Velgen spuiten

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Rajeev, 8 feb 2015.

  1. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Hey,

    Ik heb een hele tijd geleden een 2 setjes velgen gekocht voor mijn Savage Flux HP. Ik wilde sowieso al de banden tapen. De standaardbanden zijn echt top, maar ze baloonen simpelweg te veel en te snel. Aangezien ik dus toch de velgen eraf moest halen, dacht ik gelijk aan vervanging. Kortom, ik zag erg mooie velgen, alleen waren ze goudkleurig. Toch maar genomen, met het idee dat ik ze een ander kleurtje kon geven.

    Nu heb ik bij 2 velgen al geprobeerd het goudkleurtje eraf te krijgen. Ik heb dit geprobeerd met nagellak remover. De velgen gingen van een glimmende goudkleur naar glimmend zilver/chrome en al vrij snel werden ze kleurloos/blank. Ik ben van plan ze helemaal kleurloos te maken en vervolgens te spuiten.

    Nu is mijn vraag, wat voor verf moet ik gebruiken? Ik wil natuurlijk wel verf dat goed blijft zitten en er niet van af gaat brokkelen. Kan ik hiervoor gewoon body spray gebruiken? Of heb ik hier een plastic spray ofzo voor nodig?

    Alvast bedankt!
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als je van een lichtere velg naar een donkere kleur wil raad ik je rit dye aan.
    Dat is kleding verf, en dat trekt echt in het plastic, waardoor een eventuele kras dezelfde kleur heeft als de velg, inplaats van verf die weg schuurt en daardoor een andere kleur tevoorschijn komt.
    Zoek maar eens op Google en Youtube, daar staat er veel info over!
     
  3. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Dankjewel! Ik zie alleen dat je de banden wel in een pan moet doen, is er geen manier om spray te gebruiken?
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Spuitverf werkt vast wel, maar als je echt ergens langs schuurt zal de kleur van de velg er dus weer onder weg komen.
    Dat heb je niet als je de velgen kookt in water met rit dye.
    Bij de kringloop hebben ze vaak oude pannen voor niet al te veel geld, als je moeder niet wil dat je haar pannen gebruikt :)
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/

Deel Deze Pagina