Vario raketwerper bestnr 10/300

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Ronald043, 30 apr 2008.

  1. Ronald043

    Ronald043 Guest

    Hallo allemaal,

    Ik ben al een tijdje info aan het inwinnen over een Vari Big Airwolf. Er zijn nog enige dingen die me niet duidelijk zijn, een van deze dingen is:

    de raketwerper van Vario bestnr 10/300, kan iemand mij vertellen wat voor een "munitie" hier in moet er waar dit te krijgen is.

    [​IMG]


    Groeten Ronald
     
  2. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Hoi Ronald, het schijnt dat er 6mm patroontjes (randvuur) in moeten.
    Patroontjes van een alarmpistool kunnen erin, maar dat geeft alleen maar een knal.
    Maar er schijnen ook lichtpatroontjes te zijn in die maat.
    Wel even navragen of dat spul niet onder de wapenwet valt.:D;)
    Waar dumpshop, wapenhandel.
    Succes,
    John.
     
  3. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    hallo ronald
    ik heb meen ik in een variocataloges minutie gezien
    door vario aangeboden dus.
    in nederland doet van lend uit wapenveld de import van vario , hij kan het je precies vertellen.
    mvg ferry
     
  4. Ronald043

    Ronald043 Guest

    Raketwerper

    Bedankt voor de reactie.
    Ik werk op de meldkamer brandweer in zuidlimburg en werk daar samen met oa de politie, heb daar eens ff navraag gedaan en het blijkt dat deze raketwerper onder de wapenwet valt. Het enigste wat ik kan doen is een ontheffing aanvragen bij de minister van justitie, maar of dit lukt? Ik zal er eens over nadenken.
     
  5. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    een knal patroon of licht kogel valt toch niet onder de wapenwet ?
     
  6. hubris

    hubris

    Lid geworden:
    8 mei 2007
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nijmegen
    Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  7. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Artikel 4

    Onze Minister kan van bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften of verboden vrijstelling of, op daartoe strekkend verzoek, ontheffing verlenen voor daarbij te omschrijven wapens of munitie, behorend tot een van de volgende groepen:

    a. wapens die niet voor gebruik als zodanig geschikt te maken zijn;

    b. wapens die het karakter dragen van oudheden;

    c. andere wapens, voor zover deze bestemd zijn voor dan wel deel uitmaken van een verzameling of een wandversiering;

    d. munitie, voor zover deze bestemd is voor dan wel deel uitmaakt van een verzameling;

    e. toestellen en voorwerpen voor beroepsdoeleinden;

    f. monster- demonstratie - of testmateriaal en rekwisieten;

    g. noodsignaalmiddelen en de daarvoor bestemde munitie.

    Je kunt dus wel vrijstelling aanvragen, want het gaat in jou geval toch voor demo's?

    Even navragen bij de plaatselijke politie afdeling bijzonder wetten, en je weet het.
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Gewoon even een mailtje naar Vario doen, waarschijnlijk moeten daar simpele knalpatronen in, die zal je dus zelf in Duitsland moeten halen. In NL. zijn die verboden, zoals bijna alles hier verboden is :(
     
  9. Ronald043

    Ronald043 Guest

    Raketwerper

    Inderdaad is deze raketwerper voor demonstratie's. Ik heb het aanvraag formulier voor de ontheffing en ga het gewoon eens proberen en anders jammer maar hij komt er toch onder te hangen.
     
  10. rene_w

    rene_w

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    152
    Locatie:
    leeuwarden
    gewoon in duitsland halen daar is dat soort patronen vrij te koop, alles wat je in nederland aanvraagt word 3 keer bekeken en 5 keer afgewogen.
    en dan heb je ook nog kans dat je voor zo'n ontheffing moet betalen.

    gr rene
     
  11. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Hoi Rene,
    Het gaat niet zo zeer om het kopen, maar het in bezit hebben van de patronen.
    Stel je voor Ronald vliegt op een vliegshow, en knalt er lustig op los.:2gunfire:
    En er is toevallig zo'n mannetje met zo'n blauwe pet op, die zich verveeld.
    Gaat naar Ronald toe, en zegt dan meneer heeft u daar een vergunning voor?:confused:
    Dan heeft hij wel een probleem, en hoogstwaarschijnlijk een boete aan zijn broek.
    Dat kun je beter voorkomen, en goed informeren of er werkelijk een verguning voor nodig is.
     
  12. adosoft

    adosoft

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Boekel
    Hallo ,even voor de duidelijkheid, wel wat laat maar lees dit draadje net, ik zelf heb deze onder de big airwolf zitten en heb meneer agent thuis gehad voor info over het aanvragen of er vrijstelling of een dergelijke vergunning afgegeven kan worden. Dit is dus in geen enkel geval mogelijk binnen de grenzen van de wet. Denk niet ik krijg alleen een boete, je bent de raketwerper ook kwijt en omdat hij vast onder het toestel is gemonteerd ben je dus ook je toestel kwijt. Overigens mag je de knalpatroontjes die je ook hier in nederland kunt kopen gewoon hebben, want ook een allarmpistool mag je hier hebben en valt onder de gedoogwet. Als de vlam zoals bij een allarmpistool haaks op het wapen staat ,zou het mogen echter als je het wapen gebruikt en afschiet komt de vlam voor uit de raketwerper. Let dus op dat als je deze onder je toestel hebt gemonteerd je de rode loopjes er afschroeft en zeker niet geladen bij je hebt. Er zijn echter niet veel agenten die weten wat het is. Je zult niet snel bekeurd worden,maar let wel als er iets gebeurt (een vonkje in iemands oog bij een demonstratie of andere verwondingen, dan heb je pas echt een heeeeeel groot probleem. Je betaald je leven lang)
     
    Airmartin vindt dit leuk.
  13. Bever

    Bever

    Lid geworden:
    7 mei 2013
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Brabant
    Houd er ook rekening mee als je die patronen in huis hebt en er onverhoopt brand uitbreekt de verzekering waarschijnlijk niet zal uitbetalen.
    Groet,
    Andre
     

Deel Deze Pagina