Of je nou langzaam of snel wil hij doet het allemaal, vliegt echt als een kleine jet.
    Ik moet zelf even wennen aan het vliegen met een EDF, het duurt namelijk even voordat het toestelletje op gang komt. Maar dan gaat ie ook wel lekker. Ik heb echt het gevoel dat je er toch bewust mee moet vliegen.
    B.v in langzame vlakke vlucht vol gas geven en meteen up elevator = stall. Hem even de snelheid laten oppakken en dan up elevator gaat ie wel recht omhoog. Gelukkig niet oneindig want daar hou ikzelf niet van.
    Verder is het effect van de rubber wat minder omdat er geen propwash langsgaat.
    De standaard lipo houdt hielt het 3.5 minuut vol (50-75% trottle)
    Al met al een zeer geslaagd model.

    morgen even filmpje uploaden.

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2012
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Super Frans!!
    Hoe was het met het lawaai van de impeller?
    Het hoe ging het handstarten? Lastig of makkelijk?
    En heb je nog Expo gezet op de roeren?
    Vr Gr E
     
  9. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    @erwin
    Het geluid viel reuze mee. Volgens mij klinkt hij iets harder en iets hoger dan de stryker 180Q.
    Handstart, erg makkelijk. Hij gaat strak vooruit en duikt niet zoals de stryker180Q hard naar links. Voordat je elevator geeft wel wachten totdat je snelheid hebt. Ik had hem al rechtstaand in een stall.
    Ik had mijn DX8 met DR 50-75 en 100% op ail en elev. rubber 100% alles met 25% expo. Ik heb hem alleen maar op 100% gevlogen.

    Daarna nog even de Carbon Cup zijn maiden gegeven, vanaf het water....

    Ik zal van beide e.e.a op youtube zetten.

    Grtz, Frans
     
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    maiden vanaf het water....gewaagd... maar wel cool!

    gefeliciteert en heel veel plezier er mee gewenst :thumbsup:
     
  11. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    heb gisteren ook de mig 15 ingevlogen
    wat ik kan zeggen is hij vliegt zeer stabiel , windstoten geen probleem
    snelheid valt goed mee
    vind het toestel geslaagd

    gr peter
     
  12. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    [URL=" maiden staat op youtube[/URL]

    compleet met stall na de handstart, even te snel opgetrokken....

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Netjes gevlogen Frans. Super!!
    Mag ik vragen: welke Lipo packjes gebruik jij voor de MIG 15?
    En is de ruimte om het Lipo packje te herbergen ruim of is het proppen?
    En valt er nog wat te stellen aan die 3 axen Gyro of staat dat fabrieksafaan al okidoki?
    Is het dus binden en vliegen of moest jij nog servo's reversen in je zender?
    Vr Gr Erwin
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Kon het niet laten en al helemaal niet na het zien van dat filmpje van Frans......ha ha ha.
    Ik heb zojuist de MIG 15 besteld.
    Krijg haar in loop van volgende week binnen.
    Ben echt een Micro vlieger met zowel vliegtuigen als heli's.
    Heerlijk dat kleine spul.
    Makkelijk mee te nemen en het vliegt ook nog eens super goed.
    Oke.......moet er niet teveel wind staan, maar er zijn genoeg windstille dagen.
    En al helemaal in de ochtend en avond-uren.

    Doorgaans vlieg ik met HobbyCity Funfighter Micro Warbirds.
    De meesten van jullie kennen ze vast wel van You Tube filmpjes.
    Toestellen van ± 600mm span en ±300gram vlieggewicht.
    Met recht Micro dus.
    Maar.........ik vlieg al mijn Funfighters op 4S 1000Mah Lipo.
    Dat knettert er behoorlijk overheen en vliegen op de kleinere velden is bijna geen doen.
    Heb het geprobeerd, maar voelde als met een formule 1 racewagen in de binnenstad rondrijden en je dan houden aan de snelheidslimiet.Niet echt prettig dus.

    Ik vloog al tijden rond met de Sbach 342 en de Micro Stryker.
    Beide erg fijne kistjes, maar echt het fijnst vliegend bij windstil weer.
    Ik hoop zo dat deze E-flite MIG15 mij gaat bevallen.

    Frans............ik wacht met smart op jouw antwoorden van mijn eerder gestelde vragen en indien je nog tips en truuks hebt om mijn Maiden volgende week met de MIG 15 geslaagd te doen worden dan hou ik me graag aanbevolen.
    Vr Gr Erwin
     
  15. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Thanks! Hij vliegt ook super.

    Ben zelf ook erg fan van dat UMX spul. De meeste heb ik, op die BeeGee en die airtaxi na, die zie ik niet zitten. Idd makkelijk mee te nemen en vooral handig omdat de ruimte die ik in Amsterdam weet waar je veilig kunt vliegen is beperkt.
    Voor mij hoeft het allemaal niet zo hard te gaan en pas ik mijn vliegstyle aan het toestel aan. Met de UMX Beast 3D/Sbash gaat het er heel anders aan toe, die vlieg ik trouwens met GWS 5x4.3 prop. Stryker 180Q vind ik ook te gek, ik heb er geen moeite mee met wind tot 16km/h.
    Leuk dat je het niet kunt laten om er ook 1 te bestellen...

    We (mijn broer en ik) vliegen net zelf naar 2s omgebouwde Hyperion 1s 240mah lipo's. Dit doen we omdat de 2s 240 van Hyperion geen balancing lead heeft. Dit is wel de lekkerste lipo om een te vliegen, flinke punch en te laden op 5c. Vooral belangrijk bij laden op locatie, in binnen de 15 minuten 2 lipo's geladen. zodat je in principe continue kan vliegen.
    Moet nog even lijken hoe dat in de Mig past. De standaard lipo, past wel perfect. Heb ook een paar van die Turnigy nano 180 (nounee) lipotjes maar die trekken het niet lekker.
    Het enige wat me tegenviel is de manier waarop de lipo in het toestelletje hangt. Beetje de el cheapo PZ manier, in een sleuf met klittenband. Mooi met een klepje afgedekt compartiment had ik fraaier gevonden a la Carbon Cub dus.

    Voor zover ik nu weet kan je de gyro niet aanpassen. I heb zo het gevoel dat e-flite het toestel aan de gyro aanpast. Met de beast 3D merk ik een ander vlieggedrag. Een soort delay of kunstmatige ingreep. Dat gevoel heb ik niet met de carbon cup en de mig. Mijn Sbach heb ik ook naar AS3X gebouwd die vliegt superstrak maar je zet wel dat de gyro te strak staat. Afstelling zou wat mij betreft welkom zijn.

    De instellingen: in de DX8!! alleen DR en expo, geen reverse of trim nodig. Misschien heb ik een paar kliks elevator geven maar dat kan ik me niet herinneren. Ik geef trouwens vaak wat kliks omhoog zodat de afwijking naar mhoog is. Ik heb in de hoogte immers meer ruimte...
    Rudder voelt een beetje lafjes aan. Ik denk dat ik die een gaatje meer naar binnen doe.

    Wel effe opletten met de trottle. Hij vliegt echt als een jet. Het duurt even voordat het toestel op gang komt. Ik had ook een stevige stall net na de start omdat ik teveel elevator gaf.
    Okk als je rustig vliegt en je geeft prik en trekt hem omhoog stall ie. Eerst vol prik op gang laten komen en dan recht omhoog gaat wel goed.

    Nou alles beantwoord? Anders hoor ik het wel.

    Grtz, Frans

    p.s maiden van de carbuncup staat hier op post #35
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Ontzettend bedankt voor je antwoorden op mijn vragen.Helemaal top!!
    Ik zal dit Topic in de gaten houden omdat ik erg benieuwd ben naar welke Lipo packjes jou straks het beste gaan bevallen in je MIG 15.
    Zelf heb ik ook die Turnigy Nano packjes 2S 180Mah.
    Hoop de MIG 15 maandag of dinsdag binnen te krijgen.
    Denk het toestel te maidenen met landingsgestel eronder.
    Ik zal rekening houden met overtrekken en de MIG met beleid naar hoogte sturen zonder al te gretig te zijn op de elevator.
    Ik post mijn relaas later.
    Vr Gr Erwin
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Ik kreeg onverwachts vandaag de E-flite MIG15 binnen.
    Gisteren besteld en vandaag in huis.Hoezo snel.........ha ha ha.
    Inmiddels ook al het toestel gebonden met mijn DX6i.
    Alles werkt naar behoren en ik verbaas me weer over hoe mooi dit toestel eruitziet.
    Via plaatjes van het internet kwam het al aardig over, maar zo als ik het toestel nu voor me heb staan in het echie vind ik het echt een spetter.
    Met recht een strakke dame.
    Nu nog wachten op windstil weer als ik de Maiden met haar ga maken.
    Ze krijgt in elk geval al een mooi plaatsje in huis waar ik haar goed kan zien.
    Vr Gr Erwin
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Ik heb jou een pb gestuurd, maar krijg helaas geen respons.
    Misschien is mijn pb niet aangekomen.
    Zou ik jou kunnen bellen?
    Graag je nummer via pb.
    Alvast erg bedankt.
    Vr Gr Erwin
     
  19. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    @erwin
    Horizon maakt deze USB dingus om AS3X bordjes mee te programmeren.
    Binnenkort ff 1 bestellen
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Ik heb mijn MIG15 Micro impeller nog steeds niet kunnen Maidenen ivm natte vieze weersomstandigheden.
    We hebben wat dat betreft echt weer een TOP zomer dit jaar.(niet dus)
    Net als vorig jaar overigens.
    Ik hoop namelijk straks te kunnen ondervinden ofdat deze E-flite MIG15 Micro impeller ook op Turnigy Nano 2S 300Mah 35C packjes kan vliegen.
    Het verschil in gewicht tussen de stock E-flite Lipo 2S 200Mah en de Nano 300Mah is slechts een 6 a 7 gram.
    Natuurlijk zal het wel vliegen, maar hoop echt dat het doenbaar is met het CG zonder daarvoor te hoeven snijden in het schuim om deze 300Mah Lipo CG pasbaar te moeten maken.
    Hoop echt dat het gauw goed Maiden weer is.
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina