umx mig15 as3x Eflite

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robertboxhoorn, 17 jan 2012.

  1. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, vandaag ook weer met de Mig en de Beast 3D wat gaan ze lekker. Het was af en toe flink winderig en hoewel ze goed in het spoor bleven werden ze af en toe toch wel een paar meter opzij gezet.

    Heb nieuwe lipo's, 2s 240 hyperion's self-assembled.
    Vliegtijd in de mig ongeveer 4.5 minuut. Binnen een kwartiertje kan ik er twee laden, in principe kan ik vrijwel continue doorvliegen. Voordat mijn autoaccu leeg is ben ik wel even bezig.

    Vloog wel alleen, broer/vliegmaat is op vakantie. Dan is het toch een stuk minder leuk.

    Grtz, Frans
     
  2. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb een stekkertje gemaakt om ook met de mCPx lipo's te kunnen vliegen. Het werkt perfect,.... De stock 200Mah weegt 14 gram, en de twee mCPx accu's met stekker wegen 17 gram. Je merkt het verschil in gewicht totaal niet. Geen trim nodig. Ik heb aardig wat van die 1s dingetjes liggen. :D
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Geweldig die verhalen en ervaringen.Fijn om te lezen.
    Zelf gebruik ik mijn Blade 130-X Lipo packjes ook in de Micro vliegtuigen.
    Dat zijn Turnigy Nano 2S 300Mah 35C packjes.
    Heb er 15 van liggen en die gaan in een middag vaak allemaal leeg.
    Ook heb ik wat zwaardere packjes onderweg vanuit HobbyCity.
    Rhino's en Zippy's van ±350Mah.
    Ben erg benieuwd hoe die het gaan doen straks ipv de 300Mah.

    Met de 300Mah packjes kan ik als ik gemiddeld vlieg met de MIG15, dus afwisselend op het gas zo'n 4 minuten maximaal vliegen.
    Er zit dan vaak nog voor 22% in de Lipo na meten.
    Vanmiddag neem ik ook mijn Micro Stryker mee.
    Heel ander kistje maar vliegt ook heerlijk.
    Die vloog ik doorgaans op 2S 180Mah packjes.
    Maar wil dat vanmiddag eens gaan proberen op 300Mah.

    Ik moet zeggen dat al deze Micro toestellen echt heerlijk vliegen.
    Vooral als het windstil is dan vliegen ze zo strak als een snaar.
    Maar.........eerlijkheidshalve gebied het mij wel te zeggen dat ze niet echt super snel zijn.
    Oke, voor hun eigen formaat en vlieggewicht wel, maar om nou te zeggen dat ze spectaculair voorbij razen in een Fly By..............nee.
    Snelheid went zegt men, en dat klopt.

    Omdat deze Micro's heerlijk vliegen en ik me er zeer goed mee kan vermaken pack na pack zullen ze zeker in de collectie blijven.
    Maar........elke dag biefstuk is ook niet wat.
    Daarom heb ik voor de afwisseling om toch maar even in het Micro segment te blijven ook HobbyCity Funfighters Warbirds staan.
    Jullie kennen ze vast wel.
    Zijn niet het formaat en gewicht van de E-flite Micro's maar een fractie groter.
    Vaak zo rond de 600mm span ipv 400mm en ±300gram vlieggewicht ipv de 70gram.

    Ik vlieg mijn Micro Warbirds op Turnigy 4S 1000Mah Lipo.
    En moet zeggen dat ze belachelijk hard gaan.
    Gisteren op het veld met een maatje gevlogen die een Rare Bear Funfighter heeft.
    Mijn T-28 Trojan en Datalogger klokte op rechte stuk 170km per uur op volgas.
    Dat is vlotjes voor een ±300gram stukkie schuim.
    Zijn Rare Bare klokte 191km per uur.
    En langzamer vliegen is natuurlijk altijd een optie.
    De afwisseling van de E-flite Micro's en de Funfighter Warbirds is heerlijk.
    Vanmiddag weer flink uitpakken met de vliegmaatjes op het veld.
    Prachtweer is het.
    Eindelijk zonneschijn na die verrekte weken van regen.
    Vr Gr E
     
  4. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik kom net terug van mij uitstapje met Mig, StrykerQ en Beast 3D. Zelf vlieg ik het liefst in de ochtend of in de avond want dan waait het minder dan overdag.
    Met 5 pakjes 2 uur gevlogen, heerlijk dat in het veld laden. De Hyperions gaan in de Mig 4 minuten en een circuit mee. Met de StrykerQ 7 en met de Beast 3D met 5x4.3 prop 5 minuten.
    Ik hou het voor UM's bij de E-Flite modellen, de verhouding van snelheid, formaat en type toestel vindt ik erg prettig.


    Grtz, Frans
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Super he die Micro's.
    Mag ik vragen: die Beast 3D van jou.......is dat een fijne?
    Zit daar ook een 3 assen Gyro in en valt ermee te prophangen?
    En past er een 2S 300Mah Lipo in het ruim om mee te nemen?
    Hoor het graag van je.
    Vr Gr Erwin
     
  6. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    volgens mij is als je wilt prophangen een hyper taxi beter ;-)
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi hoi.
    Heb ik ook nog naar zitten kieken.
    Maar vind die Hyper Taxi niet zo erg mooi eerlijk gezegt.
    En het oog wil ook wat.Ha ha ha ha.
    Vr Gr E
     
  8. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, Beast 3D kan prophangen, vanmorgen nog gedaan. Moet dan wel de lipo flink naar achteren duwen/proppen. Zo op het oog denk dat dit niet gaat lukken met de Turnigy's 300 nano. Heb de beast en de beast 3D (AS3X) weet eigenlijk niet welke ik nou fijner vindt. Ze vliegen echt behoorlijk anders, de beast zonder AS3X is een stuk agressiever dacht ik. Zou ze eens moeten vergelijken. Heb dat USB ding niet, blijkt alleen te werken met een bordje met de nieuwe x-port.

    Nu vlieg ik het meeste met de UMX'en, mijn vlieglocatie waar we me parksize modellen vlogen wordt nu bebouwd en ben nog op zoek naar andere plek, maar denk om me aan te sluiten bij een club.

    Wat is die Mig trouwens goed te zien, met de zon in de rug kom ik hem nog goed zien op 150m. Vindt het ook zeer Ok dat ie niet lang recht omhoog wil. Beetje ermee werken vindt ik leuk. Handstart is ook geweldig, recht vooruit. Helemaal als je dat vergelijkt met de StrykerQ die zo'n nare slag naar links maakt.

    Hypertaxi, wat een raar ding....

    Grtz, Frans
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Ik kende iemand die ook een Beast met 3 assen Gyro had, maar die vond het toestel slecht vliegen met wat wind erbij.
    Hoe ervaar jij dat?

    De MIG15 doet het werkelijk super.
    Gisteren erg veel mee gevlogen en in de avond was het helemaal windstil.
    Toestel vliegt zo goedmoedig en doet exact wat ik wens.
    Gisteren kunnen ervaren hoe kleine rondjes ik ermee kan vliegen.
    Zelfs nog kleinere rondjes mogelijk en makkelijker de bocht in te zetten dan mijn Mini Stryker.
    Die overigens wel sneller vliegt maar beduidend meer herrie maakt dan de MIG15 impeller.

    Deze MIG 15 is mijn ware favoriet.
    Makkelijk mee te nemen en ze vliegt zo fijn dat ik er een tweede van bij ga halen maar die dan met het landingsgestel uitgerust laat.
    Wat een heerlijk toestel.
    Ga zo weer vliegen.Super.
    Vr Gr Erwin
     
  10. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, ik heb me er gisteren weer over verbaast hoe goed die Mig vliegt. Doet echt precies wat je wil, en kan hem dus snaarstrak vliegen.
    Beast 3D is meer een neurootje, ik vindt het wel gaaf. Hou wel van een wat underpowered model, beetje knokken tegen de zwaartekracht vindt ik wel leuk. Met tegenwind is ie niet vooruit te branden, kan me voorstellen dat niet iedereen dit kan waarderen.
    Heb een beetje het gevoel alsof er een delay tussen stick input en reactie van het toestel zit. Maar dat kan ook zijn dat de beast zonder AS3X echt een neuroot is. Ik vindt het iig een leuk ding om vooral te stunten.

    Hopelijk blijft het weer tot laat in de avond zoals het nu is...

    grtz, Frans
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Gisteravond rond uurtje of 8 naar het grote veld getogen en daar eens heerlijk met de MIG15 gevlogen.
    Was windstil en ideale vliegcondities voor een Micro van ±70gram.
    Kan niet anders zeggen dan dat deze E-fliet MIG15 Micro impeller mij steeds beter gaat bevallen.
    Werkelijk mijn fijnst vliegende Micro ooit.
    De momenten die ik ervaar dat dit kleine wonder werkelijk hetzelfde vlieggedrag heeft van een veel grotere en zwaardere kist zijn niet meer te tellen.( wel met windstil of weinig wind natuurlijk)
    En ik durf dit te zeggen zonder een woord te overdrijven.
    Ook het vliegbeeld is werkelijk fantastisch en tot op heden heb ik ± 70 vluchten gedraaid met deze Micro impeller en ze vliegt nog net als nieuw uit de doos.

    Ik vlieg met de Turnigy Nano packjes.
    2S 300Mah 35C en die bevallen super.
    Zo goed dat ik er nog 5 stuks van heb bijbesteld.(straks 20 in totaal)
    Vlieg maximaal 4 minuten op een pakje en er zit dan nog voor ±20% sap aan in.
    Geen super lange vliegtijden, maar wel dikke pret en dan maakt het voor mij niet uit hoe lang of kort ik kan vliegen op een packje.
    Ook het zicht van deze Micro MIG15 is werkelijk super.
    Las het laatst al ergens maar men kan deze MIG15 erg ver wegvliegen en zelfs dan is het nog erg goed te doen om het zicht op het toestel te behouden ondanks het best wel kleine formaat.
    Mijn favoriet is toch wel om mooie grote wijde cirkels te vliegen met dit pracht toestel op een ±3 meter hoogte.
    De Fly By's zijn werkelijk een plaatje en lust voor het oog.
    Het hoogtonige geluid van de Ducted Fan vind ik zelfs fijn om te horen en past goed bij dit toestel.
    Wat me ook opviel was dat dit toestel vliegt als een Jet Model.
    Al mijn andere kisten zijn prop toestellen, maar die vliegen toch echt anders.(lastig uit te leggen, men zou het zelf moeten zien)
    Ik vind het super gaaf om deze MIG15 te mogen en kunnen vliegen.
    Kan er geen genoeg van krijgen.
    Vr Gr Erwin
     
  12. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds net een gebruikte E Flite micro Mig 15 en alles werkt goed dus dat is mooi.

    Alleen is het kistje een keer flink op zijn neus terechtgekomen in zijn vorige leven waardoor de romp rondom ingeknikt is. Een deuk rondom de neus dus voor de cockpit. Ongeveer 10 a 15 mm vanaf de voorkant Dat staat niet mooi maar das niet zo erg. Die deuk is ook rondom inwendig ( in de inlaat) te zien en te voelen. Het geeft een vernouwing. Ik weet niet of dat veel scheelt maar omdat alles al zo klein is blijft er weinig ruimte voor foutjes.
    Wie weet hoe je zo'n deuk eruit krijgt of kunt verminderen? Iets met heet water of zo?? Dan moet dat dingetje wel uit elkaar.

    Wie weet wat???
    M br gr,
    Arie
     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Arie.
    Wat super dat jij ook met een MIG15 vliegt.
    Wat de schade betreft aan de voorzijde in combinatie met negatief vlieggedrag zal vast gerelateerd zijn aan hoe erg de schade en vervorming is.
    De inlaat (dus voorzijde van dit toestel) mag het liefst zo egaal mogelijk zijn zodat de luchtinstroom zo optimaal mogelijk kan zijn.
    Ik kan vanaf hieraf niet zien hoe jouw MIG15 er vanaf de voorzijde uitziet, maar wat dat 'uitdeuken' betreft weet ik dat het bij Elapor schuim van Multiplex super goed werkt.
    Aangezien deze E-flite vliegtuigen NIET van Elapor zijn gemaakt, durf ik jou hier niet te zeggen ofdat heet water ook zal helpen of het alleen maar erger kan maken.

    Kun je wellicht een duidelijke foto plaatsen van jouw MIG15 zodat men kan zien hoe 'erg) de schade is en of het dan daadwerkelijk negatieve invloed kan hebben op het vlieggedrag?

    Heb gisteren met mijn MIG15 15 Lipo packs gevlogen in de middag met de vliegmaatjes die zich vermaakten met hun toestellen.
    Toestel is werkelijk zo fijn en verbaas me steeds hoe strak en goed dit vliegt.
    s'Avonds nog eens 6 Lipo packjes gevlogen omdat ik er geen genoeg van kon krijgen.
    Vanmiddag mag ze weer mee naar het veld en neem dan ter afwisseling ook de HobbyCity Funfighter T-28 Trojan mee.
    Die weegt 300gram, span van 600mm en vliegt op 4S 1000Mah Lipo pack.
    Gaat ongelogen ±170km per uur op rechte stuk.
    Wat de MIG betreft ben ik echt 'verkocht' en hoop dat ze bij E-flite doorborduren met dit soort Micro impellers.Want dit smaakt naar meer.
    Fijne dag allen.
    Vr Gr Erwin
     
  14. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Voila!!
    Blikschade.....

    [​IMG]

    http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/arie-de-koning-albums-micro-parkfly-picture115302-img-3568-medium.jpg[/IM

    [IMG]www.modelbouwforum.nl/media/115300/full

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Arie, trotse bezitter van een Mig met boksersneus.

    Heb net e.e.a aan vleugeldelen van mijn Beast 3D gerepareerd met CA. Zat een knakje in de airelon, ik heb daar een druppel CA in laten vloeien zodat dit deel weer hard wordt.
    Misschien kan de de boel uitdeuken en dan met wat dunne CA of 5 min. epoxy de neus weer hard maken. Evt, met wat druk erop de lijm laten uitharden.

    Zou er idd wel even iets aan doen, de mig is net een beetje underpowerd.

    Grtz, Frans.
     
  16. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik weet niet of het ook met dit soort schuim kan maar plastic heeft altijd de neiging om naar de oorspronkelijke vorm terug te keren als je het verhit. als je dus een pan met water verhit tot dat het kookt en dan uit zet tot dat het ongeveer 80 graden wort trekt je neus weer heel mooi naar de orginele vorm.

    ik heb het gister nog gedaan met een terry en het hele model ziet er weer als nieuw uit terwijl de neus toch behoorlijk was ingedeukt!

    het werkt dus goed met epp solidpor elapor epo en wat dan ook maar dit schuim weet ik niet.

    wel is het aan te raden als je het probeert om het niet te warm te maken anders dan krijg je bobbeltjes die je er dan weer uit moet halen.

    als je toch bobbeltjes hebt dan kan je het met zeer fijn schuurpapier deels wegschuren en met bakfolie en een foliebout weer mooi glad en glimmend maken.

    heel veel succes met het repareren!
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Vandaag de bestelde Rhino en Zippy 2S 350Mah Lipo packjes binnengekregen.
    Hebben iets meer longinhoudt dan de stock 200Mah E-flite packjes die bij een MIG15 worden geleverd.
    Ze passen ook nog eens perfect in de buik van de MIG15.
    Morgen maar eens uitproberen wat ze doen en kieken hoe het toestel daarmee vliegt.
    De 2S 300Mah Nano packjes voldeden al super (4min vliegtijd) en ben erg benieuwd hoe deze packjes het zullen gaan doen.
    Relaas volgt morgenavond.
    Vr Gr Erwin
     
  18. nandero

    nandero

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Deventer
    Deze mig-15 vliegt best fijn, ook op de 300MAH lipo's van Turnigy! Maar even een filmpje gemaakt! E-flite UMX Mig-15 - YouTube

    Vlieg pas anderhalve week 4-kanaals dus a.u.b. geen kritiek op hoekige bochten etc...;)
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha ha...........hoezo geen kritiek?
    Dat is na het zien van het filmpje toch ook helemaal NIET nodig!!
    Je vliegt netjes hoor en houdt het toestel netjes daar waar het hoort te zijn.In de lucht.
    Wel hoor ik aan het einde vlak voordat je land een soort van trillend/vibrerend geluid die de Impeller maakt.
    Hoe kwam dat dan??
    Zo'n soort geluid heeft de mijne nimmer gemaakt.

    Voor de rest vliegt het wel goed he zo'n MIG15.
    Zit helaas geen echt snelheid in maar past wel bij het vliegbeeld.
    Ik vind zelf wel dat mijn Parkzone Micro Stryker meer 'fun' geeft.
    Kan ik ook veel meer moves mee doen en vind de MIG15 af en toe na veel packjes vliegen iets saaiig worden.
    De Micro Stryker heeft meer ballen en steroiden zeg maar.
    De MIG15 ziet er daarentegen wel optisch gelikter en mooier uit.
    Als ik op het veld samen met de vliegmaatjes tegelijk vlieg en zij veelal vliegen met grotere kisten dan kan geen 1 van mijn andere Micro's hun echt bijhouden.
    Mijn Micro Stryker is de enige die redelijk kan meekomen met hun grote toestellen.Zowel in snelheid als op hoogte vliegen.
    Vandaar ook dat de Micro Stryker mijn fijnste Micro kist is.
    Vr Gr E
     
  20. nandero

    nandero

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Deventer
    Haha dankjewel!
    Dat rare geluid is de LVC (Low Voltage Cutoff) oftewel accu leeg!

    Ja vliegt inderdaad prima, maar dat zal ook wel een beetje komen door die AS3X denk ik.. Die stryker lijkt me ook wel wat maar ik hou zelf meer van de schaal modellen, vind ik gewoon leuker om te zien vliegen!
    Verder heb ik nog geen grote modellen gevlogen dus dat moet ook nog een keer gebeuren!

    MvG D
     

Deel Deze Pagina